پنجشنبه 26 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

۷۰ درصد شهرهای کشور سالن سينما ندارند

• ما در کشوری زندگی می‌کنيم که ۷۰ درصد از شهرهای آن سينما ندارد. در چنين شرايطی موسسه رسانه‌های تصويری برای بردن سينما به خانه‌های مردم بايد تلاش کند.

حجت الله ايوبی رريس سازمان سينمايی می‌گويد که ۷۰ درصد شهرهای کشور معادل حدود هزار منطقه در کشور فاقد سالن سينما هستند و موسسه رسانه‌های تصويری بايد سينما را به خانه مردم ببرد.

به گزارش خبرنگار ايلنا؛ حجت الله ايوبی ريس سازمان سينمايی عصر امروز (چهارشنبه ۲۵ تيرماه) در مراسم رونمايی از مجموعه نوای آشنا (تلاوت ۳۰ جزء کامل قرآن کريم با صدای سيد عباس ميرداماد) در موسسه رسانه‌های تصويری طی سخنانی با تشکر از کسانی که اين مجموعه قرآنی را آماده و عرضه کرده اند گفت: همه ما سر سفره ضيافت الهی نشسته‌ايم و بايد بدانيم که قوت اصلی ما در چنين شب‌هايی کلام نور است. سازمان سينمايی تلاش خود را می‌کند تا به نوبه خود در اين زمينه آثاری را ارائه دهد به عنوان مثال در نمايشگاه قرآن امسال جشنواره فيلم‌های کوتاه و مستند قرآنی برگزار شد و قرار است که از سال اينده کارهای بهتری در اين زمينه در اين جشنواره که در حاشيه نمايشگاه قرآن برگزار می‌شود، انجام شود. اميدوارم سال آينده نمايشگاه قرآن و جشنواره قرآنی باشکوه تری را برگزار کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس سازمان سينمايی با اشاره به اهميت موسسه رسانه‌های تصويری افزود: موسسه رسانه‌های تصويری يکی از کارهای اصلی‌اش رساندن آثار خوب به مردم است. ما در کشوری زندگی می‌کنيم که ۷۰ درصد از شهرهای آن حدود هزار منطقه سينما ندارد. در چنين شرايطی موسسه رسانه‌های تصويری برای بردن سينما به خانه‌های مردم بايد تلاش کند البته اميدوارم که روزی برسد تا سالن‌های آبرومند و مجهزی در سراسر کشور ساخته شود تا نياز خانواده‌های ايرانی به شبکه نمايش خانگی کاهش پيدا کند. نبايد فراموش کرد که موسسه رسانه‌های تصويری می‌تواند کمک کننده سينما باشند.

ايوبی ادامه داد: موسسه رسانه‌های تصويری تنها در زمينه فيلم‌های ويدئويی فعاليت نمی‌کند بلکه بايد از شبکه مويرگی ‌‌‌نهايت استفاده را ببرد تا در کوتاه‌ترين زمان ممکن آثار فرهنگی بخصوص توليدات شنوايی را به سراسر کشور منتقل کند.

همچنين علی مرادخانی، معاون هنری سازمان سينمايی در ادامه اين مراسم گفت: من و ايوبی درد مشترکی داريم! همه صحبت‌های ايوبی در انت‌ها به اين مساله می‌رسد که سالن برای سينما نداريم و يا سينمای ايران حالش خوب نيست من هم معمولا راجع به تئا‌تر حرف می‌زنم.

وی با اشاره به سال‌های ۷۲ و ۷۴ بيان کرد: در دوران وزارت میرسليم تصميم گرفتيم تا با همکاری برخی از قاريان روش‌های مختلف قرآنی را ثبت و ضبط کنيم. در‌‌‌ همان سال‌ها از ميرداماد خواستم که کارش را به گونه‌ای انجام دهد که بتواند روشی برای بهتر گوش دادن و آهنگين بودن روش قرائت قرآن شروع کند.

معاون هنری سازمان سينمايی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف فعاليت‌های دينی کارهايی را کرديم مانند برگزاری جشنواره موسيقی گل ياس و حتی برنامه‌ای برای بچه‌های هيئتی که با استقبال بسياری از سوی آن‌ها همراه بود. حتی از ميرداماد خواستيم که همراه تعدادی از خواهران برای واتيکان نيز برنامه داشته باشند. ما طی اين سال‌ها به دنبال لحن‌های مختلفی بوديم. متاسفانه لحن‌های قاريان عجم در آن زمان خيلی کم بود. مانند اينکه ما اذان‌هايی با لحن موذن‌های عربی داريم، اما اذان با لحن موذن‌های عجم در کشور نداشته و مخصوص تعداد انگشت شماری از جمله زنده ياد موذن‌زاده اردبيلی و جواد رفيعی می‌شود ما بايد به عنوان يک نهاد فرهنگی و هنری روی اين مساله کار کنيم.

وی با اشاره به اينکه زمانيکه فعاليت خود را در مرکز موسيقی به پايان رساند، ادامه توليد اثر نوای آشنا نيز متوقف شد، گفت: از آن سال‌ها تا امروز به مسافرآستانه به موسسه رسانه‌های تصويری آمده است، با همکاری و حمايت او توانستيم اين کار را جمع بندی کنيم.

مرادخانی با اشاره به خاطره‌ای از استاد مولايی بيان کرد: بخاطر دارم که در آن سال‌ها استاد مولايی، محمدرضا شجريان و ميرداماد را برای قرائت قران با يکديگر به چالش می‌کشد به گونه‌ای که يک آيه را محمدرضا شجريان می‌خواند و آيه ديگر را عباس ميرداماد. آقای مولايی حتی گاهی در اين تلاوت‌ها به محمدرضا شجريان می‌گفت که از تحريف‌های موسيقی خود برای تلاوت قرآن استفاده کن. اميدوارم معاونت هنری در زمينه‌هايی که هنر هويتی ما در آن وجود دارد، بيشتر و بيشتر تلاش کند تا بتوانيم به يک معرفت اساسی برسيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016