شنبه 25 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

خوانند نسل دهه چهل: هنوز اجنه‌ها در وزارت ارشاد هستند

مهر ـ خواننده و آهنگساز پيشگام موسيقی ايرانی در تشريح تازه ترين فعاليت‌های خود از کم‌توجهی مسوولان وزارت ارشاد در صدور مجوز کتابش انتقاد کرد.

امين الله رشيدی با بيان اينکه هنوز برای انتشار کتابش در وزارت ارشاد با مشکل مجوز روبه‌روست، توضيح داد: متاسفانه در اين مدت به هر دری می زنم اميدها بسته است اما هنوز اميدوارم بالاخره روزی درها گشوده شود و دولتمردان شرايط را برای ارائه خلاقيت و خلق اثر هنری در اين آشفته بازار موسيقی فراهم کنند.

خواننده آلبوم «عطر گيسو» گفت: در چند سال اخير اوضاع بر وفق مراد من نبود و من همچنان با مشکل مجوز انتشار تازه ترين کتابم بعد از کتاب های «عطر گيسو» و « از کاشان تا کاناری» مواجه هستم و اين مشکل که از وزارت ارشاد دولت قبلی آغاز شد همچنان با تغيير دولت گريبان‌گيرم است و من در دولت تدبير و اميد هم بايد با مشکل مجوز رو به رو شدم. با وجود نامه‌نگاری های من و دستور وزير ارشاد برای تجديد نظر در اين کتاب تاليفی، گويا به قول رضا اميرخانی لشگر اجنه در وزارت ارشاد حضور دارند و اجازه انتشار اين کتاب را نمی دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او ادامه داد: سال ۹۰ بود که به پيشنهاد يکی از دوستانم در روزنامه اطلاعات تصميم گرفتم که کتاب ۷۰۰ صفحه ای «ايران در رهگذر زمانه» را از طريق اين موسسه مطبوعاتی به وزارت ارشاد برای صدور مجوز ارسال کنم اما از اين ماجرا يک سال گذشت و هيچ اتفاقی هم نيفتاد تا اينکه آخرين بار در اسفند ماه سال گذشته بار ديگر برای صدور مجوز اقدام کردم اما دوستان نه تنها ايرادهای قبلی را دوباره به من گوشزد کردند بلکه ايرادهای ديگری هم به ماجرا اضافه کردند که ديگر اميد چندانی برای انتشار نداشته باشم.

رشيدی گفت: برای من جالب است که اين کتاب از سوی روزنامه اطلاعات با نظارت شخص حجت الاسلام دعايی برای صدور مجوز به وزارت ارشاد ارسال شد اما دوستان وقعی ننهادند و ما ديديم اضافه بر آن ايرادها، انتقادهای ديگری نيز وارد کردند. تا اينکه در همين مراسم افطاری ماه رمضان امسال که توسط رييس جمهوری به سالن اجلاس سران دعوت شديم من موضوع را به طور مستقيم با وزير ارشاد در ميان گذاشتم که پاسخ شنيدم: «مگر چاپ نشده؟»

او گفت: من در جواب آقای وزير گفتم: «ديگر منصرف شده ام» اما بازهم آقای جنتی توصيه کرد دوباره نامه ای بنويسم. من هم اين کار را انجام دادم و اتفاقا نامه های ديگرم به وزرای قبلی را ضميمه نامه جديد کرده و آن را ارسال کردم و در حال حاضر به من گفته اند نامه شما در دست بررسی است.

اين خواننده بازمانده نسل طلايی دهه ۳۰ و ۴۰ موسيقی ايرانی در بخش ديگری از صحبتهای خود با اشاره به فعاليتهای موسيقايی خود نيز گفت: من سالهاست در مصاحبه ها و برنامه های زنده گفته ام که من تنها کسی هستم از نسل شکوفايی موسيقی ايران همچنان فعاليت می کنم و هم اکنون نيز آهنگ های جديدی دارم که می تواند با کمی حمايت از سوی دولت و يا هر نهاد ديگری در اختيار نسل امروز موسيقی قرار گيرد اما متاسفانه نه متولی دلسوزی وجود دارد و نه هيچ مقام رسمی حاضر است پيرامون اين دغدغه ها با من صحبت کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016