چهارشنبه 24 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران صفر - ازبکستان يک، باخت شماره يک اين بار به ازبکستان

تيم ملی فوتبال ايران دومين شکست خود را در رقابتهای انتخابی جام جهانی متحمل شد تا پس از ثبت نخستين شکست برابر لبنان، ازبکستان هم برای اولين بار موفق به پيروزی برابر ايران شده باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملی ايران که پس از پيروزی روحيه انگيز خود برابر کره جنوبی اميدها را برای صعود به جام جهانی بالا برده بود، امشب با نتيجه يک بر صفر برابر ازبکستان شکستی خانگی را متحمل شد تا با ۷ امتياز به رده سوم رقابتهای انتخابی جام جهانی سقوط کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


** نيمه نخست

دقيقه ۱، يکی از بازيکنان ازبکستان به زمين افتاد و در حالی که به نظر می‌رسيد مصدوم شده است، چندين ثانيه روی زمين ماند.

دقيقه ۳، محمدرضا خلعتبری از سمت چپ دروازه ازبکستان حرکت سريعی را آغاز کرد و توپ را به روی دروازه فرستاد اما دروازه‌بان ازبک‌ها توپ را روی سر مهاجم ايران مهار کرد.

دقيقه ۵، ازبک‌ها از فاصله حدود ۴۰ متری صاحب يک ضربه ايستگاهی شدند که سرور جباروف، نامدارترين بازيکن ازبکستان توپ را با شوتی محکم به سمت دروازه‌ ايران فرستاد که توسط مدافعان دور شد.

دقيقه ۸، همکاری دو بازيکن دورگه تيم ملی می‌توانست ايران را به گل اول بازی برساند. اشکان دژاگه توپ را به زيبايی به روی دروازه فرستاد و قوچان‌نژاد با ضربه سر دروازه حريف را تهديد کرد اما توپش با اختلاف بسيار کمی به بيرون رفت.

دقيقه ۱۰،‌ بار ديگر دژاگه برای ازبک‌ها خطرساز شد و با حرکات پياپی خود و توپ‌گيری‌های متعدد، بارها ملی‌پوشان را صاحب موقعيت کرد. در نهايت در يک صحنه،‌ توپ به تيموريان رسيد تا اين بازيکن با يک پاس رو به عقب عالی محمد نوری را صاحب توپ کند. اين بازيکن هم توپ را به صورت تک‌ضرب به سمت دروازه شليک کرد و توانست دروازه را باز کند اما کمک‌داور با بالا بردن پرچم خود،‌ گل را مردود اعلام کرد؛ تصميمی که با ابهامهای زيادی روبه روست.

دقيقه ۱۷، ازبکستان از سمت راست دروازه ايران صاحب ضربه کرنر شد. در اين لحظات ازبک‌ها روی دروازه ايران خيمه زده بودند و به همين دليل کرنر سه بار تکرار شد. پيش از ارسال سومين ضربه، مهاجم ازبک‌ها ناگهان روی زمين افتاد و پای خود را به نشانه اين که ضربه‌ای به آن وارد شده است، گرفت. داور اماراتی بازی توجهی به اين بازيکن نکرد و از او خواست که از زمين بلند شود اما در نهايت به او و محمد نوری که به صورت نفر به نفر از او مراقبت می‌کرد تذکر داد که مراقب رفتار خود باشند.

دقيقه ۲۵، داور خطای خسرو حيدری را بر روی بازيکن ازبک اعلام کرد که اين تصميم داور با اعتراض شديد دژاگه رو‌به‌رو شد. در همين حال دژاگه و حيدروف با يکديگر درگير شدند که باعث شد ساير بازيکنان دو تيم هم وارد معرکه شوند. در نهايت داور دژاگه و حيدروف را با کارت زرد خود جريمه کرد.



دقيقه ۲۹، ازبک‌ها در چند مرحله به سمت دروازه ايران شوت‌زنی کردند اما تمام اين شوت‌ها با عملکرد خوب مدافعان دفع شد.

دقيقه ۳۲، رضا قوچان‌نژاد، ايران را از سمت راست دروازه صاحب ضربه کرنر کرد اما اين فرصت هم حاصلی برای ايران نداشت.

دقيقه ۳۷، سرور جباروف، به دليل احساس درد از ناحيه پای خود، روز زمين دراز کشيد تا کادر پزشکی برای مداوای او وارد زمين شود. او در نهايت پس از حدود يک دقيقه به همراه کادر پزشکی از زمين خارج شد ولی بلافاصله به زمين بازگشت.

دقيقه ۴۴، پاس محمد نوری در شرايط خوبی به رضا قوچان نژاد رسيد و او هم با ضربه‌اش دروازه ازبکستان را با خطر روبه رو کرد.

** نيمه دوم

با شروع نيمه دوم، تيم ملی ايران باز هم کار را هجومی آغاز کرد. در دقيقه ۴۷، قوچان‌نژاد، پشت محوطه جريمه کريم انصاری‌فرد را صاحب توپ کرد. مهاجم تيم ملی که در نيمه دوم به جای خلعتبری وارد زمين شده بود،‌ با ضربه‌ای محکم و فنی دروازه ازبکستان را با خطر رو‌به‌رو کرد اما توپش با اختلاف بسيار کمی به بيرون رفت.

دقيقه ۵۷، کريم انصاری‌فرد درست پشت محوطه جريمه با خطای مدافع ازبکستان سرنگون شد. ضربه ايستگاهی حاصل از اين خطا را دژاگه به روی دروازه فرستاد اما هيچ ثمری برای ايران نداشت.



از اين لحظه تا دقيقه ۶۵، دو تيم به هم ريخته بازی می‌کردند و تمام پاس‌ها بدون هدف ارسال می‌شد. در اين دقايق آمار پاس‌های اشتباه دو تيم بسيار بالا رفته بود.

دقيقه ۶۵، ايران حمله‌ای را به روی دروازه ازبکستان تدارک ديد اما اين حمله هم بی ثمر ماند.

دقيقه ۶۷، ازبک‌ها می‌توانستند دروازه ايران را باز کنند اما شوت محکم مهاجم ازبکستان با اختلاف از بالای دروازه به بيرون رفت.

ايران صفر - ازبکستان يک

دقيقه ۷۰، پولادی با يکی از بازيکنان ازبکستان درگير شد که در اين صحنه بازيکن ازبک ضربه محکمی را با آرنج خود به گردن پولادی زد. اين اتفاق با درگيری بازيکنان دو تيم همراه شد که داور غائله را ختم کرد. در نهايت ضربه ايستگاهی ارسال شده توسط جباروف بهترين بازيکن سال آسيا را باکايف، به راحتی از داخل محوطه شش قدم ايران به گل اول بازی تبديل کرد.

دقيقه ۷۴، ازبک‌ها باز هم می‌توانستند روی يک ضربه کرنر به گل برسند که با خوش شانسی ايران توپ جباروف به بيرون رفت.

دقيقه ۷۶، ايران روی يک ضربه ايستگاهی می‌توانست خطرساز شود اما توپ ارسالی دژاگه توسط مدافعان ازبک دور شد.

دقيقه ۹۰، گل رضا قوچان نژاد در اين دقيقه به وسيله کمک داور به درستی آفسايد اعلام شد

در ادامه بازی تلاش بازيکنان ايران برای جبران گل خورده بی ثمر باقی ماند تا ايران نخستين شکستش را برابر ازبکستان متحمل شود.

***

خشم شديد هواداران از بازيکنان تيم ملی

تماشاگرانی که برای تماشای ديدار تيم ملی مقابل ازبکستان به ورزشگاه آمده بودند، پس از باخت يک بر صفر واکنش تندی نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تماشاگران پس از باخت تيم ملی ايران به شدت علی کفاشيان و ملی‌پوشان شعار دادند آن‌ها می‌گفتند کفاشيان حيا کن تيم ملی را رها کن، تيم ملی بی‌غيرت نمی‌خواهيم نمی‌خواهيم و بازيکن بی‌غيرت نمی‌خواهيم نمی‌خواهيم.

ملی‌پوشان هنگامی که قصد ترک زمين را داشتند، از سوی تماشاگران هو شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016