چهارشنبه 24 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

توضیح گروه "چارتار" درباره پیشنهاد روسری سر کردن زنان

چارتار: پیشنهاد روسری سر کردن زنان از سوی «دیگر برگزارکنندگان» بود


گروه چارتار

گروه موسیقی چارتار در پستی که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرده درباره درخواست از زنان شرکت‌کننده در کنسرت کلگری کانادا برای رعایت حجاب هنگام عکس گرفتن توضیح داده است و گفته که این درخواست از سوی «دیگر برگزارکنندگان کنسرت» داده شده نه آنها.

پیش‌تر گزارش شده بود که این گروه از زنانی که خواسته‌ بودند با آنها عکس یادگاری بگیرند، تقاضا کرده که حجاب داشته باشند و برای این کار روسری‌هایی را هم به این زنان داده است.

این اقدام گروه موسیقی چارتار واکنش‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده و گروهی از کاربران، هم تقاضای گروه و هم پذیرفتن این خواسته را از سوی زنان مورد انتقاد قرار داده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گروه چارتار داده شدن روسری به زنان هنگام عکس گرفتن را انکار نکرده است اما از این اتفاق اظهار تاسف کرده و گفته این پیشنهاد از سوی «دیگر برگزارکنندگان کنسرت» داده شده نه از سوی این گروه.

با این حال در یادداشت این گروه آمده که به دلیل «محدودیت‌های قانونی و تعهدی که برای اجرای گروه‌های موسیقی در خارج از کشور وجود دارد، انتخاب این گروه به رغم تمایلش به گرفتن عکس یادگاری با مخاطبان، صرف نظر کردن از گرفتن عکس بوده است».

646645.jpg

گروه چارتار پیش‌تر این ادعا را در اینستاگرام خود تایید کرده اما بعد برخی از کامنت‌های اعتراضی را پاک کرده بود.

در یادداشت واکنشی این گروه اما تاکید شده که این گروه به خودش اجازه دخالت در پوشش افراد را نمی‌دهد.

امتناع از عکس گرفتن با زنان بی‌حجاب به دلیل معذوریت‌های داخلی و احتمال اعمال فشار از سوی نیروهای امنیتی و وزارت ارشاد در ایران پیش‌تر هم دیده شده است اما اینکه گروه یا برگزارکنندگان روسری همراه داشته باشند و شرط عکس گرفتن را بر سر کردن روسری تعیین کند، کم‌سابقه است.

با این حال برخی از شرکت‌کنندگان در کنسرت برخی از گروه‌هایی که از ایران برای کنسرت به خارج از کشور رفته‌اند، مطرح شدن چنین تقاضایی را از سوی این گروه‌ها تایید کرده‌اند.

گروه موسیقی ایرانی چارتار در سال ۱۳۹۰ تشکیل شده‌ است. سبک این گروه تلفیقی است و موسیقی الکترونیک را با آواز ایرانی تلفیق کرده است و از زمان انتشار اولین کارهای خود، مورد توجه مخاطبان به ویژه جوانان قرار داشته است.

این گروه قرار است در هفته‌های آینده در اروپا هم کنسرت‌ داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016