چهارشنبه 6 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

اعتراض خوانندگان موسیقی پاپ به رئیس جمهور و وزیر ارشاد ایران


مازیار فلاحی از جمله امضاکنندگان این نامه است

بی بی سی ـ ۱۳ خواننده و یک گروه موسیقی پاپ ایرانی در نامه‌ای سرگشاده نسبت به تبعیض‌هایی برای خوانندگان و کنسرت‌های موسیقی پاپ وجود دارد، اعتراض کرده‌اند.

در این نامه که خطاب به رئیس جمهور و وزیر ارشاد ایران نوشته شده، آمده که امکاناتی که برای موسیقی سنتی و موسیقی تلفیقی در ایران وجود دارد، برای موسیقی پاپ در نظر گرفته نمی‌شود.

این نامه را حمید حامى، زانیار خسروى، سیروان خسروى، گروه سون، شهرام شکوهى، رضا صادقى، بهنام صفوى، حمید عسگری، فرزاد فرزین، مازیار فلاحى، على لهراسبى، مهدى مدرس، رضا یزدانى و محسن یگانه امضا ‌کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امضا‌کنندگان می‌گویند که موسیقی پاپ از برخی امکانات از جمله برگزاری کنسرت در سالن‌های معتبر ایران مانند برج میلاد، تالار وحدت و باغ عفیف آباد شیراز و همین طور مجوز تبلیغات برای کنسرت و آلبوم و برگزاری مراسم رونمایی آلبوم و نشست خبری محروم است.

آنها همچنان نسبت به سخت‌گیری برای صدور مجوز کنسرت موسیقی پاپ به خصوص در شهرستان‌های اعتراض کرده‌اند.

امضا کنندگان همچنان خطر موسیقی "غیرمجاز" را که موسیقی "مجاز" را تهدید می‌کند، هشدار داده‌اند و نوشته‌اند: "عدم وجود یک رسانه (تصویری و شنیداری) برای موسیقی مجاز کشور٬ باعث ترویج هرچه بیشتر موسیقی غیر مجاز در کشور و رقابت نا برابر بین موسیقی‌ قانونی‌ و غیر قانونی‌ شده است."

"موسیقی غیر مجاز بدون هیچ فیلتر و محدودیتی و با قویترین ابزار رسانه‌ای در بین تک تک افراد جامعه نفوذ می‌کند، حال آنکه موسیقی مجاز پس از گذر از انواع فیلترها و ممیزیها و پس از صرف زمان زیاد به مرحلهٔ انتشار می‌رسد. مرحله‌ای که فاقد هرگونه رسانه برای شنیده شدن و تبلیغات است."

در ماه‌های گذشته بسیاری از کنسرت‌های موسیقی پاپ در تهران و شهرستان‌ها با وجود آنکه بلیت این کنسرت‌ها پیش‌فروش شده بود، درست پیش از برگزاری لغو شد. تعدادی از امضا‌کنندگان این نامه از جمله سیروان خسروی، گرون سون و رضا صادقی درمیان کسانی بوده‌اند که برگزاری کنسرت‌شان در ماه‌های اخیر با مسکلاتی روبه‌رو شد.

صاحب‌نظران فرهنگی، میزان قدرت و نفوذ وزارت ارشاد را در دفاع از عملکرد خود و مجوزهایی که در زمینه های مختلف صادر می کند، ناچیز می دانند.

کارشناسان، عدم توانایی وزیر ارشاد و معاونانش در دفاع از آثار و برنامه های مجوزگرفته و ناهماهنگی میان مسئولان ارشاد در تهران و شهرستان ها را سبب ناامنی حرفه ای و اقتصادی در عرصه هنر می دانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016