شنبه 17 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

۱۴.۵ ميليون ايرانی مجرد هستند

مديرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتی سازمان ثبت‌احوال کشور آخرين آمار مربوط به افراد در سن ازدواج که هرگز ازدواج نکرده‌اند، افراد در خطر تجرد قطعی و تجرد قطعی را تشريح کرد.

علی‌اکبر محزون در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اينکه افراد در سن ازدواج شامل طيف سنی ۲۰ تا ۳۴ سال برای آقايان و ۱۵ تا ۲۹ سال برای خانم‌ها می‌شوند، اظهار کرد: کليه آقايان در سن ازدواج کشور با طيف سنی ۲۰ تا ۳۴ شامل ۱۲ ميليون و ۷۰ هزار نفر می‌شوند که از اين تعداد ۵ ميليون و ۵۷۰ هزار نفر هرگز ازدواج نکرده‌اند.

وی افزود: بنابراين ۴۶ درصد آقايان در سن ازدواج کشور هرگز ازدواج نکرده‌اند.

مديرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتی سازمان ثبت احوال کشور همچنين با بيان اينکه کليه خانم‌های در سن ازدواج کشور با طيف سنی ۱۵ تا ۲۹ سال شامل ۱۱ ميليون و ۷۹۰ هزار نفر می‌شوند گفت: از اين تعداد پنج ميليون و ۶۷۰ هزار خانم هرگز ازدواج نکرده‌اند.

محزون ادامه داد: بنابراين ۴۸ درصد خانم‌های در سن ازدواج کشور هرگز ازدواج نکرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه به آمار مربوط به کليه افرادی که در خطر تجرد قطعی قرار گرفته و در طيف سنی بعد از ۳۴ سال برای آقايان و پس از ۲۹ سال برای خانم‌ها تا سن ۵۰ سالگی قرار دارند اشاره کرد و افزود: تعداد ۳۲۰ هزار نفر از آقايان از سن متعارف ازدواج در کشور عبور کرده و در خطر ورود به سن تجرد قطعی قرار دارند.

به گفته مديرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتی سازمان ثبت احوال کشور تعداد ۹۸۰ هزار خانم نيز در سن خطر تجرد قطعی قرار دارند.

محزون با بيان اينکه مجموعا يک ميليون و ۳۰۰ هزار خانم و آقا در معرض خطر تجرد قطعی قرار دارند، اظهار کرد: خانم ها تقريبا سه برابر بيشتر نسبت به آقايان در معرض خطر تجرد قطعی قرار دارند.

وی در ادامه اين گفت‌وگو به آمار مربوط به سن تجرد قطعی در کشور برای خانم‌ها و آقايان اشاره کرد و گفت: ۶۲ هزار آقا و ۹۰ هزار خانم در کشور وجود دارند که تا سن ۵۰ سالگی ازدواج نکرده‌اند که مجموعا تعداد آقايان و خانم‌های در سن تجرد قطعی به ۱۵۲ هزار نفر می‌رسد.

مديرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتی سازمان ثبت احوال کشور همچنين با اشاره به گروه ديگری از مجردين در کشور خاطرنشان کرد: در مجموع دو ميليون و ۳۰۰ هزار نفر در کليه گروه‌های سنی در اثر فوت همسر به صورت مجرد، در حال زندگی هستند.

محزون ادامه داد: همچنين ۲۱۴ هزار نفر از آقايان و ۴۴۰ هزار نفر از خانم‌ها براثر طلاق به صورت مجرد زندگی می‌کنند.

به گفته مديرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتی سازمان ثبت احوال کشور براساس آخرين آمار جمع کليه ازدواج‌نکرده‌ها در کشور در سه گروه افراد در سن ازدواج که هرگز ازدواج نکرده‌اند، افراد در سن خطر تجرد قطعی و افراد در سن تجرد قطعی برابر ۱۲ ميليون و ۶۹۲ هزار نفر است و در مجموع ۱۴ ميليون و ۹۹۲ هزار نفر آمار کليه مجردين در کشور است.

محزون همچنين به آمار سال ۸۵ و ۹۰ در ارتباط با افراد در سن ازدواج که هرگز ازدواج نکرده‌اند و نيز افراد در سن تجرد قطعی اشاره و اظهار کرد: در سال ۸۵ مجموعا ۱۱ ميليون و ۷۹۰ هزار نفر مجموع کليه خانم‌ها و آقايانی بوده که در سن ازدواج قرار داشته و هرگز ازدواج نکرده‌اند که از اين تعداد ۵ ميليون و ۲۱۰ هزار آقا و ۶ ميليون و ۵۸۰ هزار خانم بوده‌اند.

وی در مورد آمار سال ۹۰ نيز يادآور شد: در سال ۹۰ مجموعا ۱۱ ميليون و ۲۴۰ هزار نفر تعداد آقايان و خانم‌هايی بوده که در سن ازدواج قرار داشته و هرگز ازدواج نکرده‌اند و از اين تعداد ۵ ميليون و ۵۷۰ هزار آقا و ۵ ميليون و ۶۷۰ هزار خانم بوده‌اند.

مديرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتی سازمان ثبت احوال کشور در ادامه با اشاره به آمار افراد در سن تجرد قطعی طی سال‌های ۸۵ و ۹۰ عنوان کرد: در سال ۸۵ ، ۴۳ هزار آقا در سن تجرد قطعی قرار داشتند که در سال ۹۰ آمار مربوط به آقايان در سن تجرد قطعی به ۹۰ هزار نفر رسيد.

محزون همچنين در مورد خانم‌های در سن تجرد قطعی طی سال‌های ۸۵ و ۹۰ گفت: در سال ۸۵ ،‌۵۳ هزار خانم در سن تجرد قطعی قرار داشتند که در سال ۹۰ آمار خانم‌های در سن تجرد قطعی به ۹۰ هزار نفر رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016