چهارشنبه 17 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه آبياري مزارع با فاضلاب در جنوب تهران

رييس سازمان غذا و دارو از ادامه آبياري مزارع جنوب تهران با فاضلاب، ورود كالاها و محصولات غذايي قاچاق حتي با برچسب وزارت بهداشت، تبليغ كالاهاي مضر در صدا و سيما و صدور مجوز لبنيات فله در سازمان دامپزشكي انتقاد كرد.

به گزارش روزنامه اعتماد، رسول ديناروند در نشست خبري به مناسبت همايش روز جهاني غذا گفت: دستگاه‌هاي متعددي در بحث توليد و نظارت مواد غذايي سهيم هستند مانند دستگاه‌هاي متولي توليد كه زير نظر وزارت جهاد كشاورزي و توليدات دامي زير نظر سازمان دامپزشكي قرار دارند. بنابراين نظارت تمام اين محصولات به‌طور كامل بر عهده وزارت بهداشت نيست. اما فرآورده‌ها زماني كه فرآوري مي‌شوند حتما تاييديه وزارت بهداشت را مي‌گيرند و تمام اقلامي كه بسته‌بندي مي‌شوند حتما با مجوز سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي عرضه مي‌شوند.

وي با بيان اينكه، عرضه كالاهاي تقلبي و قاچاق نيز به وفور يافت مي‌شود، تصريح كرد: در هفته گذشته اعلام شد مرغ‌هاي تهران فلزات بيش از حد مجاز و حدود 70 درصد بالاتر از استانداردها را دارند و با وجود اينكه سازمان دامپزشكي مسووليت آن را داشت و اعلام كرده بود آلوده نيست اما وظيفه خود دانستيم نمونه‌هايي از آنها را جمع‌آوري و آزمايش كنيم. امروز با قاطعيت اعلام مي‌كنيم مرغ‌هاي تهران آلودگي ندارند و ميزان باقيمانده فلزات موجود در آنها در حد مجاز است و با ارزيابي انجام شده اعلام مي‌كنيم مرغ‌هاي سطح تهران آزمايش شدند و از نظر فلزات سنگين مشكلي ندارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي در پاسخ به سوالی درباره استفاده از سموم و كودهاي شيميايي غيرمجاز در محصولات كشاورزي گفت: نمي‌توانيم نگراني‌هاي مردم را ناديده بگيريم. اين نگراني‌ها بي‌جا نيستند، ما مشكلات جدي در حوزه توليد محصولات كشاورزي داريم به اين شكل كه ميزان سموم استفاده شده توسط وزارت كشاورزي بايد تعيين شود و بايد از حداقل‌ها استفاده كند. با بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد در محصولات كشاورزي از انواع سموم گاهي تا 40 نوع سم استفاده مي‌شود و بسياري از كالاهاي خام كه امكان نظارت بر آنها نيست شرايط ديگري دارند.

رييس سازمان غذا و دارو افزود: كنترل محصولات كشاورزي بسيار سخت‌تر از محصولات ديگر است. وزارت بهداشت در سطح عرضه، نمونه‌ها را جمع‌آوري مي‌كند و هر جايي كه لازم باشد تذكرات را مي‌دهد.

ديناروند ادامه داد: وزارت بهداشت كار برچسب‌گذاري بر محصولات را آغاز كرده و به اين ‌ترتيب كالاهاي مهم بدون برچسب نبايد عرضه شوند اما متاسفانه باز راه گريز وجود دارد و سوءاستفاده از برچسب‌ها امكان‌پذير است حتي ديده‌ايم كه برخي كالاهاي قاچاق با برچسب وزارت بهداشت وارد شده‌اند.

ديناروند درباره وضعيت آبياري سبزي در جنوب شهر تهران با آب فاضلاب گفت: در مناطق جنوب تهران متاسفانه از آب فاضلاب و فضولات حيواني براي آبياري سبزي و ميوه‌ استفاده مي‌شود و در جاهايي كه وزارتخانه وظيفه برخورد را ندارد هنوز به‌طور كامل امكان استفاده از اين آب‌ها از بين نرفته اما وضعيت بهتر شده است. وزارت بهداشت با عرضه شير به صورت فله‌يي مخالف است اما سازمان دامپزشكي اجازه آن را صادر كرده به همين دليل اعلام كرده‌ايم كه اين روش را اصلاح كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016