شنبه 25 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدال طلا، رکورد ملی و ورودی A جهانی

حسن تفتیان با شکستن دوباره رکورد ملی ایران، مدال طلای 100متر مسابقات دوومیدانی کازانف قزاقستان و ورودی A مسابقات جهانی روسیه را یکجا بدست آورد.

به گزارش ایسنا، حسن تفتیان سریعترین دونده جوان آسیا در فینال 100 متر مسابقات جام کازانف قزاقستان با ثبت زمان 10 ثانیه و 15 صدم ثانیه علاوه بر شکستن رکورد ایران برای دو بار در طول یک روز و کسب مدال طلای این رقابت ها، نخستین دوومیدانی کار ایران نام گرفت که ورودی A مسابقات قهرمانی جهان در روسیه را کسب کرده است.

رضا قاسمی که تا روز گذشته رکورددار 100 متر ایران با 10 ثانیه و 24 صدم ثانیه بود، در فینال جام کازانف، با ثبت زمان 10 ثانیه و 16 صدم ثانیه توانست رکورد شخصی خود را هشت صدم ثانیه بهبود ببخشد و با مدال نقره‌ی این تورنمنت، ورودی B مسابقات قهرمانی جهان را بدست آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دوومیدانی ایران برای نخستین بار در تاریخ این رشته ورزشی، در دوی 100 متر که پرتماشاگرترین رقابت دوومیدانی در جهان است دو ورزشکار را راهی مسابقات قهرمانی جهان در روسیه خواهد کرد.

جام کازانف قزاقستان از صبح امروز در آلماتی قزاقستان در حالی آغاز شده است که تیم ملی دوومیدانی ایران با هفت ورزشکار در این پیکارها شرکت کرده است.

تفتیان صبح امروز با کسب زمان 10 ثانیه و 21 صدم ثانیه موفق شده بود ورودی B مسابقات قهرمانی جهان در روسیه را بدست آورد.

با رکورد های جدید بدست آمده توسط این دو دونده سریع ایران، و طبق قوانین مسابقات قهرمانی جهان، هر کشور می تواند یک ورزشکار سهمیه A و یک ورزشکار سهمیه B در هر ماده راهی مسابقات کند.

البته کشورها می توانند در مجموع چهار ورزشکار با سهمیه A در یک ماده ورزشی راهی مسابقات قهرمانی جهان کنند اما تنها سه نفر از آنان مسابقه خواهند داد.

چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در روسیه اواسط مرداد ماه در مسکو برگزار خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016