دوشنبه 27 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته نخست ليگ قهرمانان اروپا، آغاز راه ومبلی

جذاب‌ترين رقابت‌های باشگاهی فوتبال در دنيا از سه شنبه شب فصل تازه‌ای را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، از سه شنبه شب دور گروهی رقابت‌های ليگ قهرمانان اروپا آغاز می‌شود و ۳۲ تيم حاضر در اين رقابت‌ها بر سر رسيدن به ديدار پايانی در ورزشگاه ومبلی لندن و عنوان قهرمانی با يکديگر به رقابت خواهند پرداخت.

سه شنبه شب هشت ديدار از چهار گروه نخست برگزار می‌شود و چهارشنبه با ديدار تيم‌های حاضر در چهار گروه دوم اين رقابت‌ها ادامه پيدا می‌کند.

در گروه نخست دينامو زاگرب با پورتو مسابقه می‌دهد و پاری سن ژرمن ميزبان دينامو کيف خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دينامو کيف و پورتو تاکنون چهار بار برابر هم قرار گرفته‌اند و همواره برتری با تيم ميزبان بوده است. آخرين رويارويی دو تيم به فصل ۱۹۹۹ ـ ۱۹۹۸ در همين رقابت‌های ليگ قهرمانان اروپا باز می‌گردد.

دينامو کيف در يک چهارم نهايی جام يوفا در سال ۲۰۰۹ ـ ۲۰۰۸ با پاری سن ژرمن ديدار داشت و توانست اين تيم فرانسوی را از پيش‌رو بردارد. اين دو تيم نخستين بار در ليگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۹۹۵ ـ ۱۹۹۴ با هم بازی داشتند.

نکته جالب آن است که اولکساندر شووکوفسکی دروازه‌بان کنونی اوکراينی‌ها در آن زمان ۱۹ ساله بود و اکنون با ۳۷ سال سن دوباره برابر فرانسوی‌ها قرار می‌گيرد.

در گروه دوم مون پليه با آرسنال ديدار خواهد داشت و المپياکوس ميزبان شالکه خواهد بود.

اوليوير جيرود سه‌شنبه شب بار ديگر به مون پليه باز می‌گردد. اين بازيکن فرانسوی قهرمان فصل پيش فرانسه را در تابستان جاری ترک کرد و روانه آرسنال شد و اکنون بايد با هم تيمی‌های سابقش روبرو شود.

در فهرست توپچی‌های لندن برای حضور در رقابت‌های ليگ قهرمانان اروپا نام هفت بازيکن ديگر نيز ديده می‌شود که سابقه بازی در فوتبال باشگاهی فرانسه را دارند.

پاپادوپولوس مدافع ميانی شالکه از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ پيراهن المپياکوس را می‌پوشيد و اکنون بايد با پيراهن پادشاهان آبی پوش بوندسليگا با تيم گذشته‌اش روبرو شود. يونانی‌ها تاکنون در شش مسابقه پذيرای تيم‌هايی از آلمان بوده‌اند که در آنها روی هم رفته ۲۹ گل به ثمر رسانده اند.

در گروه سوم مالاگا در اسپانيا با زنيت سنت پترزبورگ مسابقه خواهد داشت. ميلان هم همزمان با اين مسابقه در ايتاليا با حريف بلژيکی خود اندرلشت بازی می‌کند.

مالاگا برای نخستين بار در ليگ قهرمانان اروپا حضور پيدا می‌کند و در ۹ بازی خانگی پيشين خود در اروپا تنها سه گل را دريافت کرده است. در مقابل زنيت تمامی چهار بازی خارج از خانه خود در اسپانيا را واگذار کرده است.

اندرلشت تاکنون ۱۴ بار با تيم‌هايی از ايتاليا روبرو شده که در هيچ يک از آنها برنده نبوده است. ميلان تاکنون دو بار در ليگ قهرمانان اروپا با اندرلشت پيکار داشته که در نهايت در پايان همان فصل قهرمان رقابت‌ها شده است.

رئال مادريد ـ منچسترسيتی و بوروسيادورتموند ـ آژاکس آمستردام نخستين ديدارهای گروه چهارم رقابت‌های ليگ قهرمانان اروپا را برگزار می‌کنند.

دورتموند تاکنون برابر چهار ميهمان هلندی‌اش پيروز از زمين بيرون نرفته است. فرانک دی بوئر سرمربی آژاکس در روزگار بازيگری‌اش با دورتموند پيکار داشته است که به يک چهارم نهايی ليگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۹۹۶ ـ ۱۹۹۵ باز می‌گردد.

کريستيناو رونالدو با پيراهن منچستر يونايتد ۱۱ داربی را برابر منچسترسيتی تجربه کرده است که هفت پيروزی و سه شکست دستاورد آن رويارويی‌ها بوده است.

چهارشنبه شب ديدارهای چهار گروه دوم ليگ قهرمانان اروپا به ترتيب زير برگزار می‌شود:

** گروه E:
* چلسی ـ يوونتوس
* شاختار دونتسک ـ نوردس يلاند

** گروه F:
* بايرن‌ مونيخ ـ والنسيا
* ليل ـ باته بوريسف

** گروه G:
* سلتيک ـ بنفيکا
* بارسلونا ـ اسپارتاک مسکو

** گروه H:
* منچستر يونايتد ـ گالاتاسرای
* براگا ـ کلوژ


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016