دوشنبه 5 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

جديدترين آمار از بيماری‌های شغلی مردان ايرانی

ايسنا ـ رئيس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت از گسترش آموزشگاه‌های بهداشت حرفه‌ای جهت افزايش آمار کارگاه‌ها و شاغلان تحت پوشش معاينات شغلی دوره‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرويس «سلامت» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر رضا عزتيان در نشست خبری هفته سلامت مردان که با شعار «سوانح و حوادث در کمين سلامت مردان» برگزار شد، گفت: اشغال پست‌های کاری توسط زنان، مردان را به سمت شغل‌های پرخطر سوق می‌دهد. اين در حالی است که آسيب به مردان می‌تواند تبعات اجتماعی زيادی را متوجه جامعه و سيستم بهداشتی درمانی کشور کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره آمار و ارقام بيماری‌های ناشی از کار در مردان، گفت: مواجه شدن با عوامل زيان‌آور محيط کار و ايجاد بيماری، روند طولانی را می‌طلبد. اما در مجموع بر اساس اطلاعات به دست آمده در سال ۹۲، می‌توان گفت که ۲۰ درصد کارگاه‌ها با عامل زيان‌آور صدا و ۲۶ درصد کارگاه‌ها با عامل زيان‌آور گرد و غبار روبرو هستند. همچنين ۳۶ درصد شاغلين با وضعيت نامناسب بدنی در محيط کارشان کار می‌کنند. ۱۳ درصد شاغلين نيز در مواجهه با دود و دم فعاليت می‌کنند. از ميان کارگاه‌های موجود، ۶۳ درصدشان شناسايی شده‌اند و ۴۶ درصد شاغلين آنها تحت معاينات دوره‌ای قرار دارند. علت اين موضوع نيز تنوع و پيچيدگی کاری در ايران در مقايسه با دنياست.

رئيس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت گفت: به منظور افزايش آمار کارگاه‌ها و شاغلين تحت پوشش معاينات دوره‌ای، گسترش آموزشگاه‌های بهداشت حرفه‌ای را ابلاغ کرده‌ايم. به اين ترتيب انتظار آن است در سال ۹۳ افزايش چشمگيری را در شمار کارگاه‌ها و شاغلين تحت پوشش معاينات دوره‌ای شاهد باشيم. در مجموع سال آينده حدود ۱۰۰۰ آموزشگاه بهداشت حرفه‌ای راه‌اندازی خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016