شنبه 20 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

مصدوميت شديد سه دختر جوان در حادثه پارک ارم

ایرنا ـ شب گذشته (جمعه شب) بروز نقص فنی در يکی از وسايل بازی پارک ارم منجر به مصدوميت شديد سه دختر جوان شد.

پدر يکی از اين مصدومان بامداد شنبه در تماس تلفنی با ايرنا، ضمن بيان اين مطلب افزود: ساعت ۱۱ شب جمعه، نقص فنی ترن هوايی سبب شد تا سه دختر ۲۲ تا ۲۵ ساله از ارتفاع چند متری به زمين سقوط کرده و به شدت مصدوم شوند.

وی که خود را ˈقربانیˈ معرفی کرد، ادامه داد: اين سه جوان در داخل کابين بودند که ناگهان به دليل نقص فنی، کابين از ارتفاع بيش از۶ متری به زمين سقوط می کند.

به گفته وی، سه دختر جوان به شدت مصدوم می شوند به طوری که گردن هر سه شکسته و ريه يکی از آنها سوراخ شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: فرزندش در اين حادثه ضمن شکستگی های مختلف از جمله لگن، دچار آسيب نخاعی نيز شده است.

وی گفت: مصدومان در اورژانس بيمارستان رسول اکرم(ص) بستری هستند.

اورژانس بيمارستان رسول اکرم(ص) در تماس تلفنی خبرنگار ايرنا، ضمن تاييد اين حادثه، از بيان جزئيات بيشتر خودداری کرد.

قربانی خاطرنشان کرد که يکی از مسوولان مجموعه پارک ارم در تماس تلفنی با خانواده يکی از مصدومان تاکيد کرده که پيمانکاران بخش خصوصی که دستگاه ها و وسايل را اجاره کرده اند بايد در اين زمينه پاسخگو باشند و آنها مسووليتی در اين زمينه ندارند!

يکی از اعضای خانواده مصدومان اين حادثه در بيمارستان رسول اکرم(ص) گفت: اين سه دختر جوان به تازگی فارغ التحصيل شده و برای جشن اتمام تحصيلات دانشگاهی به پارک ارم رفته بودند.

وی اسامی مصدومان اين حادثه که در پارک ارم ۲ رخ داد را «نگار قربانی» ، «مونيا يوسفی» و «رکسانا فرحی ايروانی» اعلام کرد.

پارک ارم در کيلومتر ۴ اتوبان تهران کرج واقع است. اين پارک، دو شهربازی با بيش از ۶۰ دستگاه بازی تفريحی دارد. استاندارد نبودن وسايل بازی اين پارک و عدم بازرسی های تعمير و نگهداری سبب شده تا در چند سال اخير شاهد حوادث تلخی در اين مجموعه باشيم.

جان باختن ۶ دانش آموز دختر در حادثه پارک شهر در سال ۱۳۸۵، ترکيدگی سرسره بادی در شهربازی تهرانپارس در سال ۱۳۸۶، سقوط ۲ نفر از چرخ وفلک پارک ارم در سال ۱۳۸۳، سقوط دختر و پسر جوانی به دليل شکسته شدن ميله های نگهدارنده بشقاب پرنده بوستان شاهد در سال ۱۳۸۷، سقوط صندلی پرنده يکی از شهربازی های اطراف تهران در همان سال، مرگ دختر ۱۶ ساله در شهربازی بسيج و سقوط مرگبار دختر نوجوان از ترن هوايی شهربازی ورامين در سال ۹۱ از مهم ترين حوادث رخ داده در شهربازی ها در چند سال اخير هستند.

در حالی سريال حوادث تلخ شهربازی ها همه ساله تکرار می شود که بررسی کارشناسان آتش نشانی و سازمان استاندارد نشان می دهد بيشتر دستگاه های شهربازی ها در استان تهران غيراستاندارد هستند.

روند واگذاری شهربازی ها به بخش خصوصی نيز بر اين مشکلات افزوده است به طوری که ديگر هيچ سازمانی مسووليت حوادث رخ داده در شهربازی ها را برعهده نمی گيرد و دستگاه های مسوول فقط مسووليت حوادث را به گردن اجاره کنندگان اين وسايل که پيمانکاران بخش خصوصی هستند، می اندازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016