یکشنبه 29 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

وزیر ارشاد: 5میلیون کاربر «واتس‌آپ» و «وایبر» داریم

خانه ملت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تدوین آیین‌نامه جدید برای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه خبر داد و گفت: با تصویب نهایی این آیین‌نامه فیلتر یا رفع‌فیلتر هر صفحه و سایتی با نظر اکثریت اعضا صورت می‌‌گیرد.

علی جنتی گفت: در گذشته مسوولیت رفع‌فیلتر و فیلتر‌کردن برخی سایت‌ها از اختیارات خاصی بود که به هیاتی پنج‌نفره سپرده شده بود که در این‌باره تجدیدنظر صورت گرفت. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از این پس در فیلتر یا رفع فیلتر هر نوع صفحه یا سایتی باید نظر 13عضو یا اکثریت اعضای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه گرفته شود، گفت: با درنظرگرفتن نظر اکثریت اعضا برای فیلتر یا رفع آن احتمال وقوع اشتباه در تصمیم‌گیری‌ها به صفر می‌رسد. او با تاکید بر اینکه اخذ نظر 13عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه چارچوب مناسبی در راستای اتخاذ تصمیمات درست ایجاد می‌کند، گفت: هر چند در بسیاری از مسایل اتفاق نظر بین اعضای کمیته به ویژه در مسایل مربوط به امنیت ملی کشور، عفت عمومی و مسایل اخلاقی جامعه دیده می‌شود اما باز هم برخی از آرای متضاد وجود دارد. جنتی با بیان اینکه درخواست یکی از اعضای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه از این پس منجر به رفع یا فیلتر صفحه یا سایتی نخواهد شد، گفت: اگر اکثریت مطلق اعضا رای به رفع یا فیلتر صفحه یا سایتی دهند این موضوع اعمال خواهد شد، البته این امر طبق آیین‌نامه‌ای است که در حال تصویب است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او با بیان اینکه شکی در برخورد با صفحه‌ها و سایت‌هایی که ضدعفت عمومی جامعه باشد نیست، گفت: به‌طور مثال فیلتر برخی شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی که به نوعی وابستگی به بیگانه ایجاد می‌کند و نوعی جاسوسی به‌شمار می‌روند از مواردی است که مورد اتفاق نظر اعضا قرار دارد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بعید نیست برخی اختلاف سلیقه‌هایی در اعمال فیلتر و یا رفع آن بین اعضای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه در زمینه‌ شبکه‌های ارتباطی باشد مانند وایبر، واتس‌آپ و شبکه‌های اجتماعی هم مانند فیس‌بوک و توییتر و امثال اینها.

او با بیان اینکه بیش از 5/4تا پنج‌میلیون‌نفر از مردم در کشور از شبکه‌های ارتباطی چون وایبر و واتس‌آپ استفاده می‌کنند، گفت: در مورد فیلتر یا رفع‌فیلتر شبکه‌ها که مورد اقبال میلیونی مردم قرار گرفته باید با احتیاط برخورد کرد و تصمیمات پخته‌تر و دقیق‌تری با حضور همه اعضای اصلی این کمیته گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره آخرین وضعیت بررسی تماس تصویری رایتل در شورایعالی فضای مجازی، گفت: این موضوع در حال بررسی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016