شنبه 11 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

رشد ۲۰۰ درصدی مصرف بنزين در هشت شهر

با مصرف حدود يک چهارم از بنزين ذخيره شده کشور در آستانه دور دوم سفرهای تابستانی، مصرف بنزين پس از اجرای گام دوم هدفمندسازی يارانه‌ها رکورد جديدی را ثبت کرد و به ۸۶ ميليون ليتر رسيد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) مصطفی کشکولی، مدير عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی درباره ميزان مصرف بنزين در روزهای تعطيل هفته گذشته گفت: بيشترين مصرف بنزين در آستانه دور دوم سفرهای تابستانی مربوط به روز پايانی ماه رمضان - ششم مرداد ماه - بود که ۸۶ ميليون ليتر بنزين مصرف شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اين اساس بيشترين ميزان مصرف بنزين در روزهای تعطيل عيد سعيد فطر ۸۶ ميليون ليتر و مربوط به روز دوشنبه ششم مرداد ماه بوده است.

بنا به اعلام داود عربعلی، سخنگوی شرکت پخش فراورده‌های نفتی پس از آن ميزان مصرف بنزين در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه (هفتم تا دهم مرداد ماه) به ترتيب ۸۵، ۸۱، ۷۹ و ۶۹ ميليون ليتر بوده است.

بنا به اين گزارش بيشترين مصرف بنزين در روزهای تعطيل هفته گذشته مربوط به شهرهای اصفهان، تهران، مشهد، ساری، گيلان، اردبيل، کرج و چالوس بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر افزايش يافته است.

همچنين ميزان مصرف بنزين در شهر چالوس در روز پنجشنبه - نهم مردادماه - نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۰ درصد افزايش يافته است.

مدير عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با بيان‌ اين‌که در سال جاری بيشترين ميزان مصرف بنزين با رکورد بيش از ۱۰۰ ميليون ليتر مربوط به ايام تعطيلات نوروز بوده‌ است، گفت: اوج مصرف بنزين پس از اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی يارانه‌ها مربوط به ششم مرداد ماه و روز پيش از تعطيلات عيد فطر بوده است.

به گفته وی بنزين به ميزان کافی تامين شد و هيچ مشکلی در تامين سوخت و عرضه آن در جايگاه‌های کشور وجود نداشت.

کاهش ۲۰۰ ميليون ليتری مصرف بنزين در ماه رمضان

به گزارش ايسنا، مصرف بنزين کشور در ماه رمضان (هشتم تير تا پنجم مرداد ماه) به ۱.۹ ميليارد ليتر نزديک شد؛ به طوری که در بازه زمانی ۲۹ روزه، يک ميليارد و ۸۶۱ ميليون و ۳۰۰ هزار ليتر بنزين در کل کشور مصرف شد که در مقايسه با ۲۹ روز قبل از تاريخ ياد شده ( هشتم تير) ۱۹۹ ميليون و ۴۰۰ هزار ليتر کاهش داشته است.

آمارها نشان می دهد ميانگين مصرف بنزين در ماه رمضان (بدون در نظر گرفتن آمار مصرف آخرين روز اين ماه) ۶۴ ميليون و ۱۷۲ هزار ليتر و ميانگين مصرف اين فرآورده در ۲۹ روز قبل از ماه رمضان نيز ۷۱ ميليون و ۵۰ هزار ليتر بوده است که از کاهش تقريبی هفت ميليون ليتر در روز مصرف بنزين حکايت دارد.

بيشترين موج مصرف بنزين در بازه زمانی هشتم تير تا پنجم مردادماه امسال با ۷۲.۹ ميليون ليتر به روز پنجشنبه (۲۶ تيرماه) مربوط می شود.

بر اين اساس در آستانه دور دوم سفرهای تابستانی ميزان ذخيره بنزين کشور به ۱.۸ ميليارد ليتر رسيده بود که محاسبه ميزان مصرف بنزين در روزهای ششم تا دهم مرداد ماه، نشان می‌دهد که حدود از يک‌ چهارم ذخاير بنزين کشور در تعطيلات پايانی ماه رمضان مصرف شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016