شنبه 11 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واليبال ايران به ليگ جهانی واليبال نزديک‌تر شد، پيروزی قاطع شاگردان ولاسکو مقابل مصر در بازی اول

ملی‌پوشان واليبال ايران با پيروزی مقابل مصر در آستانه ورود به ليگ جهانی قرار گرفتند تا رويای نخستين حضور در اين رقابت‌ها به واقعيت نزديک شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، شاگردان ولاسکو در نخستين ديدار انتخابی ليگ جهانی مقابل مصر قرار گرفتند و در سه ست پياپی (۳۳-۳۱، ۲۵-۲۲، ۲۵-۱۹) به برتری رسيدند. سرمربی ايتاليايی تيم ملی در اين ديدار از شهرام محمودی، عليرضا نادی، سعيد معروف، حمزه زرينی، فرهاد ظريف (ليبرو)، محمد موسوی و فرهاد قائمی استفاده کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شهرام محمودی، سورپرايز ولاسکو در ست اول (۳۳-۳۱)

ست نخست بسيار پاياپای دنبال شد و کار تا امتياز ۳۱ مساوی پيش رفت تا بالاخره ايران توانست اختلاف دو امتيازی ايجاد کند و اين ست را به سود خود به پايان ببرد. از نکات جالب اين ست درخشش شهرام محمودی بود که چندين بار با آبشارهای ديدنی خود دفاع مصر را مغلوب کرد. حمزه زرينی و فرهاد قائمی نيز در اين ست عملکرد خوبی داشتند.

ست دوم، برتری به لطف کارهای قدرتی (۲۵-۲۲)

شاگردان ولاسکو که با توجه به ناکامی در راه‌يابی به المپيک انگيزه‌ی زيادی داشتند در ست دوم نيز نتوانستند در امتيازهای اول اختلاف زيادی ايجاد کنند، اما در امتياز ۱۲ اين اتفاق رخ داد و ايران پيش افتاد. دفاع خوب نادی ايران را زودتر به امتياز شانزده و دومين وقت استراحت فنی رساند. اختلاف دو امتيازی همچنان وجود داشت.

پس از وقت استراحت فنی دوم اختلاف باز هم بيشتر شد تا خيال ولاسکو از اين ست نيز راحت شود. مصری‌ها اندکی خودشان را نزديک کردند، اما سودی نداشت و ميزبان اين ست را نيز واگذار کرد.

ست سوم، شروع طوفانی، پايان کار مصر نااميد (۲۵-۱۹)

ايران ست سوم را بسيار طوفانی آغاز کرد و در همان ابتدا ۴ امتياز گرفت تا مصری‌ها که از نظر روانی در وضعيت نامناسبی قرار داشتند با انگيزه کم کار را دنبال کنند. شهرام محمودی که در دو ست قبل ۱۲ امتياز گرفته بود، باز هم خوب کار می‌کرد و توپش را از فراز دست مدافعان عبور می‌داد. اختلاف امتياز رفته رفته بيشتر شد و نخستين وقت استراحت فنی در شرايطی به دست آمد که تابلوی نتايج امتياز ۸ بر ۳ به سود ايران را نشان می‌داد.

مصری‌ها که حرفی برای گفتن نداشتند، بازی را تقريبا رها کرده بودند و امتيازات يکی پس از ديگری برای ايران رقم می‌خورد. امتياز ۱۱ بر ۴ و به دنبال آن ۱۶ بر ۹ بر روی اسکوربورد ثبت شد تا دوتيم دومين وقت استراحت فنی را به دست آورند. پس از وقت استراحت فنی مصری‌ها به خودشان آمدند و ۶ امتياز پياپی را در حالی به دست آوردند که ايران يک امتياز به دست آورده بود. در حالی که اختلاف به سه امتياز کاهش يافته بود، ولاسکو احساس خطر کرد تا اين ست از دست نرود. اختلاف سه امتيازی در ادامه بيشتر شد و ايران اين ست را ۲۵ بر ۱۹ به سود خود پايان داد.


عملکرد بازيکنان ايران از نگاه آمار

۱- شهرام محمودی ۱۶ امتياز (۱۶ آبشار)
۲- فرهاد قائمی ۱۱ امتياز (۸ آبشار، ۲ دفاع، يک سرويس)
۳- حمزه زرينی ۱۱ امتياز (۱۰ آبشار، يک امتياز)
۴- عليرضا نادی ۹ امتياز (۲ آبشار، هفت دفاع)
۵- محمد موسوی ۵ امتياز (۵ آبشار)
۶ - آرش کشاورز ۲ امتياز (۲ آبشار)
۷ - سعيد معروف‌ ۱ امتياز (جاخالی)

دو تيم ديدار بعدی خود را يک شنبه برگزار خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016