چهارشنبه 15 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضرورت ایجاد تغییر در طرح تعالی خانواده و افزایش جمعیت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به منظوراجرایی شدن سیاستهای طرح تعالی خانواده و افزایش جمعیت تغییرات مورد نیاز از سوی نمایندگان این کمیسیون در این طرح انجام خواهد شد.
محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مهمترین موضوعی که در طرح تعالی خانواده مورد غفلت قرار گرفته فرهنگ سازی است و باید در کمیسیونهای بهداشت، فرهنگی و اجتماعی این موارد مد نظر قرار گیرد و برنامه هایی نیز تدوین و به طرح اضافه شود.

وی گفت: همچنین القاء رسانه های خارجی نیز باعث شده طی این سالها جمعیت ایران افزایش زیادی نداشته باشد بطوریکه به گفته جمعیت شناسان در دهه آینده با بحران مواجه می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به لزوم اجرایی شدن سیاستهای طرح تعالی جمعیت اشاره و تاکید کرد: برنامه ها و سیاستهای این طرح باید به گونه ای باشد که دستگاههای فرهنگی، نظام آموزشی و نهادهای ذیربط ملزم به اجرای آن شوند و همچنین وظایف هر دستگاهها بطور کامل مشخص باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته وی، از سوی دیگر باید عواملی که تا به امروز مانع افزایش جمعیت شده شناسایی و با توجه به آنها برنامه ریزی شود که البته سیاستهای تشویقی یکی از این راهها است اما باید بیشتر در بخش فرهنگ سازی جامعه سرمایه گذاری کرد.

سعیدی با اشاره به اینکه متاسفانه در این طرح دقت فدای سرعت شده است، افزود: برای اینکه سریع به نتیجه برسیم نباید دقت و برنامه ریزی اصولی و اساسی را زیر سوال ببریم .

وی با اشاره به اینکه بیش از یک سال است که سیاستهای افزایش جمعیت عنوان شده اما جنبه اجرایی پیدا نکرده و به همین دلیل باید مواردی به آن افزوده شود، اظهار داشت: طرح را باید به سمت اعمال سیاستهایی در جهت رفع مشکلات اقتصادی، اشتغال، مسکن، تورم و... بکشانیم و در کمیسیون اجتماعی قطعا موضوعات مورد نظر را به طرح اضافه خواهیم کرد.

سعیدی گفت: طرح تعالی خانواده بزودی در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016