شنبه 2 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کره جنوبی يک - ايران صفر؛ حسرت ايران ‌٣٩ ساله شد، ايسنا

تيم ملی فوتبال ايران با جام پانزدهم وداع کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) از دوحه، ملی پوشان ايران که با امتيازهای کامل به مرحله‌ی يک چهارم نهايی رسيدند با شکست مقابل کره جنوبی از راه يابی به نيمه‌نهايی بازماندند. تک گل کره جنوبی را "بيت گامارا" در نيمه‌ی نخست وقت اضافه به ثمر رساند.

بازيکنان کره جنوبی با سوت "ايرماتف" ، بهترين داور آسيا بازی را آغاز کردند. ملی پوشان ايران که با لباس سفيد بازی را آغاز کرده‌اند در نيمه‌ی نخست از چپ به راست توپ می زنند.


کره‌ای‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و در همان دقايق ابتدايی بازی با سانتر از جناحين خطرناک ظاهر می شدند.


در دقيقه‌ی ۶ کره جنوبی پشت محوطه جريمه صاحب ضربه‌ی ايستگاهی شد،‌که اين ضربه به ديوار دفاعی برخورد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پس از ضربه‌ی آزاد کره جنوبی بازی بيشتر در ميانه‌ی ميدان دنبال شد،‌ اما کره‌ای‌ها بيشتر توپ و ميدان را در اختيار داشتند.


در دقيقه‌ی ۱۰ نصرتی مانع از حرکت "يونگ رائه" شد تا يک خطای ديگر در جناح راست به سود کره جنوبی اعلام شود. ايرماتف در ادامه‌ خطای مهاجمان کره جنوبی را اعلام کرد.


ايران در دقيقه‌ی ۱۱ اولين حمله خود را انجام داد؛ سانتر پژمان نوری می رفت ايران را صاحب موقعيت خوبی کند،‌اما ضربه‌ی سر مهاجمان ايران به بيرون رفت.


در دقيقه‌ی ۱۳کريم انصاری فرد در موقعيت تک به تک قرار گرفت، اما پرچم کمک داور او را متوقف کرد.


ايران در ۱۵ دقيقه‌ی دوم بهتر از آغاز بازی ظاهر شد و بازی تا حدی به تعادل کشيده شد. خطاهای پرتعداد از سوی بازيکنان دو تيم باعث شد ايرماتف دائما در سوت خود بدمد. بازی درگيرانه‌ی دو تيم در ميانه‌ی ميدان تنها باعث افزايش تعداد خطاهای بازی شد و هيچ يک از دو تيم موفق به خلق موقعيت نمی شدند.


تا دقيقه‌ی ۲۰ برتری در مالکيت توپ به طور نامحسوس با کره جنوبی بود. ۵۲ درصد مالکيت کره در مقابل ۴۸ درصد ايران تنها ۴ درصد اختلاف را نشان می داد.


حمله‌ی خطرناک کره جنوبی از جناح راست با دفع عقيلی به کرنر تبديل شد. ضربه‌ی کرنر پس از چند بار رفت و برگشت به "لی يونگ رائه" رسيد و شوت محکم او با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بيرون رفت.


خطاهای پرتعداد غلامرضا رضايی باعث شد ايرماتف به وی تذکر بدهد.


داور ازبکستانی بازی به ايرماتف و يونگ رائه کارت نشان داد.


در دقيقه‌ی۲۸ جدی ترين خطر ايران روی دروازه‌ی کره جنوبی شکل گرفت. سانتر خطرناک خلعتبری می رفت با اشتباه جی وون دونگ درون دروازه قرار بگيرد اما دروازه‌بان کره جنوبی به خوبی توپ را دفع کرد تا دروازه‌اش فرو نريزد.


در دقيقه‌ی ۳۳ خطای شديد هافبک کره جنوبی می توانست برای اين بازيکن کارت زرد به دنبال داشته باشد،‌ اما ايرماتف ترجيح داد در اين صحنه از کارتش استفاده نکند.


کره جنوبی همچنان توپ و ميدان را بيشتر از ايران در اختيار داشت،‌ اما حرکت بازيکنان اين تيم نمی توانست موقعيت خطرناک روی دروازه ايجاد کند.


در دقيقه‌ی ۳۷ خلعتبری که قصد مشايعت توپ را داشت يک اوت به حريف داد و شديدا به کمک داور بابت اعلام نکردن خطای بازيکن کره جنوبی اعتراض کرد.


در دقيقه‌ی ۳۸ لی چونگ يونگ صاحب موقعيت شد،‌ اما با تعلل اين موقعيت را از دست داد.


در دقيقه‌ی ۴۳ سومين کرنر برای کره جنوبی به دست آمد و اين در حالی بود که ايران هنوز صاحب کرنر نشده بود. سانتر بلند به روی دروازه با پاس رو به بيرون همراه شد، اما رحمتی با خروج به موقع دروازه‌اش را حفظ کرد.


در آخرين دقيقه نيمه نخست شوت هافبک کره‌شمالی به شکل بسيار خطرناکی از کنار دروازه ايران به بيرون رفت هرچند رحمتی در اين صحنه واکنش مناسبی از خود نشان داده بود.


تيم ايران در نيمه‌ی دوم با يک تغيير وارد ميدان شد و خسرو حيدری به جای محمد نصرتی وارد زمين شد.


ايران بين دو نيمه تعويض انجام داد و خسرو حيدری به جای نصرتی وارد زمين شد.


در دقيقه‌ی ۴۸ چهارمين کرنر کره جنوبی به شکل بسيار خطرناکی به روی دروازه‌ی ايران ارسال شد که خروج نامطمئن رحمتی می توانست کره‌ای‌ها را صاحب موقعيت کند،‌ اما حاج صفی در آخرين لحظه با ضربه‌ی سر توپ را دور کرد.


حملات کره‌ای ها همچنان ادامه داشت و در دقيقه‌ی ۵۰ کره جنوبی يک ضربه‌ی کرنر ديگر به دست آورد که نتوانست از آن استفاده کند.


بازيکنان ايران همانند دقايق آغازين نيمه‌ی نخست کنترل زيادی بر بازی نداشتند و سراسيمه عمل می کردند.


در دقيقه‌ی ۵۸ سانتر خطرناک بر روی دروازه ايران با دفع سيد جلال حسينی دفع شد.


ضربه‌ی آرنج بازيکن کره‌ای به صورت عقيلی با با واکنشی از سوی ايرماتف روبرو نشد و عقيلی برای درمان به بيرون از زمين منتقل شد تا ايران دقايقی ۱۰ نفره کار را دنبال کند.


در دقيقه‌ی ۶۱ تک حمله‌ی ايران با شوت بی دقت رضايی از دست رفت. سه دقيقه بعد ضربه ی سر خطرناک مهاجم کره‌ای با جايگيری مناسب رحمتی به گل تبديل نشد.


ايران که در دقايق آغازين نيمه‌ی دوم تحت تاثير کره جنوبی قرار گرفته بود، اندکی بهتر ظاهر شد و تا حدی ميانه‌ی ميدان را در دست گرفت.


بهترين موقعيت ايران توسط خلعتبری از دست رفت. آشفتگی مدافعان کره جنوبی اين بازيکن را در دهانه‌ی دروازه صاحب موقعيت کرد، اما تکل به موقع مدافعان کره جنوبی مانع از به ثمر رسيدن گل ايران شد.


کره پس از چند حمله از سوی ايران باز هم ابتکار عمل را در دست گرفت. چند ضربه‌ی سر پياپی از سوی بازيکنان دو تيم با حضور به موقع رحمتی موقعيت کره‌ای ها را گرفت.


اشتباه مدافعان کره جنوبی حاج صفی را صاحب موقعيت کرد، اما شوت او با اختلاف يک متر از کنار دروازه به بيرون رفت.


در دقيقه‌ی ۷۶ عقيلی با ضربه‌ی سر می توانست گل برتری را به ثمر برساند، اما اين موقعيت هم از دست رفت.


در دقيقه‌ی ۷۸ ضربه‌ی آزاد نکونام به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بيرون رفت.


در دقيقه‌ی ۸۳ ايرماتف با اندکی مکث خطای نکونام بر روی "پارک جی سونگ" را اعلام کرد تا يک ضربه‌ی آزاد خطرناک ديگر برای کره جنوبی به دست آيد.


حرکت تکنيکی پارک جی سونگ و پاس تماشايی او موقعيت خطرناک ديگری را به وجود آورد که کره‌ای‌ها باز هم نتوانستند توپ را به گل تبديل کنند.

تيم‌های ايران و کره جنوبی که در پايان ۹۰ دقيقه به تساوی بدون گل دست يافته بودند،‌ در نيمه‌ی اول وقت اضافی کره جنوبی موفق به گشودن دروازه‌ی ايران شد.


در دقيقه ۱۰۷ اين ديدار ضربه پشت محوطه جريمه "بيت گامارا"، کره‌جنوبی را پيش انداخت،اما در ساير دقايق نيمه نخست وقت اضافه، هادی عقيلی در دقيقه‌ی ۹۴ می رفت با تعلل در دفع توپ، کره جنوبی را صاحب موقعيت کند، اما اين مدافع بالاخره به حرکات تکنيکی‌اش پايان داد و توپ را دور کرد.


احسان حاج صفی در دقيقه‌ی ۹۶ موقعيت مسلم گل کره را گرفت و با تکل به موقع مانع از فروپاشی دروازه‌ی ايران شد. در ادامه ايران صاحب يک ضد حمله خطرناک شد،‌اما رضايی با بی دقتی توپ را از دست داد.


در دقيقه ۹۸ خطای مدافعان کره جنوبی روی خلعتبری ايران را صاحب يک ضربه‌ی آزاد در کنار پرچم کرنر کرد،‌ اما سانتر بلند حيدری باعث شد خطر جدی روی دروازه ايجاد نشود.


دو دقيقه بعد آندرانيک تيموريان در محوطه‌ی شش قدم صاحب موقعيت شد،‌اما ضربه‌ی سر او به بيرون رفت، هرچند کمک داور پيشتر پرچمش را به نشانه‌ی آفسايد بالا برده بود.


ضربه‌ی آزاد کره جنوبی در دقيقه‌ی ۱۰۱ با ضربه‌ی سر چونگ يانگ از دست رفت.


در دقيقه‌ی ۱۰۲ مسعود شجاعی پس از درگيری با بازيکن کره جنوبی روی زمين افتاد و پس از سقوط مدافع بر روی او، از ناحيه‌ی کتف دچار آسيب ديدگی شد؛ حضور کادر پزشکی در زمين، بازی را برای چند دقيقه متوقف کرد. پس از مصدوميت شجاعی، ايرماتوف به خاطر اتلاف وقت به بازيکن شماره هشت ايران کارت زرد داد.

قطبی در دقيقه ۱۰۹ غلامی را به جای پژمان نوری وارد زمين کرد.

در دقيقه‌ی ۱۱۰ ضربه‌ی تيموريان با جايگيری خوب دروازه بان کره جنوبی به گل تبديل نشد.

حملات عجولانه‌ی ايران در ادامه‌ی بازی سودی نداشت و موقعيتی جدی روی دروازه‌ی کره جنوبی شکل نمی گرفت.

در دقيقه‌ی ۱۱۴ ايران فرصت خوبی داشت، اما شجاعی با خودخواهی ضربه‌ی چيپ زد که از بالای دروازه به بيرون رفت.

در دقيقه‌ی ۱۱۶ ضربه‌ی آزاد نکونام به ديوار دفاعی برخورد کرد.


** ترکيب دو تيم:


*ايران: سيد مهدی رحمتی، سيد جلال حسينی، هادی عقيلی، محمد نصرتی، احسان حاج صفی، پژمان نوری، آندرانيک تيموريان، جواد نکونام، غلامرضا رضايی، محمدرضا خلعتبری و کريم انصاری‌فرد.

*کره جنوبی: جونگ سونگ ريونگ، لی يو پيونگ ، لئو جونگ سو، وون هوانگ جائه، چادوری، کی يونگ سونگ، پارک جی سونگ،‌ لی يونگ رائه، جا چئول کو، جی دونگ وون، ليو يونگ چانگ.

**کارت زرد: آندرانيک تيموريان از ايران - لی جونگ سو از کره جنوبی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016