پنجشنبه 12 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدعيان در يک‌چهارم نهايی فوتبال مردان المپيک

دور گروهی رقابت‌های فوتبال مردان بازی‌های المپيک به پايان رسيد و چهره تيم‌های حاضر در مرحله يک چهارم‌نهايی اين رقابت‌ها مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در پايان دور گروهی رقابت‌های فوتبال مردان المپيک ۲۰۱۲ هشت تيم ژاپن، مصر، مکزيک، سنگال، برزيل، هندوراس، بريتانيا و کره‌جنوبی راهی دور يک‌چهارم نهايی شدند. در اين ميان درخشش تيم‌های آسيايی و آفريقايی نمود روشنی داشت. حضور ۲ تيم آسيايی (ژاپن و کره جنوبی) و آفريقايی (مصر و سنگال) از رشد فوتبال در اين دو قاره حکايت داشت. بريتانيا تنها تيم اروپايی باقی‌مانده در رقابت‌های فوتبال المپيک سی‌ام کار دشواری برای دفاع از فوتبال قاره سبز در بازی‌های المپيک دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بزرگ‌ترين شگفتی رقابت‌های فوتبال المپيک پيش‌تر با حذف اسپانيا رقم خورده بود. در رقابت‌های چهارشنبه شب شگفتی بزرگی رخ نداد و نتايج همان‌گونه رقم خورد که انتظار می‌رفت. برزيل که پيش از آغاز رقابت‌ها عزم خود را برای رسيدن به نخستين طلای المپيک جزم کرده بود، سومين بازی خود را هم با پيروزی پشت سر گذاشت و با ۹ امتياز کامل از سه ديدار گروهی خود را به جمع هشت تيم پايانی رقابت‌های فوتبال بازی‌های المپيک رساند. مکزيک هم با راهيابی به دور حذفی سوئيس را ناکام گذاشت. بريتانيا نيز در راه رسيدن به نخستين مدال فوتبالی خود در يک سده اخير موفق عمل کرد و با شکست يک بر صفر اروگوئه صدرنشين گروه نخست رقابت‌ها لقب گرفت و راهی دور حذفی شد تا در ورزشگاه ميلنيوم کارديف با کره جنوبی پيکار داشته باشد. تک گل آخرين ديدار دور گروهی بريتانيا را دانيل استاريج در دقيقه نخست وقت‌ اضافه پايان نيمه نخست به ثمر رساند.

بريتانيا که در اين بازی چهار بازيکن ولزی را در ترکيب اصلی خود داشت، بار ديگر شاهد خوانده نشدن سرود ملی‌اش از سوی اين بازيکنان به هنگام آغاز بازی بود. نکته قابل توجه ديگر درباره اين بازی نيمکت نشينی رايان گيگز و کاپيتانی هموطنش کريگ بلامی بود. تصميمی که از سوی استيوارت پيرس، سرمربی تيم فوتبال زير ۲۳ سال‌های بريتانيا گرفته شد.

برزيل برای نزديکتر شدن به نشان طلای رقابت‌های فوتبال بازی‌های المپيک بايد مانع هندوراس را در دور يک چهارم نهايی پشت سر بگذارد. هم بازيان نيمار در سومين بازی دور گروهی نيوزيلند را سه بر صفر شکست دادند و با اقتدار روانه دور حذفی شدند. دانيلو (۲۳) ، لئاندرو داميائو ( ۲۹) و ساندرو (۵۲) گل‌های سلسائو، صدرنشين گروه C را در ورزشگاه سنت جيمز پارک شهر نيوکاسل به سمت رساندند. الکس ساندرو با دريافت کارت قرمز در دقيقه ۷۶ اين بازی از حضور در بازی دور يک چهارم نهايی باز ماند. مصر مسابقه‌اش با بلاروس را با نتيجه‌ سه بر يک به پايان برد. اين نتيجه‌ در حالی رقم خورد که دو تيم در پايان ۴۵ دقيقه نخست بدون گل به رختکن رفته بودند. محمد صلاح (۵۶)، مروان محسن (۷۳) و محمد ابوتريکه (۷۹) گل‌های تيم‌های آفريقايی را به ثمر رساندند. مصر قهرمان هفت دوره جام ملت‌های آفريقا در دور بعد با ژاپن در ورزشگاه اولدترافورد پيکار خواهد داشت. اسپانيا قهرمان جهان در اروپا پس از تساوی بدون گل برابر مراکش بدون گل و پيروزی و تنها با يک امتياز به کار خود در گروه چهارم رقابت‌های فوتبال المپيک پايان داد و به خانه برگشت. همزمان ديدار ژاپن و هندوراس گلی در بر نداشت.

سوئيس هم با نااميدی تمام رقابت‌های فوتبال المپيک را به پايان رساند. اين تيم پس از شکست يک بر صفر برابر مکزيک مجبور شد تنها با يک امتياز به کشورش بازگردد.

نگاهی به نتايج

گروه A
بريتانيا يک - اروگوئه صفر
سنگال يک - امارات متحده عربی يک

گروه B
مکزيک يک - سوئيس صفر
کره جنوبی صفر - گابن صفر

گروه C
مصر ۳ - بلاروس يک
برزيل ۳ - نيوزيلند صفر

گروه D
اسپانيا صفر - مراکش صفر
ژاپن صفر - هندوراس صفر

برنامه دور يک چهارم نهايی

شنبه:
ژاپن ـ مصر
مکزيک ـ سنگال
برزيل ـ هندوراس
بريتانيا ـ کره جنوبی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016