چهارشنبه 14 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فدراسیون شنا نحوه المپیکی شدن "محمد بیداریان" را تشریح کرد

فدراسیون شنا نحوه گزینش شناگران المپیک 2012 لندن و چگونگی اعطای سهمیه وایلد کارت به محمد بیداریان برای حضور در این رویداد مهم بین المللی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فدراسیون بین المللی شنا (فینا) با همکاری کمیته بین المللی المپیک برای اولین بار سیستم گزینش جدیدی را برای راهیابی شناگران به مسابقات المپیک لندن به کار گرفت.

پس از حذف مایوهای بلند و تمام قد شنا از ابتدای سال 2010 میلادی ورود به المپیک به دو گونه صورت می پذیرد : 1- رکوردهای ورودی اصلی (Olympic qualifying time) و 2- رکوردهای ورودی انتخابی (fina/Olympic selection time)

بر این اساس در انتخاب نوع اول شناگری که موفق به کسب رکوردهای تعیین شده شود مستقیما به المپیک راه پیدا می کند. ولی در نوع دوم هر شناگری رکوردهای مورد نظر را کسب کند فدراسیون جهانی شنا از طریق سیستم گزینشی خود بهترین ها را جهت حضور در المپیک انتخاب می کند.

جالب است بدانید از بین حدود 200 شناگری که این رکوردها را کسب کردند تنها 6 یا 7 شناگر در هر ماده انتخاب نهایی شده‌ا‌ند و این مسئله میزان دشواری حضور در المپیک امسال را نشان می دهد که علاقمندان برای کسب اطلاعات کامل‌تر می توانند به آخرین اطلاعات اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی شنا به آدرس اینترنتی (www.fina.org/h2o/index.php) مراجعه کنند.

همچنین در خصوص سهمیه اعطایی(وایلد کارت) خاطر نشان می شود این سهمیه به شناگرانی تعلق می‌گیرد که در مسابقات قهرمانی شنای شانگهای 2011 چین fina point قابل توجه ‌ی را کسب کرده باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





بر این اساس در آذر ماه سال گذشته از سوی فدراسیون جهانی شنا نامه‎ای به فدراسیون شنای ایران ارسال شد که ضمن اعلام موارد مذکور به ترتیب نام محمد بیداریان ، سعید آشتیانی و محمد علیرضایی را جهت کسب سهمیه اعطایی معرفی کردند که نهایتا با توجه به عدم کسب ورودی المپیک توسط شناگران کشورمان در مسابقات گزینشی، محمد بیداریان از سوی فدراسیون جهانی شنا به عنوان نماینده ایران در المپیک لندن انتخاب شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016