خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
24 فروردین» ثبت سالانه سه هزار و ۵۰۰ ازدواج ايرانيان خارج از کشور، ۵ / ۴ تا پنج ميليون ايرانی در خارج از کشور
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! وقتی که ایرانیان خارج از کشور پرچم خونین جمهوری اسلامی را برافراشته می کنند، اختر قاسمی
امروز وقتی در کلن به محل جشن فوتبال ایران و نیجریه رسیدم اولین چیزی که توجهم را جلب کرد و باعث شد که از فوتبال زیاد لذت نبرم و حتی در جمع هموطنانم حس همیشگی را نداشته باشم، دیدن پرچم و سمبل جمهوری ننگ اسلامی در دست جوانان شرکت کننده در برنامه بود. جمعیتی نزدیک به شصد هفتصد نفر از ایرانیان کلن و حومه در فضای باز ساحل پل متحرک کلن جمع شده بودند و شادی می کردند و من متعجب نگاه می کردم که چطور ممکن است کسانی این پرچم را در دست گیرند که همین پرچم سمبل رژیم اسلامی است که باعث آوارگی خودشون یا پدر و مادرشون شده؟ من حتی حاضر نبودم دستم به اون پرچم بخوره چون تمام جنایات را در این «الله» وسط پرچم می دیدم و وضعیت عراق جلوی چشمم مجسم میشد که با همین «الله» بر روی پرچم فقط این بار با نامی دیگر به نام «داعش» در همین لحظه دارند مردم می کشند! حالم بد میشد! بیش ۷۰ در صد جمع جوان و شاید زیر ۳۵ سال بود. اولین بار بود که در یک جمع بزرگ ایرانی در خارج از کشور این همه پرچم جمهوری اسلامی می دیدم! از خودم می پرسیدم چرا؟ خیلی از چهره ها را هم برای اولین بار می دیدم و از فارسی حرف زدن جوان ها هم متوجه می شدم که اینها اغلب کسانی هستند که در طی این ۵ /۶ سال گذشته آمدند. (چون جوان های ایرانی که اینجا به دنیا آمدند یا بزرگ شدند زبان اصلی شون آلمانی ست و بهتر و راحتر می تونند آلمانی صحبت کنند!) برای پاسخ سوالم از دو سه جوان علت استفاده از پرچم جمهوری اسلامی را پرسیدم یکی گفت پرچم دیگه ای برای خرید نبود یکی شانه هایش را بالا انداخت که انگار اصلا خبر نداره و دیگری هم گفت باید قایمش کنم که بابام نبینه! تحلیلی که خودم داشتم این بود که این جوانها مسن ترین شون میتونه همزمان با جمهوری اسلامی بدنیا آمده باشه که هیچگونه رابطه ای با پرچم ایران ندارند و شاید فکر می کنند همیشه همین پرچم ایران بوده ( که کم کاری پدر و مادرهاست) و برای همین هم به راحتی به دور خود می گرفتند و با او احساس هویت می کردند! در هر حال اصلا برایم خوشایند نبود و در واقع برام به نوعی تبلیغ رژیم بود! حتی کلی سوژه های خوب برای عکاسی را از دست دادم چون نمی خواستم با پرچم جمهوری اسلامی باشه! این عکس را فقط به این دلیل گرفتم که بتونم مستند در این باره بنویسم. گرچه در برخی عکس ها هم ممکنه در جایی مشخص باشه ولی اجتناب ناپذیر بود! تمام این پرچم ها از ایران به دست مغازه داران اینجا برای فروش می رسد و شاید هم بخشی مجانی از طرف خود رژیم پخش میشه تا حساسیست ها نسبت به پرچم خونین الله کم شود! متاسفم که ایرانیان سرمایه دار در اینجا نتوانستند چندین هزار پرچم تهیه کنند و به دست مردم برسانند که مجبور نشوند از پرچم جمهوری اسلامی استفاده کنند! گزارش تصویری اختر قاسمی از تجمع ایرانیان به هنگام تماشای فوتبال ایران و نیجریه Copyright: gooya.com 2016
|
||||||||