شنبه 11 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

ثبت ازدواج‌های يک ساعته با ۵۰ هزار تومان!

شايد باورتان نشود! اما در همين کشور خودمان می‌شود با مراجعه به يک سايت به عنوان متقاضی «ازدواج يک ساعته» ثبت نام کرد، عجيب‌تر اينکه وقتی به سايت مراجعه می‌کنيد با عباراتی مثل اين در خوداظهاری برخی از زنانی که پيشتر ثبت‌نام کرده‌اند مواجه می‌شويد: خانم ۳۹ ساله، عالی، رنگ پوست سفيد، سالم، با تناسب اندام عالی و جذاب، با قد... و وزن...

در اين ميان اظهارات زنی ۲۴ ساله نيز جالب است که تنها مايل به ازدواج يک ساعته با مردان ۵۰ سال به بالاست و می‌گويد که تحصيل کرده و متشخص است.

به گزارش ايسنا،‌ تنها کافی است که کلمه «صيغه» را در يکی از موتورهای جستجوگر سرچ کنيد و بعد از ثانيه ای با حجم زيادی از مطالب روبرو می شويد، برای باز کردن برخی از اين سايت ها بايد زحمت «ران» کردن فيلترشکن را به خود داد که عمدتا نيز بدون استفاده از نرم افزارهای تسهيل کننده باز می شوند و جالب است که عمده آنها شما را به استفاده از اينگونه ازدواج ها تشويق می‌کنند،‌ ازدواج های مقطعی و حتی يک ساعته! روابطی آنقدر کوتاه و برپايه پول؛ که به سختی می‌توان نام ازدواج بر آن نهاد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به سراغ يکی از اين سايت‌های ترويج کننده پديده صيغه و متعه می رويم؛ نمای سايت که با قرار دادن اسامی خداوند رنگ و بوی عرفانی به خود گرفته، در وهله اول سبب می شود که شما اين سايت را نسبت به ساير سايت ها تافته جدا بافته بدانيد، اما بررسی کلی سايت نظرتان را تغيير خواهد داد.

اين سايت براساس مطالب مندرجه از سالروز مبعث پيامبر تاکنون بيش از ۱۰۰ بار مورد حمله بزرگ DDOS قرار گرفته است اما همچنان به فعاليت خود ادامه می‌دهند و تنها با قطع و وصل‌ شدن‌های مداوم موجب به زحمت افتادن طرفدارانش شده است.

گردانندگان اين سايت قطع و وصل‌شدن را نشانه مظلوميت خود می‌دانند و معتقدند اين قطع و وصل شدن‌شان نشانه حقانيت فعاليت محسوب شده و برای آن چيزی که خودشان «کوری چشم کافران» نام نهادند، با تلاش‌های شبانه‌روزی تيم فنی، حملات احتمالی آتی نيز خنثی می‌شود.

دامنه اين سايت CF است که هر روز زحمت فيلترشدنش برعهده يک سازمانی می افتد اما دست اندرکاران سايت تنها با اضافه کردن يک عدد به آدرس‌ سايت، اين امکان را به طرفدارانشان می دهند تا بدون استفاده از هرگونه فيلترشکن به محتوای سايت دسترسی پيدا کنند.

با اينکه بنابر گفته گردانندگان اين سايت، محتوای اين صفحه منطبق با قوانين جمهوری اسلامی ايران است، اما در بخشی از اين سايت آمده است که اين سايت «فقط فتوای کتبی مراجع اعظام تقليد جهان تشيع (مجوز شرعی) را کسب و هيچ‌گونه مجوزی از هيچ نهاد قانونی جز قانون اساسی، قانون مدنی و قانون حمايت از خانواده ندارد، لذا فعاليت اين سايت به استناد ماده ۲۱ قانون حمايت از خانواده، ماده ۲۲۳ قانون مجازات اسلامی و براساس ماده ۱۰۷۱ و ۱۰۷۵ قانون مدنی ايران است.»

اين سايت در دو بخش ازدواج موقت يک ماهه و ازدواج موقت ساعتی به فعاليت خود ادامه می‌دهد که افراد تنها با ارائه پيامک شامل شماره فيش واريزی و ساعت آن به جمع متقاضيان وارد می‌شوند.

مديريت سايت را براساس آن چيزی که خودشان درج کرده‌اند، فردی به نام «ف.ش» که از قضا کارشناس حقوق قضايی نيز هست، برعهده دارد، حق معارفه در اين سايت بين ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است و براساس آن چيزی که قيد شده، اين پول جهت تنظيم ملاقات و در ابتدا اخذ می‌شود و اين هزينه‌ها تنها برای افزايش ضريب امنيت سايت مورد استفاده قرار می‌گيرد.

مسوول پيگيری و ارتباط با علاقه‌مندان را زنی متاهل و حدودا ۵۰ ساله برعهده دارد که تنها در ساعت کاری مشخصی اقدام به پاسخگويی و ثبت‌نام از متقاضيان می‌کند، به صدايش که نمی خورد زنی ۵۰ ساله باشه و بيشتر به نظر می رسد دختری ۲۰ساله پاسخگوی ما است، به عنوان يک متقاضی و نه يک خبرنگار با او تماس گرفتيم و اين زن در وهله اول با سوالی ما را شرمنده کرد:«شما متقاضی ازدواج يک ساعته هستيد يا يک ماهه؟» و هنگامی که سردر گمی ما را فهميد گفت که برحسب تجربه اش پيشنهاد می کند تا در مرحله اول ازدواج يک ساعته و در صورت تمايل يک ماهه را تجربه کنيم»

او می گويد مدل ثبت نام برای زنان و مردان در سايت موجود است و بايد طبق مدل ارئه شده ثبت نام کنيم؛ او در مورد تامين مسکن سوال می پرسد و هنگامی که متوجه می شود مسکنی برای ازدواج های يکساعته موجود نيست می گويد نگران نباشيد می توانيد از مسکن سايت استفاده کنيد و هنگامی که در مورد مسکن سايت از او می پرسم می گويد که بنده مسئول ثبت نام و پاسخگويی به سوالات هستم و در مورد مسکن و آزمايشاتی که بايد انجام دهيد واحد هماهنگی با شما تماس خواهند گرفت!

از او در مورد قانونی بودن و مجوزهای اين سايت می پرسم و او که به نظر از سوال های به قول خودش غيرمعمول من خسته شده بود می گويد ما در حال حاضر مجوز قانونی نداريم اما ما برابر شرع فعاليت می کنيم.

خانم«ی» در مورد استقبال از اين سايت نيز در حالی که به وضوح می شد متوجه لبخندش شوی از استقبال چشم گير آقايان سخن می گويد و با اشاره به عدم استقبال زنان می گويد که زنان به دليل مشکلات عرفی و سليقه ای کمتر به اينگونه ارتباطات رغبت نشان می دهند اما مردها راحت تر هستند.

او در مورد چرايی واريز هزينه اوليه برای تعيين قرار که از ۵۰ تا ۲۰۰هزار تومان است می گويد که اين هزينه ها با توجه به شئونات زنان در نظر گرفته می شود و در اصل فيلتری برای کاهش آمار افراد مزاحم است تا افرادی که واقعا خواهان هستند به مراحل بعدی وارد شوند.

با اينکه شماره کارت اختصاص داده شده به متقاضيان در داخل کشور و متعلق به يکی از بانک‌های دولتی است اما پيگيری‌های خبرنگار ما در اين رابطه نتيجه‌ای نداشت و با اينکه در خلال پيگيری‌های ما از مسوولان پليس آدرس اين سايت برای بيست‌ونهمين بار نيز فيلتر شد اما پليس اعلام کرد تاکنون پرونده شکايتی از اين سايت واصل نشده است!

او در حالی تعيين مهريه را فيلتر مزاحمان می داند که تعيين ميزان مهريه بانوان با توجه به سن، زيبايی، تحصيلات و... و با لحاظ نمودن نظر کارشناس سايت!، انجام می‌گيرد و زنان متقاضی اين ثبت‌نام نيز حتما بايد مطلقه يا بيوه بوده و با ارسال تصوير شناسنامه خودشان صداقت خود را نشان دهند.دختران دوشيزه در اين سايت پذيرش نمی‌شوند و ارائه خدمات به بانوان تمامی اديان انجام می‌گيرد اما در مورد آقايان نيز شرايط ويژه‌ای مدنظر است، چراکه متاهلين مجاز به ثبت‌نام در اين سايت نيستند مگر با ارائه دليل موجه و همچنين آقايان برای ثبت‌نام ماهانه بايد از موقعيت اجتماعی و تمکن مالی خوبی برخوردار باشند.

با اينکه پليس همواره نسبت به فعاليت سايت های همسريابی و اين گونه سايت ها هشدار داده است اما بنظر می رسد جذابيت حضور و استفاده از محتوای اين گونه سايت ها آنقدر زياد است که نه تنها مسايل مالی بلکه مسايل غير اخلاقی احتمالی نيز راه را برای علاقمندانش ناهموار نمی‌کند و جای سوال است چرا اين سايت شاکی حقيقی يا حقوقی نداشته و چرا گامی برای برخورد با اينگونه سايت‌ها با وجود ارائه شماره حساب متعلق به يک بانک دولتی، برداشته نميشود؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016