دوشنبه 26 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

مجيد بهرامی با تئاتر شهر وداع کرد

پيکر مجيد بهرامی هنرمند تئاتر و سينما صبح امروز دوشنبه ۲۶ آبان‌ماه به دور تئاتر شهر گردانده شد و سپس به تالار وحدت و پس از آن به قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر ايسنا، پيکر وی بر دستان جمعی از علاقه‌مندان به دور تئاتر شهر گردانيده و سپس پيکر او به داخل مجموعه تئاتر شهر منتقل شد و فاتحه‌ای برای وی خوانده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سپس در بخش بعدی که مقابل تالار وحدت برپا شد و احسان کرمی اجرای آن را بر عهده داشت تعدادی از هنرمندان از جمله فاطمه معتمدآريا، حسين پاکدل، بهرام ريحانی، رضا ثروتی، پانته‌آ پناهی‌ها صحبت‌هايی را درباره مجيد بهرامی مطرح کردند.

در اين مراسم احسان کرمی هنرمند تئاتر که اجرای اين مراسم را برعهده داشت ضمن عرض تسليت، درباره زنده‌ياد مجيد بهرامی گفت: مجيد بهرامی مردی بود که هيچ وقت مغلوب مرگ نشد، از او يک عکس بدون لبخند ديده نشده است. جامعه تئاتر و سينما مجيد را از دست داد. او علاوه بر تئاتر جايزه خانه سينما را نيز بدست آورده بود.

فاطمه معتمدآريا: خداحافظ رفيق

فاطمه معتمدآريا در سخنانی درباره اين هنرمند اظهار کرد: مجيد بهرامی هنرمندی بود که هيچ وقت حياتش خالی از زندگی نبود همه ما خاطرات دوست داشتنی و پر از عشقی از مجيد داريم.

او افزود: اينکه برای او تسليت بگويم برای من غير ممکن است. چون او از حيات خود لذت را چشيده بود و برای همين هميشه بين ما باقی خواهد ماند.


جعفر پناهی و فاطمه معتمدآریا در مراسم

معتمد آريا که در فيلم «گيلانه» با مجيد بهرامی همکاری داشته است، ادامه داد: آن چيزی که مجيد بهرامی می‌خواست دوستان مهربانی بود که در اين سال‌های اخير در کنارش بودند و او را ترک نکردند. هشت سال پيش به او گفته شده بود که زنده ماندش غير ممکن است ولی او ماند تا به دوستانش نشان دهد که بودن چقدر مهم است. فقط می‌توانيم بگوييم خداحافظ رفيق.

مجيد زنده‌تر از ما حضور دارد

پانته‌آ پناهی‌ها هنرمند تئاتر و سينما که سابقه همکاری با مجيد بهرامی را دارد، درباره اين هنرمند گفت: شايسته نيست که من در اينجا درباره مجيد صحبت کنم چرا که دوستان خوبی در اينجا هستند که می‌توانند درباره او صحبت کنند. در اينجا جای هنرمندانی چون حامد محمد طاهری و عاطفه تهرانی که با مجيد همکاری داشته‌اند خالی است.

او افزود:واقعا نمی‌دانم چه بگويم، اين مجيد بهرامی بودکه باعث شد من به گروه نمايش "سياه‌ها" بپيوندم باور نمی‌کنم که او الان نيست. مطمئنا مجيد بين ما است و زنده‌تر از همه ما، حضور دارد.

ما هستيم که رفته‌ايم نه مجيد بهرامی

همچنين بهرام ريحانی هنرمند پانتوميم کار که خود مدتی است با بيماری سرطان دست به گريبان است‌، در سخنانی درباره مجيد بهرامی عنوان کرد: مجيد عزيز من برای سوگ تو نيامده‌ام، من در تئاتر شهر با تو و با همان لبخند هميشگی‌ات آشنا شدم. می‌دانم در همان لحظات آخر هم لبخند داشتی.

او ادامه داد: مجيد عزيز در نمايشگاهی که در اواخر مرداد امسال برگزار کردی گفتی خيلی آدم‌های شريف را ديده‌ای اما از ناملايماتی‌ها هم گفتی. من به کسانی مثل رضا ثروتی درود می‌فرستم که زمانی مجيد بهرامی نتوانست در کارش حاضر شود، اجرايش را متوقف کرد.

ريحانی تصريح کرد: واقعا تو نرفتی اين ما هستيم که رفته‌ايم. واقعا کمتر بازيگر تئاتری می‌توانست سلامتی‌اش را مثل مجيد بهرامی به خطر بی‌اندازد.

او در ادامه از حاضران در اين مراسم خواست که يک دقيقه به احترام مجيد بهرامی سکوت کنند .

کسی اشک ريختن مجيد را نديد

در ادامه مهدی نادری کارگردان فيلم «بدرود بغداد» در سخنانی گفت: مهم‌ترين شخصيت مجيد بهرامی در طی چهار سال مبارزه او با سرطان مشخص شد، اين بيماری سر در يک سری مسائل بسيار ساده دارد که همه راه حل‌های آن را می‌دانيم، من به خودم جرات نمی‌دهم که برای مجيد بهرامی اشک بريزم چون مدام در گوش من چيزهايی را می‌گويد.

او افزود: مجيد بهرامی بچه با معرفت و با استعداد کوچه‌های تهران بود. کسی هيچ وقت اشک مجيد را نديد اگر هم کسی اشک‌هايش را ديده باشد آن مادر و نزديکانش بودند. اگر بخواهيم برای مجيد مرثيه سرايی کنيم در واقع کاستی‌های خودمان را می گوييم. اميدوارم که خدا ما را بيامرزد.

در بخش ديگری از اين مراسم احسان کرمی در سخنی کوتاه گفت: اين دو جوانی که ديروز و امروز تشييع شدند، می‌تواند بهانه‌ای باشد تا جامعه هنری ايران و هنرمندان دورهم جمع شوند و يک جنبش ضد سرطان به راه بيفتد.

در اين مراسم همچنين حسين پاکدل و رضا ثروتی متن‌های برای مجيد بهرامی را خواندند.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم تشييع هنرمندانی چون رخشان بنی‌اعتماد، ليلی رشيدی، محسن تنابنده، حميد پورآذری، جعفر پناهی، بابک حميديان، ، ايرج راد، نرگس آبيار، رحمت امينی، اصغر همت، پرستو صالحی، احمد ساعتچيان، افسانه ماهيان، محسن عبدالوهاب، علی اصغر دشتی، ستاره اسکندری، زهرا صبری، ستاره پسيانی اتابک نادری، اصغر همت‌ و... حضور داشتند.

بعد از سخنرانی هنرمندان درباره مجيد بهرامی، حجت‌الاسلام دعايی بر پيکر اين هنرمند نماز خواند.

مجيد بهرامی پس از سال‌ها مبارزه با بيماری سرطان شامگاه شنبه ۲۴ آبان ماه درگذشت.

از جمله فعاليت‌های او در تئاتر می‌توان به بازی در نمايش‌های «سياها»،«خانه در گذشته ماست»،«عجايب المخلوقات» و... اشاره کرد و نقش او در فيلم «بدرود بغداد» نيز در خاطره تماشاگران سينما ثبت شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016