دوشنبه 13 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

4میلیون دلار برای آموزش پناهندگان افغان در ایران اختصاص می‌یابد

دستیار امور کمیسرعالی سازمان ملل متحد در دیدار با معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: 4 میلیون دلار برای آموزش پناهندگان افغانی در ایران اختصاص می یابد.

به گزارش سرویس ایسنا، علی عبداللهی - معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در دیدار و گفت‌وگو با جانت لیم - دستیار امور عملیاتی کمیسرعالی سازمان ملل متحد و هیات همراهش اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی به 210 هزار پناهنده آسیب‌پذیر افغان گام‌های بزرگی برداشته است.

معاون امنیتی و انتظامی مساعدت‌های صورت گرفته از سوی جامعه جهانی برای بازگشت پناهندگان به افغانستان را ناچیز خواند و گفت: بازگشت بهترین راه حل معضل پناهندگان است و لازمه بازگشت اتباع افغان مساعدت جامعه بین المللی و بازسازی افغانستان و فراهم آوردن حداقل‌های رفاه اجتماعی و مسکن به منظور فعال شدن برنامه‌های بازگشت داوطلبانه است.

عبدالهی افزود: تخصیص اعتبارات به پناهندگان ساکن در ایران در بخش‌های آموزشی و درمانی با نیازهای واقعی و فزاینده پناهندگان فاصله بسیار دارد و دولت جمهوری اسلامی ایران هزینه های گزافی در تمام بخش ها پرداخت نموده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور درخصوص نیاز به آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به پناهندگان افغان جوان در ایران اظهار داشت: این نوع آموزش جهت تشویق و ترغیب پناهندگان جهت بازگشت به افغانستان مفید خواهد بود ولی این آموزش ها نیاز به این دارد که شرایط اشتغال و مسکن در افغانستان برای پناهندگان مهیا شود تا افراد مهارت آموز به کشور خود بازگردند.

معاون امنیتی وانتظامی وزارت کشورحضور اتباع افغان در ایران را بیش از سه دهه دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران علی رغم همه مشکلات، تلاش نموده که این مهمانان در زمان حضور طولانی در کشورمان همانند سایر هموطنان ما از امکانات موجود در کشور بهره‌مند شوند.

جانت لیم - دستیار امور عملیاتی کمیسر عالی ضمن تشکر از میزبانی شایسته جمهوری اسلامی از پناهندگان در طول چند دهه اخیر خواستار همکاری‌های مشترک بیشتر برای بازگشت پناهندگان افغان شد.

دستیار امور عملیاتی کمیسر عالی با بیان اینکه در ایران کارهای بسیار خوبی انجام شده که این فعالیتها باید در مجامع بین المللی بازتاب داشته باشد گفت: ما تمام تلاش خود را برای جذب منابع مالی بیشتر در امور پناهندگان به کار خواهیم برد.

وی در خاتمه با توجه به گفتگو و دیدار خوب هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد، موسوم به اکسکام با آقای آنتونیو گوترش کمیسر عالی سازمان ملل متحد از سفر وی در اوایل سال میلادی به ایران خبر داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016