چهارشنبه 26 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برتری شیرین ایران برابر کره‌جنوبی و صعود استرالیا به رده دوم گروه B

هفته چهارم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی برزیل در قاره آسیا با برتری ایران ، استرالیا، عمان و ازبکستان برابر حریفان خود به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پایان هفته چهارم رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا تیم‌های ایران، استرالیا، عمان، ازبکستان مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند و راه خود را برای رسیدن به بزرگ‌ترین رقابت فوتبال در دنیا هموارتر کردند.

آخرین دیدار دیروز (سه‌شنبه) برای ایرانیان از حساسیت فوق‌العاده‌ زیادی برخوردار بود. در این بازی که از ساعت 20 در ورزشگاه آزادی آغاز شد، ملی‌پوشان فوتبال ایران در برابر کره جنوبی قرار گرفتند و در نهایت با تک‌گل جواد نکونام موفق شدند که از سد حریف صاحب‌نام و قدرتمند خود بگذرند. کاپیتان تیم ملی در دقیقه 74 بازی و با شوت از راه دور دروازه‌بان کره‌جنوبی را مقهور خود کرد تا 110 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی با فریادهای شادی خود،‌جو زیبایی را در ورزشگاه ایجاد کنند.

اما در نخستین دیدار دیروز، از ساعت 15 و 55 دقیقه دو تیم ازبکستان و قطر اولین دیدار هفته چهارم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را برگزار کردند. در پایان این بازی ازبک‌ها با تک گل سانجارتورسانوف موفق شدند از سد حریف عرب زبان خود بگذرند.

در این بازی جسور حسنف، انزور اسماعیلف و ویتالی انیسف از ازبکستان و طلال البوشی از قطر با کارت زرد داور جریمه شدند.

دومین دیدارسه‌شنبه را دو تیم عمان و اردن برگزار کردند. این بازی هم با برتری 2 بر یک عمانی‌ها تمام شد. در این دیدار احمد مبارک (62) و عبدالله هادی (87) برای عمان و ثائر باب (90) برای اردن گلزنی کردند.

همچنین در جریان این بازی پربرخورد حسن یوسف و علی عبدالله از عمان و انس بنی‌یاسین، محمد الدمیری، سلیمان السلمان و سعید مرجان از اردن از داور مسابقه اخطار گرفتند.

عراق و استرالیا سومین دیدار هفته چهارم رقابت‌ها را برگزار کردند. عراقی‌ها تا دقیقه 80 بازی با یک گل از حریف خود پیش بودند و چیزی نمانده بود که به خلق یک شگفتی نائل شوند و استرالیا را به قعر جدول گروه B بفرستند اما استرالیا در 10 دقیقه پایانی، بازی بهتری ارائه داد و موفق شد که از شکست، پیروزی بسازد و به رده دوم جدول رده‌بندی گروه خود صعود کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در این دیدار علا عبدالزهرا (72) برای عراق و تیم کیهیل (80) و آرشی (84) برای استرالیا گل زدند. همچنین سلام شاکر و خلدون ابراهیم از عراق و کارل والری، لوکاس نیل و تیم کیهیل از استرالیا، اخطاری‌های این بازی بودند.

جدول دو گروه مقدماتی جام جهانی برزیل در پایان چهارمین روز این رقابت‌ها به این شرح است:

گروه A

1 کره‌جنوبی 7 امتیاز (تفاضل گل 5)

2 ایران 7 امتیاز (تفاضل گل 1)

3 ازبکستان 5 امتیاز

4 لبنان 4 امتیاز (تفاضل گل 3-)

5 قطر 4 امتیاز (تفاضل گل 3-)

گروه B

1 ژاپن 10 امتیاز

2 استرالیا 5 امتیاز (تفاضل صفر)

3 عمان 5 امتیاز (تفاضل 2-)

4 اردن 4 امتیاز

5 عراق 2 امتیاز


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016