یکشنبه 23 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

کاهش سن ابتلا به بيماری‌ قلبی در کشور

مديرگروه قلب و عروق دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت: هرچه سن بروز سکته‌ پايين‌تر باشد، احتمال مرگ فرد بيشتر است.

به گزارش ايسنا، دکتر علی‌اصغر دادگر از کاهش سن ابتلا به بيماری‌های قلب و عروق در کشور خبر داد و اظهار کرد: اين در حاليست که متاسفانه هرچه سن بروز سکته‌ پايين‌تر باشد، احتمال مرگ بيشتر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی ادامه داد: به طور کلی هر چه ميانگين سنی افراد بيشتر می‌شود، شيوع بيماری‌های قلب و عروق افزايش می‌يابد. به همين دليل در سنين بالای ۴۰ سال، شيوع بيماری‌های قلب و عروق بيشتر است بطوری که بعد از ۶۰ سالگی يک‌سوم تا نيمی از تمام مرگ و ميرها به دليل بيماری‌های قلبی است.

دادگر با بيان اينکه مردان بيش از زنان در معرض ابتلا به بيماری‌های قلبی و عروقی هستند، خاطرنشان کرد: زنان به دليل داشتن هورمون‌هايی نظير استروژن، خطر ابتلا به اين بيماری‌ها را کمتر دارند، اما بعد از يائسگی اين خطر به سرعت افزايش يافته، در سن ۶۵ سالگی با مردان برابر شده و در ۷۵ سالگی اين ميزان خطر حتی از مردان هم پيشی می‌گيرد.

اين متخصص قلب و عروق درباره عوامل خطر ابتلا به بيماری‌های قلبی به نقش مهم استرس در بروز اين بيماری‌ها اشاره کرد و افزود: تغذيه نامناسب، استفاده از سيگار، کم‌تحرکی و بی‌تحرکی از ديگر عوامل کاهش سن ابتلا به بيماری‌های قلب و عروق محسوب می‌شوند.

دادگر همچنين از فشارخون بالا به عنوان يکی ديگر از عوامل خطر بروز بيماری‌های قلبی و شايع‌ترين بيماری در دنيا ياد کرد و گفت: با کنترل اين بيماری می‌توان تا ۵۰ درصد خطر ابتلا به بيماری‌های قلبی و عروقی را کاهش داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016