شنبه 5 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

وقتی جنتی درباره اظهارات کيارستمی مورد پرسش قرار گرفت

علی جنتی که درباره حواشی اظهارات عباس کيارستمی مورد پرسش قرار گرفت،گفت: هنوز صحبت‌های ايشان را نخوانده‌ام و نمی‌توانم در اين مورد اظهار نظر کنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سينمايی ايسنا، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ۵ مهر ماه در حاشيه مراسم تقدير از هنرمندان پيشکسوت دفاع مقدس در وزارت ارشاد در جمع خبرنگاران درباره پرداختن به مسائل دفاع مقدس در آثار هنری،گفت: مساله دفاع مقدس مساله‌ای است که برای آحاد ملت ما مساله مقدسی است و همه بايد همت بگماريم که اين فرهنگ را زنده نگه داريم. هم برای کسانی که اين دوران را درک کرده‌اند و مشکلات را ديده‌اند برای اينکه از خاطره آنها نرود و هم برای نسلی که آن دوران را درک نکرده است ياد آوری شود تا اين خاطرات برايشان بازگويی کرد.

او افزود: طبيعتا در اين زمينه بايد از همه ابزارها استفاده کرد هم خاطرات ايثارگران ما ،‌ خاطرات خانواده‌های شهدا و جانبازان که بتواند برای همه ما درسی باشد. همچنين شعرهايی که در اين زمينه سروده شده و سروده خواهد شد برای اينکه فرهنگ را همچنن زنده نگه دارد بايد از ابزارهای مثل فيلم‌های سينمايی استفاده کرد.

جنتی تصريح کرد: حتی در حوزه موسيقی و آهنگ‌هايی که در اين زمينه ساخته می‌شود و يا سمفونی خاصی که در زمينه دفاع مقدس به صورت فاخر ساخته و عرضه می‌شود و ساير ابزارها مانند ساخت موزه‌ها بايد استفاده کرد. خوشبختانه امروز موزه دفاع مقدس هم تاسيس شده است و آنچه که مربوط به آثار دفاع مقدس است در آنجا به نمايش گذاشته می‌شود. برای اينکه نسل جديد ما بتواند همواره در ذهن خود اين افتخارات را زنده نگه دارد. مطمئنا يکی از وظايفی که وزارت ارشاد برعهده دارد زنده نگه داشتن اين افتخارات در اذهان ملت است و اينکه فرهنگ ايثار و شهادت را حفظ کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016