یکشنبه 17 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توفان مذاکره‌ نقل ‌و انتقالات نيم فصل در پشت صحنه‌ ليگ برتر فوتبال، ايسنا

* استقلال، مس، ابومسلم و برق دست به کار شدند
* تبادل، استراتژی جديد آبی‌ها

درحالی که با وجود فرا رسيدن نيم فصل ليگ برتر فوتبال ايران، رقابت‌ها تا شروع تعطيلات دو هفته ديگر نيز پيگيری می‌شود اما، بيشتر تيم‌های ليگ برتری فعاليت‌های خود را برای فصل نقل و انتقالات آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، باشگاه‌های استقلال تهران، مس کرمان و ابومسلم خراسان فعاليت خود را با جديت آغاز کرده‌اند و جالب آن که هر کدام از اين سه باشگاه تعلقات ذهنی به بازيکنان دو تيم ديگر دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




استقلال تهران

شايد استقلال تبديل به فعال‌ترين تيم در فصل نقل و انتقالات شود. در هر صورت قلعه‌نويی به شيوه تبادل بازيکن با ساير باشگاه‌های ليگ برتری اعتقاد دارد. در هر صورت بازيکنانی چون هاشم بيک‌زاده، ميلاد نوری، يدالله اکبری و ابراهيم تقی‌پور درصدر فهرست بازيکنانی قرار گرفته‌اند که احتمال جدايی‌شان از استقلال وجود دارد. البته بايد نام مهدی اميرآبادی و فرهاد مجيدی را نيز به گزينه‌های احتمالی جدايی در نيم فصل اضافه کرد، هر چند که حضور اين دو بازيکن در ديدارهای اخير استقلال تا اندازه‌ای اين فرضيه را ابتر می‌سازد. در هر صورت هاشم بيک زاده نخستين بازيکنی است که از استقلال جدا می شود،گويا با وجود تمايل بيک‌زاده به ادامه فعاليت در استقلال مسوولان باشگاه با راه آهنی ها به توافق رسيده اند تا بيک زاده پيراهن طلايی لوکوموتيورانان را بر تن کند.

پيشنهاداتی نيز برای جذب بازيکنان استقلال از سوی باشگاه مس کرمان ارايه شده است، آنها که علاقه خود را به بازيکنان دو باشگاه پرسپوليس و استقلال نشان داده‌اند، پيشنهاداتی را برای جذب فرهاد مجيدی ارايه کرده‌اند که گويا درباره مجيدی پيشنهاد بی‌نتيجه مانده است البته آنها به جذب بيک زاده نيز تمايل داشتن اما، تمايل استقلال به مذاکره پيرامون معاوضه او با يکی از بازيکنان تيم مس از جمله "ادينهو" با موضع مخالف کرمانی‌ها رو به رو شد. البته استقلالی‌ها با توجه به هدف خود ترجيح می‌دهند بيشتر با باشگاه ابومسلم خراسان وارد مذاکره شوند چرا که گزينه‌ی صيد بزرگ امير قلعه‌نويی در نيم فصل "عرفان اولروم" مهاجم تيم ابومسلم است، آبی‌های‌های تهران آماده بودند تا با پيشنهاد سخاوتمندانه تبادل هاشم بيک‌زاده و ابراهيم تقی‌پور با اين مهاجم خارجی نظر مسوولان باشگاه ابومسلم را جلب کنند و نظری جويباری مذاکرات اوليه در اين باره را با قائم مقام باشگاه ابومسلم انجام داده بود. حتی با توجه به پيشينه مذاکرات اوليه ابومسلم با ميلاد نوری بازيکنان استقلال و منتفی شدن گزينه بيک زاده احتمال دارد نام او نيز به پيشنهاد استقلالی‌ها اضافه شود که بی‌ترديد اين موضوع قلعه‌نويی را به هيچ وجه ناراحت نمی‌کند. با اين حال حجازی مدير فنی ابومسلم با اين جابه جايی مخالف است. البته خبر خروج نام رضا عنايتی از فهرست باشگاه النصر امارات تمرکز استقلالی‌ها را بر روی "اولروم" برهم زده است، با اين حال اولويت قلعه‌نويی "اولروم" آماده است تا عنايتی مصدوم که حداقل تا سه ماه ديگر دور از ميادين خواهد بود. درباره تقی پور نيز باوجود پيگيری های برق شيراز ، قلعه نويی همچنان مذاکره با ابومسلم را ترجيح می دهد. احتمال تبادل سيد صالحی از پيکان با فرهاد مجيدی نيز سوژه ای است که در عين نامحتمل بودن می تواند رنگ واقعيت بگيرد.

يدالله اکبری نيز در آستانه جدايی قرار دارد. هر چند که نخستين تلاش برای حضور اين بازيکن در استقلال اهواز ناکام ماند اما، اکبری و البته باشگاه استقلال به فروش اين بازيکن در نيم فصل اميدوار هستند. احتمال بازگشت اکبری به پاس همدان نيز دور از تصور نيست. اما، در جمع معترضان نيمکت نشينی نمی‌توان بخت چندانی برای جدايی اميرآبادی، عباسفرد و عليزاده از استقلال متصور بود.

تازه‌ترين پيشنهاد نيز از سوی باشگاه اماراتی الشباب برای آرش برهانی به دست استقلالی‌ها رسيده است اما، حتی فکر کردن به از دست دادن آقای گل ليگ برتر آن هم در شرايطی که قلعه‌نويی با داشتن بهترين خط حمله ليگ باز هم به دنبال مهاجم است، خنده‌دار به نظر می‌رسد.


مس کرمان

به نظر می‌رسد علاقه به جذب نام‌های بزرگ در سران باشگاه مس اپيدمی شده است، آنها بسيار زود با درخواست‌های بزرگ به سراغ استقلالی‌ها رفته‌اند، نام فرهاد مجيدی و هاشم بيک‌زاده در فهرست خريد کرمانی‌ها قرار داشت که البته هر دوتلاش بی نتيجه ماند. آنها حتی به بازيکنانی که احتمال دارد در نيم فصل از فوتبال امارات ديپورت شوند نيز نيم نگاهی دارند. بعيد به نظر می‌رسد که مس در نيم فصل خروجی مهمی داشته باشد، هر چند که انتخاب احتمالی پرويز مظلومی به عنوان سرمربی تيم اميد می‌تواند در کادرفنی مس را دچار چالش کند.

به گزارش ايسنا، کرمانی‌ها علاوه بر دو تيم بزرگ پايتخت، اتفاقات تيم سايپا را نيز زيرنظر دارند تا شايد از اين تيم نيز گزينه‌ای جديد به تيم خود اضافه کنند.


ابومسلم خراسان

در تيم اميرحسين پيروانی، بی‌ترديد به نظرات ناصر حجازی نيز توجه می‌شود. حجازی با قاطعيت مخالفتش را با فروش يا انتقال قرضی "اولروم" به استقلال و پرسپوليس اعلام کرده و معتقد است با خريدهای خارجی به خصوص درخط ميانی مشکلات تيم برطرف می‌شود، در هر حال هرگونه مراوده استقلال با ابومسلم به صورت تبادل بازيکن خواهد بود چرا که نه تيم فنی ابومسلم و نه امير قلعه‌نويی به جدايی بازيکنان تيم‌شان بدون جانشينی يک مهره موثر رضايت نخواهند داد.


پاس همدان

در اردوی پاس محتمل‌ترين تغيير احتمال تغيير سرمربی است، وينگو بگوويچ در لبه تيغ قرار دارد و شايد تنها دليل ماندنش نبودن يک جايگزين مناسب است. با اين حال پس از شايعه پيشنهاد به "فابيو بالا" که بيشتر به يک شوخی شبيه بود، آنها در نمايی جدی‌تر به يکی، دو بازيکن استقلال از جمله بيک‌زاده و يدالله اکبری بازيکن سابق خود تمايل نشان داده‌ بودند.

البته اگر پرسپوليسی‌ها تکليف خود را مشخص کنند که سيدمحمد علوی را می‌خواهند يا نه، آن وقت پاسی‌ها نيز درباره داشتن يا نداشتن خريد در خط دفاع تصميم‌گيری می‌کنند.


پرسپوليس

پرسپوليسی‌ها معتقدند از نظر قانونی الونگ الونگ و علوی بايد به تيم خود بازگردند. اين در حالی است که آنها چندان هم به جدايی اين بازيکنان بی‌علاقه نبودند. در هر صورت تغيير چشمگير در تيمی که تا انتهای فهرستش بازيکن گرفته، بعيد به نظر می‌رسد. خبر خوب برای قرمزها بازگشت محسن خليلی خواهد بود و البته يک دروازه‌بان آماده!


پيام مشهد

به گزارش ايسنا، متلاشی شدن پيام می‌تواند ساير تيم‌ها را به خريد برخی بازيکنان تاثيرگذار اين تيم از جمله "اشپيتيم آرفی" علاقه‌مند کند. هر چند که وضعيت اين تيم بدون ثبات و نامشخص است. آيا هيچ بازيکنی حاضر به رفتن به پيام خواهد بود؟


سايپا کرج

فقط می‌توان سکوت کرد تا زمانی که مايلی‌کهن تصميماتش را اعلام کند اما، بی‌ترديد تغييرات در راه است.


برق شيراز

برقی‌ها نيز به دنبال تغييراتی در تيم هستند، عباسی با تاکيد بر تقويت تمامی خطوط به دنبال جذب سه با زيکن جديد است و حتی در نخستين گام مذاکراتی را با يحيی گل‌محمدی بازيکن بازنشسته صبا انجام داده‌اند.

در مقابل داريوش يزدانی نيز با پيشنهاد باشگاه الامارات در آستانه جدايی از برق قرار گرفته است که بی‌ترديد عباسی به دنبال جايگزينی مناسب برای اين بازيکن خواهد بود، او با رفتن يزدانی يک مدافع را جذب می‌کند. برقی ها تلاش هايی را نيز برای جذب تقی پور آغاز کرده اند هر چند که شانس چندانی ندارند.


راه‌آهن شهرری

محمود ياوری تصميم جدی خود را برای جذب دو يا سه بازيکن جديد اعلام کرده است، البته شانس گزينه‌های خارجی در اين ميان بيشتر خواهد بود. ياوری اميدوار است در سفر تدارکاتی به امارات و بازی با تيم‌هايی از اوکراين و بلاروس گزينه‌هايی نزديک به تفکراتش را پيدا کند.

البته بيک زاده به عنوان نخستين خريد سرهنگ می تواند خريد خوبی باشد.

به گزارش ايسنا، اگر ماجرای مشکل قانونی قراداد با الونگ برای سپاهان در دسر ساز نشده و همچنين شايعه استقلالی شدن سيد صالحی و رفتنش از پيکان رنگ واقعيت نگيرد اين دو تيم به همراه تيم‌های ذوب آهن اصفهان، صبای قم، مقاومت سپاسی شيراز و داماش گيلان از جمله تيم‌هايی هستند که نمی‌توان تغييرات جدی برای آنها متصور بود و درباره استقلال اهواز و فولاد خوزستان نيز زمان شرايط جديد را مشخص می‌کند.





















Copyright: gooya.com 2016