چهارشنبه 23 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گزارش شهرداری تهران از آتش‌سوزی خيابان جمهوری

• آنچه تاکنون به عنوان جمع‌بندی‌های اوليه بدست آمده حاکی از تأثيرگذاری منفی دو مسئله عدم عملياتی شدن نردبام اول و شلوغی و ازدحام صحنه حادثه که عامل بازدارنده در استقرار نردبام دوم بوده، است.

به دنبال حادثه تاسف بار حريق در ساختمان ۱۱۷ خيابان جمهوری اسلامی، نتايج بررسی‌ها و يافته‌های تيم‌های بازرسی سازمان بازرسی شهرداری تهران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنيم،‌ طی اطلاعيه‌ای سازمان بازرسی شهرداری تهران نتايج بررسی و يافته‌های تيم‌های بازرسی حادثه آتش سوزی ساختمان ۱۱۷ خيابان جمهوری اسلامی ايران را اعلام کرد. بر اين اساس جمع بندی نهايی اين بررسی حاکی از تأثير گذاری منفی دو مسئله ی عدم عملياتی شدن نردبان اول و شلوغی و ازدحام صحنه حادثه که عامل باز دارنده در استقرار نردبان دوم بوده، است و در عين حال نا ايمن بودن ساختمان موصوف به گواه اسناد موجود در شهرداری و بی توجهی مالک به اخطارهای ارائه شده به وی و همچنين وجود مقادير متنابعی از وسايل و اشياء قابل حريق(نخ،البسه و پشم شيشه)در مسير پله ها از ديگر عوامل اصلی اين حادثه بوده است.

متن اطلاعيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با تبريک ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و سالگرد سی و پنجمين سال انقلاب شکوهمند اسلامی ايران به رهبر معظم انقلاب و ملت ايران به ويژه شهروندان تهرانی؛ به دنبال حادثه تاسف بار حريق در ساختمان ۱۱۷ خيابان جمهوری اسلامی و مصاحبه شهردار تهران مبنی بر رسيدگی دقيق و فنی به موضوع و اعلام نتايج آن بدين وسيله اولين نتايج بررسی‌ها و يافته های تيم های بازرسی را به شرح زير به استحضار مردم شريف تهران می‌رساند:

۱- مجدداً ضايعه درگذشت دو نفر از شهروندان( مرحومه حق نظری و فروتن)را در اين حادثه تسليت عرض کرده و مراتب همدردی خود را با خانواده اين عزيزان و مردم عزيز تهران اعلام می‌کنيم.

۲- به منظور رسيدگی و بررسی همه جوانب موضوع،کميته ای مرکب از همه مسئولين و مديران مربوطه(معاونت خدمات شهری،رئيس سازمان آتش نشانی،معاونين فنی و رؤسای ايستگاههای مربوطه)به مسئوليت سازمان بازرسی شهرداری تشکيل و ضمن اخذ گزارشها و استماع توضيحات عوامل حاضر در صحنه موضوع را رصد و بررسی کرده است.اين بررسی ها از لحظه دريافت گزارشهای مردمی مبنی بر وقوع حريق در ساختمان تا پايان عمليات بوده است.

۳- بررسی های انجام شده حاکی از آن است فرماندهی عمليات امداد و نجات در صحنه با جسارت و مهارت کامل انجام گرفته که نتيجه آن نجات ۵ نفر از محبوسين به وسيله نردبام دوم و ۱۵ نفر از پله های طبقات بوده است.

۴- آنچه تاکنون به عنوان جمع‌بندی‌های اوليه بدست آمده حاکی از تأثيرگذاری منفی دو مسئله عدم عملياتی شدن نردبام اول و شلوغی و ازدحام صحنه حادثه که عامل بازدارنده در استقرار نردبام دوم بوده، است.

۵- نا ايمن بودن ساختمان موصوف به گواه اسناد موجود در شهرداری و بی‌توجهی مالک به اخطار های ارائه شده به وی و همچنين وجود مقادير متنابهی از وسايل و اشياء قابل حريق (نخ،البسه و پشم شيشه)در مسير پله ها از ديگر عوامل اصلی اين حادثه بوده است.

۶- بررسی عملکرد عمليات های امداد ونجات سالهای گذشته توسط آتش‌نشانی حاکی از کاهش آمار تلفات و صدمات انسانی می باشد.(سال ۹۰ سی و شش نفر فوت شده و سال ۹۲ دوازده نفر)اين آمار نشانگر افزايش مهارت و استفاده بهينه از ابزار و امکانات موجود در سازمان است.

۷- مشکلات و نواقص احتمالی مطرح شده در بند ۴ و ۵ توسط سازمان بازرسی شهرداری تهران و ساير دستگاه های نظارتی در حال پيگيری است و هنوز به دليل آنکه بخشی از پرونده قضايی می باشد به نتيجه نهايی نرسيده است.

در خاتمه متذکر می‌شويم شهرداری تهران به ويژه همکاران ما در سازمان آتش نشانی با حفظ روحيه ايثار و فداکاری همچنان خود را آماده خدمت رسانی به مردم در حوادث احتمالی پيش رو دانسته و آمادگی کامل برای همکاری با دستگاه های نظارتی(شورای اسلامی شهر تهران،دستگاه قضايی و سازمان بازرسی کل کشور)دارد.شهرداری تهران با جمع بندی آخرين بررسی ها و يافته ها و نتايج ابلاغ شده از سوی دستگاه های نظارتی گزارش نهايی خود را اعلام خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016