شنبه 25 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادگان: در فوتبال ايران مدير برای بقای خود کار سياسی می‌کند

رييس سابق فدراسيون فوتبال می‌گويد برکناری کارلوس کی‌روش راه علاج نيست و کسانی که اين روزها درباره تغييرات در تيم ملی صحبت می‌کنند، تنها سنگ خود را به سينه می‌زنند.

دکتر محمد دادگان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره وضعيت تيم ملی پس از باخت به لبنان و حاشيه‌هايی اين که اين شکست برای فوتبال ايران به وجود آورد، گفت: فوتبال ما دچار يک موج و تلاطمی شده است. معتقدم در شرايطی که به وجود آمده بايد از کی‌روش حمايت کرد. اين بايد سرلوحه کار ما تا آخرين وضعيت باشد، چرا که آلترناتيوی برای جايگزينی کی‌روش نداريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با انتقاد از کسانی که اين روزها با اظهار نظرهايشان به دنبال تغيير در کادر فنی هستند، گفت: مربيان و مديرانی که از داخل اظهار نظر می‌کنند، تنها سنگ خود را به سينه می‌زنند و حرف‌هايشان از سر دلسوزی نيست. دوست دارم يک نفر از آنها بپرسد که آقای مدير و آقای مربی شما برای فوتبال چه کرده‌ايد؟

دادگان افزود: چون خواست مقامات دولتی حضور يک مربی بزرگ بوده و فدراسيون فوتبال با توجه به اين خواست کی‌روش را به ايران آورده، نشان می‌دهد که در حال حاضر هم تصميم گير فدراسيون فوتبال نيست. به اعتقادم نبايد با برداشتن کی‌روش يا حتی بحث درباره اين موضوع وضعيت را برای فوتبال ايران بدتر از شرايط فعلی کرد. به عنوان يک در خواست از کی‌روش می‌خواهم به خاطر حفظ هويت فوتبال ملی و خودش در کادر تيم ملی از مربيان جوانی همچون فرکی، ابراهيم زاده و ويسی استفاده کند. بودن در کنار کی‌روش می‌تواند اين مربيان جوان ما را آب ديده‌تر کند و کی‌روش می‌تواند نظرات آنها را بگيرد، ولو اين که باز هم نظرات خود را اجرا کند.

استاد دانشگاه تربيت بدنی شهيد بهشتی با اشاره به تجربيات ناموفقی که پس از برکناری مربيان ايجاد شد گفت: فوتبال ملی هيچ گاه از تغييراتی که ايجاد شد، سودی نبرد. برداشتن قلعه نويی و آمدن دايی يا برداشتن دايی و آمدن قطبی از اين دست تجربه‌ها بود، هر چند که به اعتقاد من دادن نيمکت تيم ملی به اين سه مربی به دليل جوانی‌شان زود بود.

دادگان در پاسخ به اين سوال که فکر می‌کنيد دليل مشکل اصلی فوتبال ايران چيست؟ و چه شده که مردم ديگر اميدی به تيم ملی کشورشان ندارند؟ گفت: اين يک سوال کليدی برای فوتبال ايران است. در فوتبالی که يک مدير نه برای بقای فوتبال، بلکه برای بقای مديريت خود کار سياسی می‌کند تا به شورای شهرها و نمايندگی‌ها برسد، خروجی‌اش چيزی می‌شود که اکنون می‌بينيم. اين مديران تنها برای اين که اهداف سياسی خود را پيش ببرند، چنين پول‌های فراوانی را به شکم فوتبال می‌ريزند. مقام‌های دولتی و رييس سازمان تربيت بدنی که جلوی پيشرفت فوتبال را گرفت، يکی از ديگر از مقصران وضعيتی است که به وجود آمده است. در زمان حضور ما در فدراسيون فوتبال علی آبادی می‌گفت که دادگان با خارجی‌ها است و می‌پرسيد چرا او نمی‌خواهد از فوتبال برود، اما من می‌‌خواهم بپرسم که چرا شما برای ماندن در کميته ملی المپيک اين همه تلاش می‌کنی. اگر کشتی و وزنه‌برداری را از اين ورزش بگيرند، چيزی باقی نمی‌ماند. آن هم در شرايطی که دنيا به دليل صدمه پذيری اين دو رشته بر روی آن سرمايه‌گذاری نمی‌کند و کشورهای مطرح دنيا به رشته‌های شادی آوری مانند دووميدانی، تنيس، فوتبال، شنا و .... می‌پردازد. هر وقت ما توانستيم در اين رشته‌ها رشد کنيم، می‌توانيم بگويم که ورزشمان پيشرفت داشته است.

وی در پاسخ به اين سوال که برخی از منتقدان اعتقاد دارند که تيم ملی بيش از حد مسن است، شما چه نظری داريد؟ گفت: فکر نمی‌کنم در حال حاضر با حضور چند بازيکن با تجربه تيم ملی فرسوده باشد. تيم ما بازيکنان جوانی همچون حاج صفی، ماهينی، رحمتی و .... دارد و در کنار اين بازيکنان با تجربه‌هايی هم در تيم ملی وجود دارند. فکر نمی‌کنم که مشکل تيم ملی اين باشد. مشکلی که تيم ملی دارد، ناهماهنگی است و برنامه‌ای در زمين ارائه نمی‌شود و نمی دانيم با حريفانی چون کره، قطر و لبنان چگونه بازی کنيم.

دادگان افزود: از همه مهم‌تر بازيکنان تيم ملی ارضاء و اشباع شده‌اند و مديرانی که پول‌های کلانی را به شکم اين فوتبال ريخته‌اند مسبب آن هستند. شنيده‌ام در تمرين يکی از تيم‌های مطرح، يکی از بازيکنان در اعتراض به تماشاگران گفته من را پنج ماه تحمل کنيد و آن وقت از تيمتان می‌روم. اين نشان می‌دهد که آن مدير چقدر بی‌کفايت بوده است که بازيکنانی را جذب کرده که به دنبال پايان قراردادشان هستند. من بر روی حرف خود هستم و می گويم بهترين فوتباليست ايران قيمتش ۱۰۰ ميليون تومان است و اگر من رييس فدراسيون فوتبال بودم، يک سال اين ليگ را تعطيل می‌کردم. فوتبالی که اين همه هزينه در آن می‌شود و زيبا نيست و تماشاگری را جذب نمی‌کند، دليلی برای بودنش وجود ندارد.

وی درباره ناراحتی بازيکنان از رسانه‌ها به دليل حمايت از قهرمانان المپيک و پارالمپيک و انتقاد از فوتبال گفت: من هم اعتقاد دارم که هزينه ای که در فوتبال می‌شود بی‌جا است و در نقطه مقابل بايد قهرمانان المپيک و پارالمپيک را حمايت کرد. به اعتقاد من تمامی اين مسايل از جايی نشات می‌گيرد که يک مدير برای بقای خود و حزب و دسته سياسی‌اش پول‌های کلانی را به فوتبال می‌آورد و اين گونه بازيکن ديگر با گرفتن اين پول‌ها انگيزه‌ای برای کار ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016