پنجشنبه 30 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جو بد ورزشگاه‌ها براي صعود به جام جهاني مشكل ساز است، ایسنا

دكتر احمدي - رئيس انجمن نويسندگان و عكاسان ورزشي درباره اتفاقات ديدار ايران و ماداگاسكار روي سكوها درگيريهاي خبرنگاران در سالن كنفرانس و القاي استعفا به علي كفاشيان از سوي چند برنامه تلويزيوني صحبت كرد.

به گزارش ايسنا به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، احمدي درباره اعتراض طرفداران تيم ملي به نحوه بازي بازيكنان شعار عليه فدراسيون و ديگر شعارها گفت: اين اعتراض دو بعد مجزا دارد كه اولي طبيعي و دومي غير طبيعي است. بخشي از اين اعتراضها طبيعي است چرا كه تيم هاي ملي در رده هاي مختلف سني دچار ناكامي هايي شده اند. به همين دليل و با اينكه فوتبال رشته محبوبترين رشته بين مردم است بايد هم شاهد چنين نارضايتي هاي باشيم كه مديران هم بايد اين اعتراض هاي به حق را بپذيرند و تلاش كنند كه ناكامي ها جبران شود اما بخش ديگري از اين اعتراضات بودند كه طبيعي نبودند و متاسفانه عده اي قصد داشتند كه از فضاي انتقاد سو استفاده كنند و با مقاصد خاص فوتبال را به حاشيه ببرند. اين بخش از اعتراضات كه شعارهاي نازلي هم داشت غير طبيعي بود كه مي بايست مديريت مي شد اما متاسفانه اتفاق نيافتاد.

وي ادامه داد: به نظر من اين طور نيست كه فضاي ورزشگاه و تماشاگران قابل مديريت نباشد چرا كه ما با استفاده از ليدرهايي كه تحت نظر كميته فرهنگي قرار دارند پتانسيل مديريت اين بحران را داشتيم اما متاسفانه در اين بخش ضعيف بوديم و تماشاگران حتي به توصيه هاي ليدرها گوش فرا ندادند و شعارهايي عليه فدراسيون، بازيكنان و سرمربي تيم ملي سر داده شد كه نشان از اين داشت سرنخ كار در دست ليدرها نيست و آنها اقتدار لازم و كامل را ندارند. با اين وضعيت فضاي مطلوبي در ورزشگاه نخواهد بود و بستر براي موفقيت در رقابتهاي مقدماتي جام جهاني فراهم نخواهد شد و اگر اين فضا همچنان متشنج باشد تاثير منفي خواهد گذاشت و ممكن است صعود تيم ملي به جام جهاني به خطر بيافتد و ناكامي ديگري شكل بگيرد.

احمدي درباره اتفاقات سالن كنفرانس و درگيري خبرنگاران با هم گفت: از رسانه هاي كشورمان انتظار مي رود برخورد حرفه اي با كنفرانسهاي مطبوعاتي داشته باشيم. به نظر من در سالن كنفرانس، برخي خبرنگاران نظرات شخصيشان را ديكته كرده اند كه درست نيست. در كار رسانه اي نبايد خوش آمدن يا خوش نيامدن از شخصي را در كار دخالت دهيم و رسالت رسانه ها اين است كه در چهارچوب اخلاق حرفه اي اطلاع رساني كنند و حقايق ورزش را چه در داخل و چه در خارج ميدان انعكاس دهند. اظهار نظر شخصي مغاير با اصول حرفه اي است و به اين دليل باعث اصطكاك شده است. ضمن اين كه در برگزاري كنفرانس هاي مطبوعاتي تيم ملي و حتي باشگاه ها نقش مديا آفيسرها بسيار مهم و تعيين كننده است و آنها هستند كه بايد گرداننده اين كنفرانسها باشند كه در آن روز والي زاده حضور نداشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي در ادامه با اشاره به نحوه حضور خبرنگاران در كنفرانسهاي مطبوعاتي گفت: در بازيهاي ملي و مهم باشگاهي بايد افراد داراي وجهه شناخته شده و با سابقه با رسانه هاي شناخته شده و برند در كنفرانسهاي مطبوعاتي حضور پيدا كنند. من شنيده ام كه اين بازي آي دي كارت نداشته است. در هيچ جاي دنيا چنين اتفاقي نمي افتد. دقت كنيد اگر در كنفرانسهاي مقامات كشور به عنوان مثال در وزارتخانه ها هر خبرنگار و هر رسانه اي مي تواند حضور داشته باشد؟

بايد كار كنترل شود و سوالاتي هم كه در كنفرانس پرسيده مي شود بايد مرتبط باشد.اگر سوالات مرتبط نباشد ،سوالات حاشيه اي پرسيده مي شود و كنفرانس به حاشيه خواهد رفت.به نظر من در اين باره بايد پروتوكلي تهيه شود و بر اساس آن اقدام شود.

رئيس انجمن نويسندگان و عكاسان ورزشي در پايان درباره پخش برنامه هاي تلويزيوني با القاي استعفا به فدراسيون فوتبال گفت : من از پخش برنامه تلويزيوني كه قصد داشت استعفا را به كفاشيان القا كند تعجب مي كند و اين حركت را يك اشتباه رسانه اي مي داند و نمي دانم از كجا مديريت مي شود.به نظر من اگر موضع رسمي بخش ورزش رسانه ملي ،استعفاي رئيس فدراسيون فوتبال است و آنها مي خواهند كه رئيس فدراسيون فوتبال استعفا دهد به صورت رسمي آن را از مجاريشان اعلام كنند ،نه اينكه فلان گزارشگر نظر شخصي اش را در گفتگو با رئيس فدراسيون فوتبال اعلام كند و دردناك اين است زماني كه از رئيس فدراسيون پرسيده مي شود مردم منتظر استعفا هستند و شما چرا استعفا نمي دهيد جمله « به اميد آن روز » زير نويس شود.اين كار قطعا جز استانداردهاي يك رسانه حرفه اي نيست و نظر شخصي آن گزارشگر است.بنده از اين ناراحتم كه تمرين تيم ملي با حضور دوخبرنگار و يك عكاس برگزار شود .اينها نشانه هاي خوبي نيستند و تيم ملي به توجه بيشتري نياز دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016