چهارشنبه 23 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سجادی:کشتی هنوز به صورت قطعی از المپیک حذف نشده است

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ایران دلیل صدور مجوز شورای برون مرزی برای سفر تیم کشتی آزاد کشورمان به آمریکا را حمایت از حفظ ورزش کشتی در المپیک عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، حمید سجادی در جمع خبرنگاران در همدان افزود: فدراسیون کشتی آمریکا در نظر دارد در یکی از میادین شهر این کشور (نیویورک) مسابقاتی را با هدف مورد توجه و پر تماشاگر بودن ورزش کشتی برگزار کند تا پیامی مهم برای کمیته بین المللی المپیک باشد.

وی افزود: در کشور ما نیز استقبال هواداران پرشمار کشتی دوست در جام جهانی کشتی در تهران با حضور بیش از 12هزار نفر، پیام مهم ایران به کمیته بین المللی المپیک بود.

سجادی با بیان اینکه کشتی هنوز به صورت قطعی از المپیک حذف نشده است، گفت: در رویداد مهم ورزشی المپیک، مسایل مالی مهم است از این رو یکی از نقاط ضعف مطرح شده در علت طرح حذف شدن این رشته این بود که کشتی برای المپیک درآمدزایی نمی‌کند، تماشاگر مناسب ندارد و اسپانسرها از این ورزش حمایت نمی‌کنند. از دیگر دلایل مطرح شده در پیشنهاد حذف کشتی از المپیک، عدم جذابیت در قوانین جدید این رشته ورزشی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خاطرنشان کرد: با توجه به این مسایل اکنون فیلا به دنبال مرور قوانین برای بازگرداندن جذابیت در کشتی و همچنین به دنبال درآمدزایی و افزایش تماشاگران است تا بتوانند کشتی را متحول کنند؛ موضوعی که همت جامعه کشتی جهان را می طلبد.با توجه به اینکه ایرانیان کشتی را دوست دارند، هرکاری را برای ماندن کشتی در المپیک انجام می دهیم و از این رشته ورزشی نخواهیم گذشت.

سجادی ادامه داد: نظر شخصی من آن است که کشتی باید آنقدر بزرگ و به جایگاه رفیع و خودباوری درونی برسد که نیازی به المپیک نداشته باشد، بلکه المپیک به دنبال این ورزش باشد. دست اندرکاران ورزش کشتی در جهان باید آنقدر به فکر جایگاه رفیع این ورزش باشند که المپیکی‌ها با خواهش کردن به دنبال ماندن کشتی در المپیک باشند نه برعکس آن.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016