چهارشنبه 29 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ليگ قهرمانان اروپا: پيروزی دقيقه ۹۰ رئال مادريد

ايسنا ـ سرنوشت ديدار بزرگان در سانتياگو برنابئو در دقيقه ۹۰ رقم خورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، شب نخست هفته‌ اول دور گروهی رقابت‌های ليگ قهرمانان اروپا با برتری رئال مادريد برابر منچسترسيتی آغاز شد. در ورزشگاه سانتياگو برنابئو، رئال مادريد پرافتخارترين باشگاه اروپا پذيرای منچسترسيتی بود و در پايان توانست قهرمان فصل گذشته ليگ برتر را با نتيجه‌ سه بر دو از پيش‌رو بردارد. همزمان با اين ديدار هفت مسابقه ديگر نيز برگزار شد. بوروسيادورتموند شروع موفقی را در ليگ قهرمانان اروپا رقم زد و به لطف گلزنی لواندوفسکی توانست آژاکس را از پيش‌رو بردارد. شالکه، ديگر تيم آلمانی نيز شب موفقی را پشت سر گذاشت و با کمک گلزنی مهاجم هلندی‌اش هونته‌لار از پس حريف يونانی گذشت. آرسنال هم در ديدار برابر ميزبان فرانسوی‌اش مون‌پليه دو بر يک پيروز از ميدان خارج شد. مالاگا و پاری‌سن‌ژرمن نيز ديگر برندگان شب نخست ليگ قهرمانان اروپا در دور گروهی بودند.

گروه A

در گروه نخست پورتو و پاری‌سن‌ژرمن برندگان شب نخست بودند. پورتو در خانه دينامو زاگرب دو بر صفر به پيروزی رسيد. پاری‌سن‌ژرمن هم در خانه با نتيجه‌ چهار بر يک دينامو کيف را ناکام گذاشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ديدار در پاريس به لطف گلزنی زلاتان ابراهيموويچ با پيروزی ميزبان آغاز شد. اين مهاجم سوئدی در دقيقه ۱۹ از روی نقطه پنالتی تيمش را از حريف پيش انداخت. او با اين گل به تنها بازيکنی تبديل شد که با پيراهن شش باشگاه در ليگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شده است! پس از ايبرا، تياگو سيلوا و آلکس برتری ميزبان را در پايان نيمه نخست به عدد سه رساندند. حريف اوکراينی در نيمه نخست در تمام بخش‌ها ضعيف‌تر عمل کرد.

در نيمه دوم کنترل بازی دست پاری‌سن‌ژرمن بود. اوکراينی‌ها در اين شب از ابزار لازم برای به دردسر انداختن ميزبان برخوردار نبودند. سه دقيقه مانده به پايان بازی ميگل ولوسو موفق شد تا يکی از گل‌های خورده را جبران کند، اما خاوير پاستوره، مهاجم آرژانتينی پاری‌سن‌ژرمن روی يک ضد حمله در دقيقه‌های تلف شده پايان بازی گل چهارم فرانسوی‌ها را به ثمر رساند تا مردان کارلو آنچلوتی هفته‌ نخست را با برد چهار بر يک پشت سر بگذارند.

در دومين بازی گروه نخست، پورتو در زاگرب موفق بود و با دو گل و هر سه امتياز بازی به پرتغال بازگشت. قهرمان فصل گذشته ليگ برتر پرتغال در ورزشگاه ماکسيمير تيم برتر ميدان بود. لوچو گونزالس در دقيقه ۴۱ بازی گل نخست را برای پورتو به ثمر رساند. اين گل برای کاپيتان آرژانتينی پورتو بسيار خاص بود. اين دهمين گل او در پنجاهمين بازی‌اش در ليگ قهرمانان اروپا به شمار می‌آمد. بيشتر تکيه دينامو زاگرب در اين بازی روی دفاع متمرکز بود. هر چند آنها در ورزشگاه خانگی خود با ۱۱ بازيکن مقابل توپ می ايستادند!

در نيمه دوم هم ميزبان دست از احتياط و محافظه کاری برنداشت و اين پورتو بود که تيم فعال‌تر ميدان نشان می‌داد. دومين گل بازی در وقت‌های تلف شده پايان بازی به ثمر رسيد. دفور زننده دومين گل پورتو در ورزشگاه خانگی دينامو زاگرب بود.

گروه B

در گروه دوم شالکه و آرسنال توانستند ميزبانان خود را با نتيجه‌ مشابه دو بر يک شکست دهند. شالکه در يونان المپياکوس را از پيش‌رو برداشت. آرسنال هم برابر مون‌پليه موفق از ميدان خارج شد.

توپچی‌ها که در ابتدا روی يک ضربه پنالتی از حريف عقب افتاده بودند، در ادامه با گل‌های پودلسکی و ژروينيو در دقيقه‌های ۱۶ و ۱۸ از شکست پيروزی ساختند.

مردان هوب استيونس، سرمربی هلندی شالکه در يونان با شايستگی به پيروزی رسيدند. دفاع خوب آنها در مقابل حمله‌های چشم بسته و پی‌درپی ميزبان يونانی جواب داد و آنها را در همان نيمه نخست از حريف پيش انداخت. هوفدس در دقيقه ۴۱ پادشاهان آبی پو‌ش را به گل رساند. در نيمه دوم ميزبان با گل عبدوم توانست بازی را به تساوی بکشاند اما تنها يک دقيقه بعد اين هونته‌لار هلندی بود که بار ديگر شالکه را از ميزبان پيش انداخت. اين نتيجه‌ تا پايان بازی تغيير نکرد.

گروه C

در گروه C مالاگا نخستين برد خود در ليگ قهرمانان اروپا را جشن گرفت و ميلان برابر ميهمان بلژيکی خود به تساوی بدون گل بسنده کرد.

روسونری بحران‌زده در ورزشگاه جوزپه مه‌‌آتسا نتوانست از فرصت‌های گلزنی بهره ببرد. فلامينی و امانوئلسون فرصت‌های خوبی داشتند تا قهرمان سال ۲۰۰۷ اروپا را از بحران خارج کنند، اما اين گونه نشد.

در اسپانيا مالاگا با سه گل ميهمانش زنيت سنت پترزبورگ را بدرقه کرد. ايسکو در سومين دقيقه بازی با حرکتی انفرادی نخستين گل مالاگا را در ليگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند. ۱۰ دقيقه بعد خاوير ساويولا برتری ميزبان را به عدد دو رساند. مالاگا اگر چه فرصت‌های فراوانی برای گلزنی داشت اما برای رسيدن به گل سوم بايد تا دقيقه ۷۶ صبر می‌کرد. ايسکو در اين دقيقه گل دوم خود و گل سوم تيمش را به ثمر رساند. تيم روس در نخستين بازی خود نمايش کم‌فروغی داشت و حتی هالک برزيلی و گران‌قيمت هم نتوانست برای اين تيم کاری از پيش ببرد.

گروه D

در گروه چهارم دورتموند با يک گل آژاکس را پشت سر گذاشت. رئال مادريد هم در دقيقه ۹۰ توانست منچسترسيتی را شکست دهد.

دورتموند که فصل گذشته نمايش ضعيفی در اروپا داشت، اين بار به نظر آماده‌تر وارد اين رقابت‌ها شده است. مردان يورگن کلوپ به ويژه در نيمه دوم عملکرد موثرتری داشتند و فرصت‌های گلزنی بيشتری را به دست آوردند. آنها اگر چه يک ضربه پنالتی را هدر دادند اما، سه دقيقه مانده به پايان بازی با گلزنی لواندوفسکی هر سه امتياز بازی را از آن خود کردند.

در بزرگ‌ترين بازی سه‌شنبه شب منچسترسيتی در سانتياگو برنابئو ميهمان رئال‌مادريد بود. ديداری که در پايان پنج گل داشت و سهم قوهای سپيد بيشتر بود. نيمه نخست بازی گلی دربرنداشت. تماشاگران برای باز شدن دروازه‌های يکی از دو تيم بايد ۶۸ دقيقه منتظر می‌ماندند. ادين ژکو در اين دقيقه ميهمان را از حريف پيش انداخت. هفت دقيقه بعد مارسلوی برزيلی بازی را به تساوی کشاند اما ۱۰ دقيقه بعد کولارف بار ديگر مردان مانچينی را به پيروزی اميدوار کرد. هر چند اين اميدواری تنها دو دقيقه دوام داشت و با گلزنی کريم بنزما بر باد رفت. کريستيانو رونالدو با گلزنی خود در دقيقه ۹۰ سرنوشت را به شکلی دراماتيک به سود کهکشانی‌ها رقم زد. به اين ترتيب ژوزه مورينيو و مردانش ليگ قهرمانان اروپا را بر خلاف ليگا با موفقيت آغاز کردند.

هفته‌ نخست دور گروهی ليگ قهرمانان اروپا چهارشنبه (امشب) با هشت ديدار ديگر از چهار گروه دوم رقابت‌ها دنبال می‌شود. حساس‌ترين مسابقه چهارشنبه را چلسی و يوونتوس در لندن برگزار می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016