شنبه 4 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مربي تيم ملي كشتي فرنگي: "بنا" 4 سال تحت فشار بوده و نياز به استراحت دارد

مربي تيم ملي كشتي فرنگي ايران معتقد است حضور كادر فني با تجربه و برقراري ارتباط عاطفي با كشتي‌گيران باعث شد فرنگي كاران به خودباوري و اعتماد به نفس دست يافته و احساس آرامش بيشتري داشته باشند.

فرهاد اسماعيل نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار كشتي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: اميدوارم فردي كه پس از انتخابات فدراسيون كشتي بر سر كار مي‌آيد، مجموعه‌اي كه در اين مدت با كشتي‌گيران كار كرده است را حفظ كند.

اسماعيل نژاد با اشاره به اين كه موفقيت تيم كشتي فرنگي حاصل كار گروهي بوده است، گفت: در اين موفقيت علاوه بر كادر مربيگري و خود كشتي‌گيران، افرادي نظير آقايان خادم و خطيب نيز كه از تمام جهات سعي كردند مشكلات كشتي را برطرف كنند سهيم بوده‌اند.

وي ادامه داد: همچنين نبايد از كمك‌هاي مربيان اين كشتي‌گيران در شهرستان‌ها نيز گذشت، چرا كه آنها به نوعي اين فرنگي كاران را از آب و گل در آوردند و به مرحله‌اي رساندند كه آنها بتوانند در جهان و المپيك مدال‌هاي رنگارنگي كسب كنند.

وي در ادامه خواستار افزايش حقوق مربيان كشتي شد و گفت: بالاترين دستمزد مربيان كشتي در شهرستان‌ها 100 هزار تومان است و در حالي كه يك مربي دسته دو فوتبال 10 برابر يك مربي كشتي دستمزد دارد. بنابراين مسئولان بايد به مربيان كشتي حقوق مناسبي پرداخت كنند تا انگيزه ادامه همكاري و پشتوانه سازي براي كشتي در آنها ايجاد شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اسماعيل نژاد هر سه طلايي كشتي فرنگي را شگفتي ساز دانست و بيان كرد: حميد سوريان با كسب اين مدال موفق شد با ركورد عبدالله موحد در تعداد مدال طلاي جهان و المپيك برابري كند كه به نوعي شگفتي آفرين شد. اميد نوروزي ديگر طلايي المپيك، با توجه به روند روبه رشد خود تنها مدال المپيك را در كارنامه‌اش كم داشت كه مقتدرانه توانست آن را به دست آورد. قاسم رضايي نيز با كسب طلاي خود قهرماني ايران در المپيك را رقم زد كه او به نوعي ديگر شگفتي ساز كشتي فرنگي شد.

اسماعيل نژاد درباره خداحافظي محمد بنا از تيم ملي كشتي فرنگي نيز، اظهار كرد: محمد بنا قهرماني آسيا، قهرماني المپيك و مقام دومي و سومي جهان را در كارنامه‌ افتخاراتش دارد و به نوعي اشباع شده است. از سوي ديگر در طول اين چهار سال تحت فشارهاي زيادي قرار داشته و نياز دارد كه استراحت كند.

مربي تيم ملي كشتي فرنگي در پايان به حضورش در المپيك 2012 لندن اشاره داشت و گفت: با توجه به اين كه ويزاي انگليس را از بازي‌هاي آزمايشي لندن در اختيار داشتم، آقاي خطيب شرايط حضورم را در لندن فراهم كرد و فكر مي‌كنم جاي ناصر نوربخش بسيار خالي بود، چرا كه او با ترفند‌ها و روش‌هاي مختلف خود از حميد سوريان كار كشيد و او را به خودباوري رساند و بهتر بود كه از نزديك رقابت سوريان را مشاهده مي‌كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016