شنبه 20 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فوتبال قهرمانی جوانان آسيا: طلسم ۱۲ ساله می‌شکند؟

• ملی‌پوشان جوانان فوتبال ايران با پيروزی در نبرد حساس فردا (يکشنبه) مقابل کره جنوبی به جام جهانی راه يافته و يک گام ديگر به قهرمانی در آسيا نزديک‌تر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملی فوتبال جوانان ايران که تاکنون بازی‌های تحسين‌برانگيزی را در رقابت‌های قهرمانی آسيا به نمايش گذاشته و توانسته با ۷ امتياز و بالاتر از ژاپن به عنوان تيم نخست گروه A به مرحله يک‌چهارم‌نهايی صعود کند، فردا (يکشنبه) در جدالی حساس برابر کره جنوبی صف‌آرايی خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تيم ايران با هدايت اکبر محمدی موفق شد در مرحله گروهی ژاپن را دو بر صفر و کويت را شش بر صفر شکست دهد و به يک تساوی يک بر يک مقابل امارات هم برسد. ژاپن با ۴ امتياز در اين گروه دوم شد و بايد در مرحله پلی‌آف به ديدار تيم نخست گروه دوم يعنی عراق برود؛ عراقی که به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به کره‌جنوبی در اين جايگاه قرار گرفت.

اما قدرت تيم جوانان ايرانان به گونه‌ای بود که سرمربی کويت اذعان کرد ايران بهترين تيم اين رقابت‌هاست. از طرفی سرمربی کره جنوبی در آستانه بازی با ايران نگران مشکل گلزنی مهاجمانش است. اين تيم در سه بازی گروهی تنها سه گل به ثمر رسانده و برابر ايرانی می‌ايستد که ۹ گل در اين سه بازی وارد دروازه حريفان کرد.

اين سوی ميدان اکبر محمدی از وضعيت آمادگی بازيکنانش رضايت دارد و مدعی بود برای ايران فرقی نمی‌کند که در پلی‌آف با عراق روبرو شود يا کره جنوبی. تيمی که راهيابی به جام جهانی و قهرمانی در آسيا را هدف‌گذاری کرده نبايد از مصاف با حريفان مهم هراسی داشته باشد. سرمربی تيم جوانان ايران از طرفی کره‌جنوبی را قوی‌تر از حريفان تيم ملی در مرحه گروهی هم ندانست.

بی‌شک يکی از حساس‌ترين مقاطع مسابقات قهرمانی آسيا مرحله پلی‌آف يا همان يک‌چهارم‌نهايی است که برندگانش ضمن راهيابی به جمع چهار تيم پايانی، جواز حضور در جام جهانی را هم می‌گيرند. حدود يک‌ماه پيش تيم نوجوانان در همين مرحله موفق شد استراليا را گل‌باران کند؛ اگرچه آن پيروزی غروری کاذب را در اين تيم ايجاد کرد تا نهايتا نتواند مقابل ازبکستان در نيمه نهايی موفق باشد.

اميد است تيم جوانان ايران که طی يک سال و نيم گذشته به خوبی مهيای اين رقابت‌ها شده بتواند بدون استرس و غرور کاذب، در پلی‌آف هم با تکرار عملکرد گذشته‌اش، کره‌جنوبی را از پيش‌رو بردارد تا شاهد صعود تيمی ديگری از ايران پس از نوجوانان به جام جهانی باشيم؛ نتيجه‌ای که می‌تواند ايران را پس از ۱۲ سال به جام جهانی جوانان برساند.

مسابقات جام جهانی جوانان سال ۲۰۱۳ در ترکيه برگزار خواهد شد.

ملی‌پوشان ايران فردا در ساعت ۱۶:۳۰به ديدار کره جنوبی خواهد رفت.

برنامه کامل مسابقات مرحله پلی‌آف به شرح زير است:

ايران – کره جنوبی، ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران
عراق – ژاپن، ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران
ازبکستان- سوريه، ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران
استراليا- اردن، ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016