سه شنبه 28 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شادی مردم در خيابان ها پس از صعود تيم ملی

حضور يک ماشين عروس در بين فوتبال‌دوستان جشن صعود ايران به جام جهانی را شيرين‌تر کرد. تعدادی از مردم نيز در گوشه ای چهارراه وليعصر با گواش پرچم ايران را روی صورت مردم نقاشی می کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، شايد کمتر کسی باور می‌کرد که تنها پس از دقايقی از صعود ايران به جام جهانی اين گونه خيابان‌های پايتخت مملو از جمعيت و هواداران فوتبال باشد. ضلع شمالی ميدان ولی عصر مملو از جمعيت بود که گروهی نزديک به ۵۰۰ نفر به سمت شمال تهران با پرچم‌های سه رنگ ايران حرکت می‌کردند.

در ميانه راه اين گروه با ديگر مردم خوشحال تهرانی به هم رسيدند که حالا جمعيت حد فاصل ميدان انقلاب تا خيابان فاطمی مملو از تهرانی‌های خوشحال از صعود ايران به جام جهانی است. در اين ببن می‌توان به يک ماشين عروس اشاره کرد که در ترافيک مانده بود اما سرنشينان آن با پرچم ايران خود را در اين جشن سهيم کرده بودند. حضور پيرزنی با پرچم ايران در ميان جمعيت بيانگر موج خوشحالی پايتخت نشينان برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پرچم ايران و سه رنگ سرخ و سفيد و سبز بيش از هر چيز و هر کس در خيابان ولی عصر ديده می‌شود. بسياری از مردم در کنار خيابان شاهد جشن پيروزی هستند و آن‌هايی که در بين خودروها قرار دارند، پرچم ايران را به نشانه شادی تکان می‌دهند.

گل‌های رزی که در دست فوتبال‌دوستان ديده می‌شود، نشانگر خوشحالی مردم است که در اين دقايق توسط عکاسان رسانه‌های مختلف سوژه خبری شده است.

به گزارش ايسنا، صدای شيپورهای مختلف به همراه انواع بوق خودرو ديگر ناخوشايند نيست و بلکه شادی مردم را بيشتر و بيشتر کرده است. برخی از جوانان ايرانی از هر مانعی که توانسته‌اند استفاده می‌کنند و با بالا رفتن از آن پرچم سه رنگ ايران را در بالاترين حد خود قرار می‌دهند.

هيچ کس اين فرصت را برای فيلم‌برداری و گرفتن تصاوير خاطره‌انگيز از دست نمی‌دهد. در گوشه‌ای از خيابان ديده می‌شود که مسافران حاضر در اتوبوس‌ها با بيرون آوردن دست‌های خود از پنجره در اين جشن شرکت می‌کنند. نام مقدس الله در ميانه پرچم ايران از هر گوشه خيابان ديده می‌شود و همين مسئله همچنان تعداد حاضرين در جشن را افزايش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، برخی از جوانان حاضر در اين جمعيت چند صد نفره بر روی شانه‌های دوستان خود رفتند و با تکان دادن پرچم ايران و به صدا درآوردن شيپور همه را يکصدا می‌کنند.

در همين دقايق بود که دو موتورسوار با گرفتن برف شادی در دستان خود، شور و شادی ايرانيان حاضر در تهران را افزايش می‌دادند. باز هم شعار ايرانی باغيرت، ايرانی باغيرت خيابان‌ها را پر کرده است.

در کنار پرچم‌های سه رنگ ايران برخی از تهرانی‌ها پرچم‌های پرسپوليس، استقلال و تراکتورسازی را نيز در دستان خود گرفته‌اند.طنين "ايرانی باغيرت، ايرانی باغيرت" پس از راهيابی تيم ملی به جام جهانی خيابان‌های تهران را پر کرده است.

تنها دقايقی پس از صعود مقتدرانه ايران به جام جهانی خيابان‌های مرکزی تهران مملو از مردم پرشور شد.

در حالی که ماشين‌های سواری و موتورسيکلت‌ها در خيابان با بوق زدن سعی می‌کردند، مردم را در شادی خود سهيم کنند، دو دسته جمعيت نزديک به ميدان ولی عصر (عج) با خواندن سرودهايی شادی خود را نشان می‌دادند.

نکته جالب توجه اين بود که مردم پياده در وسط خيابان بوده و با پرچم سه رنگ ايران و شيپورهايی که در دست دارند، صعود ايران به جام جهانی را جشن می‌گيرند. از جمله شعارهايی که به گوش می‌رسر، "ايران ايران و ای ايران ای مرز پر گهر" است. جوانانی که پرچم‌های سه رنگ به دست دارند، با گام‌هايی آرام در خيابان حرکت می‌کنند و با تکان دادن پرچم‌های ايران اين پيروزی را جشن می‌گيرند. "ايرانی باغيرت، ايرانی باغيرت" شعار اصلی مردم حاضر در خيابان است.

در گوشه و کنار خيابان نيز ديده می‌شود که مغازه‌دارها و راننده‌هايی که در ترافيک مانده‌اند نيز با خوشحالی مردم را همراهی می‌کنند و با نشان دادن پرچم‌هايی که در ماشين‌های خود دارند، خود را در اين شادی سهيم می‌کنند.

در همين حين نکته جالب توجه برف پاک‌کن‌های خودروهاست که به صورت ايستاده پرچم ايران را تکان می‌دهند. در حالی که جوانان ايرانی در ميانه خيابان ايستاده و پرچم ايران را تکان می‌دهند يک دسته ديگر نيز در فاصله اندکی با آنها حضور دارند. شور و شادی ايرانی‌ها زن و مرد نمی‌شناسد و همه ايران را تشويق می‌کنند.

شعار ديگر "ما همه ايرانيان رفتيم جام جهانی" بود که نشان می‌داد، خوشحالی مردم در اين هفته کامل شده است. ماموران انتظامی و راهنمايی و رانندگی نيز در کنار مردم و در حالی که لبخند بر لبان آن‌هاست سعی می‌کنند که ترافيک خيابان‌ها را کاهش دهند.

پرچم‌های ايران از اکثر ماشين‌های حاضر در خيابان آويخته است و نشان می‌دهد که هم‌ميهنان ايران اميد زيادی به صعود تيم ملی ايران به جام جهانی داشته‌اند.

جوانی با قامتی بلند پرچمی بزرگ در دست دارد و گروه‌های مردم را در کنار يکديگر جمع می‌کند. شايد صدای بوق ماشين‌ها از شعارهای مردم بيشتر بود و چيزی که اين صحنه را زيباتر می‌کرد، همراهی تمام هم‌ميهنان بود که حتی از در مغازه‌ها يا پنجره خانه‌ها سعی می‌کردند خود را در جشن پيروزی ايران سهيم کنند.

به گزارش ايسنا، جوانی با نام رضا که در جلوی صف مردم قرار داشت، با فرياد بلند از جواد نکونام کاپيتان تيم ملی ايران تقدير می‌کرد. اما شايد زيباترين صحنه‌ای که اين دقايق در خيابان ولی عصر ديده می‌شود، اضافه شدن مردم به گروه‌های شادی بود که در يک مسير خود را به ميدان ولی عصر نزديک می‌کردند. شايد معدود باری که ترافيک در خيابان اصلی تهران کسی را آزار نمی‌داد و همه با لب‌های خندان خود را در شادی سهيم می‌ديدند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، ميدان ولی عصر در کنار ترافيک خودروها با شادی مردم ايران به همراه پرچم سه رنگ همراه بود؛ به گونه‌ای که از چهار طرف خيابان‌های منتهی به ميدان ولی عصر مردم خود را به اين ميدان می‌رسانند.

ووووزلا در تهران طنين‌انداز شد!

با صعود تيم ملی فوتبال ايران به جام جهان نوای ووووزلا در خيابان‌های تهران طنين‌انداز شد.

به گزارش ايسنا، برتری يک برصفر ملی پوشان ايران برابر کره جنوبی و صعود به جام جهانی پس از ۸ سال آنقدر خوشحال کننده بود که مردم خيابان‌های تهران را پر کردند.

هم‌اکنون خيابان‌های اصلی شهر بويژه ولی عصر، کارگر، فاطمی و حوالی ميدان ونک به شدت شلوغ است و نيروی انتظامی برای باز کردن مسير وارد عمل شده است.

اجتماع مردم در چهارراه‌های اصلی شهر باعث شده تا جريان ترافيک به پياده‌روها و راه‌های فرعی کشيده شود.

هم‌اکنون زنجيره طولانی ماشين‌ها در چهارراه ولی عصر از هر چهار سو کشيده شده و ترافيک کاملا قفل شده است. بسياری از خودروها و وسايل نقليه برای سهولت در رفت و آمد از حاشيه‌های تئاتر شهر و پياده‌روها استفاده کرده تا به هر شکل ممکن از ترافيک رها شوند.

تماشای ديدار حساس تيم‌های فوتبال ايران و کره جنوبی

تلاش ماموران راهنمايی و رانندگی برای باز کردن قفل ترافيک ماشين‌ها در خيابان ولی عصر بی‌نتيجه مانده و امتداد چهارراه ولی عصر از سمت جنوب تا ميدان منيريه و از سمت شمال تا بعد از خيابان فاطمی ادامه دارد.

ترافيک سنگين خيابان ولی عصر به کوچه و خيابان‌های فرعی نيز کشيده شده و در خيابان‌های فلسطين، ابوريحان، جمهوری، طالقانی و سميه نيز وجود دارد.

همچنين امتداد خيابان ولی عصر نرسيده به پارک وی و ميدان ونک نيز وضعيت مشابهی دارند. عده‌ای از مردم فوتبال‌دوست ايران با در دست داشتن ووووزلا صدای اين شيپور را به صدا درمی‌آورند صدايی که ايرانی‌ها هرچند در جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی نشنيدند اما اين نوای کر کننده در برزيل می‌تواند خوش‌صداترين ملودی برای گوش ايرانی‌ها باشد!

جشن پيروزی در ميدان ونک

مردم خوشحال تهران که با حضور در خيابان‌ها صعود ايران به جام جهانی را خوشحالی خود را نشان می‌دادند در تقاطع خيابان فاطمی و وليعصر پايکوبی می‌کردند.

در اين ميان دو هموطن ايرانی جوان که اهل کردستان بودند مردم را به وجد می‌آوردند.

حد فاصل خيابان فاطمی تا ميدان ونک موتورسوارانی بودند که پرچم‌های ايران و رييس جمهور منتخب ايران را داشتند و در اين بين شعارهای "ايرانی با غيرت، ايرانی باغيرت" و "روحانی روحانی رفتيم جام جهانی " از مردم شنيده می‌شد، اما شايد هيچ کس دليل ترافيک خيابان وليعصر (عج) را نمی‌فهميد تا اين که به ميدان ونک برسد.

ميدان ونک مملو از جميعت است و فوتبال دوستان با پرچم سه رنگ ايران صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ را جشن می‌گرفتند.

تهرانی‌ها به هر شکلی که سليقه داشتند از پرچم ايران استفاده می‌کردند. صدرنشين‌های خودروها از پنجره‌ها بيرون آمده بودند ودر اين جشن شرکت می‌کردند.

در مرکز ميدان ونک پرچم‌های بزرگ ايران به همراه بادبادک‌های رنگی جلوه ای به اين قسمت از شهر داده بود. پايتخت نشينان منتظر اين صعود بودند، چرا که برای جشن و پايکوبی برنامه‌ريزی‌های ويژه‌ای دارند.

جمعيتی نزديک به ۶۰۰ نفر در ميدان ونک می چرخند و با رقص و پايکوبی صعود مقتدرانه ايران به جام جهانی را جشن م يگيرند ، سه جوان که تقريبا سن‌های پايينی داشتند، لباس های‌شان با پرچم ايران طراحی کرده بودند و نقش رهبر هواداران را داشتند و با شعارهای مختلف ميدان ونک را طنين انداز می‌کردند.

در گوشه ای ديگر از ميدان ماموران نيروی انتظامی سعی در کاهش ترافيک داشتند و اورژانس تهران نيز آماده پوشش هر نوع اتفاق غير متقرقبه است.

نکته جالب توجه در پرچم‌های فوتبال دوستان، پرچم برزيل بود که پايتخت نشينان از امروز در انتظار جام جهانی هستند. چهره اکثر جوانان با پرچم سه رنگ ايران نقاشی شده بود و برف شادی گوشه ای از ميدان را گرفته بود.

به گزارش ايسنا، مرد و زن در اين جشن پيروزی حضور داشتند و مردم در همين ميان در بين شعارهای خود از ماموران نيروی انتظامی نيز تشکر می‌کردند. شعارهای "نيروی انتظامی تشکر تشکر" قسمتی از ميدان ونک و ضلع شمالی وليعصر (عج) را پر کرده بود.

باز هم ديده می‌شد که همه مردم به دنبال ثبت تصاوير و لحظه‌های شادی خود هستند. جمعيت گوشه گوشه ميدان ونک را پر کرده است و از هر طرف پرچم ايران به بزرگ‌ترين اندازه خود ديده می‌شود.

در ضلع غربی ميدان دسته‌ای از جوان با وووزلا صداهای متنوعی ايجاد می‌کردند و هر کس تصوير يکی از ملی‌پوشان را در دست خود داشت.

پلاکاردهای با نوشته "اميد، و پيروزی " در دست مردم بود و تصويری بزرگ از رضا قوچان نژاد، ملی‌پوش گلزن ايران برابر کره جنوبی نيز ديده می‌شود.

جلوه زيبای ميدان ونک حضور برخی از جوانان بر روی ماشين آتش نشانی بود که با تکان دادن پرچم سه رنگ ايران خوشحالی خود را نشان می‌دهند .

تصاوير رييس جمهور منتخب در گوشه‌های ميدان وجود دارد تا باز هم برخی از جوانان شعار "روحانی روحانی رفتيم جام جهانی " را فرياد می‌زند، اما منظم‌ترين تشويق ملی‌پوشان در ضلع جنوبی ميدان ونک است که جمعيتی نزديک به ۲۰۰ نفر يکپارچه با دست زدن و فرياد زدن "ايران ايران" صعود فوتباليست‌ها به جام جهانی را جشن می‌گيرند.

به گزارش ايسنا، خودروهايی که از هر طرف به ميدان ونک می‌رسند با پرچم‌های ايران، ‌بادبادک های رنگی و گل‌های رز مزين و تزئين شده‌اند که اين نشان می‌دهد که چهار ضلع تهران مملو از فوتبالی دوستان است، چرا که جمعيتی که به ميدان ونک می‌رسند با پرچم‌های ايران هستند.

جشن سرود تيم ملی فوتبال ايران به جام جهانی با پايکوبی در خيابان وليعصر ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016