دوشنبه 10 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برزيل، اسپانيا را تحقير کرد و قهرمان شد

• ايتاليا سوم شد

تيم ملی فوتبال برزيل با پيروزی قاطع برابر اسپانيا برای چهارمين بار قهرمان جام کنفدراسيون ها شد. ايتاليا هم در ضربات پنالتی اروگوئه را شکست داد و در جايگاه سوم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ديدار فينال جام کنفدراسيون ها برگزار شد و در آن تيم ملی فوتبال برزيل موفق شد از امتياز ميزبانی خود نهايت استفاده را ببرد و با سه گل اسپانيا را در هم بکويد تا علاوه بر کسب عنوان قهرمانی به شکست ناپذيری اسپانيا پس از سه سال پايان دهد.

در اين ديدار که در ورزشگاه ماراکانا برگزار شد زرد پوشان برزيل شروعی توفانی داشتند و در دقيقه ۲ توسط فرد روی پاس ارسالی اوسکار به گل رسيدند تا ورزشگاه خيلی زود غرق در شادی شود.

اين گل زود هنگام باعث شد تا روحيه بازيکنان برزيل که از همان ابتدا از نشاط و تمرکز بالای برخوردار بودند بالا رود و به حملات پردامنه خود ادامه دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شاگردان اسکولاری با وجود اين گل زود هنگام به بازی هجومی خود ادامه دادند و در همان ۱۰ دقيقه اول می توانستند توسط پائولينيو و اوسکار فاصله را بيشتر کنند اما شاگردان دل بوسکه به نظر می رسيد که ۱۲۰ دقيقه بازی برابر ايتاليا در مرحله قبل بر روی آنها تاثير گذاشته بود و اصلا از نشاط قبلی برخوردار نبودند.

بعد از ۱۵ دقيقه اين تيم ملی فوتبال اسپانيا بود که با حرکات ماتا و اينيستا برای جبران گل خورده جلو کشيد اين در حالی بود که بازيکنان برزيل عقب کشيده بودند و در پی حفظ تک گل زده خود بودند.

در دقيقه ۳۲ فرد روی پاس زيبا و هوشمندانه نيمار با کاسياس تک به تک شد اما کاپيتان رئال مادريد با واکنشی زيبا مانع از فروپاشی مجدد دروازه اش شد.

در دقيقه ۴۱ اين بار نوبت به اسپانيا رسيد تا خودی نشان دهد. پدرو که از خط دفاعی برزيل گذشته بود با ضربه ای آرام در آستانه زدن گل تساوی تيمش بود او ضربه او را در حاليکه در آستانه ورود به دروزاه بود ديويد لوئيس برگرداند.

در حاليکه همگان در انتظار شنيدن سوت پايان بازی در نيمه اول با همين نتيجه بودند نيمار ستاره برزيلی ها در اين ديدار هم گل دوم تيمش را با شليکی تماشايی به ثمر رساند تا نشان دهد فوتبال برزيل بعد از مدتها خواب به خود آمده است.

در نيمه دوم دل بوسکه آربلوا را بيرون کشيد و آزپيلکوتا را به جای او به ميدان فرستاد تا خط دفاعی تيمش را تقويت کند اما اين مدافع هم نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و در همان محک نخست جا ماند تا فرد گل دوم خود و سوم تيمش را به ثمر رساند و فاصله را بيشتر کند.

گل سوم باعث شد تا دل بوسکه بازهم دست به تغيير زند و اين بار خسوس ناواس را به جای خوان ماتا به ميدان فرستاد. اين مهاجم جوان بر عکس تعويض نخست دل بوسکه جواب داد و باعث شد با فرارهای سريع خود بار هجومی اسپانيا را تقويت کند او چند دقيقه بعد از ورودش به ميدان يک ضربه پنالتی برای ماتادورها گرفت اما ضربه راموس به گل تبديل نشد تا اختلاف سه گل همچنان حفظ شد.

دل بوسکه برای جبران اين شکست سنگين آخرين تير خود را هم پرتاپ کرد و داويد ويا را به جای تورس که در بازی گم بود به بازی فرستاد.

در دقيقه ۶۸ پيکه در نزديکی محوطه جريمه نيمار را متوقف کرد تا داور او را با کارت قرمز از بازی اخراج کند و کار برای اسپانيا بسيار سخت شود.

با وجود ده نفر شدن اسپانيا بازيکنان اين تيم به بازی هجومی خود ادامه دادند اما درخشش خط دفاعی برزيل و دروازبان اين تيم شاگردان دل بوسکه را ناکام گذاشت تا برزيل برای چهارمين بار قهرمان جام کنفدراسيون ها شود و حسرت قهرمانی همچنان برای اسپانيا بماند.

در ديدار رده بندی هم تيم ملی فوتبال ايتاليا موفق شد در ضربات پنالتی با نتيجه سه بر دو اروگوئه را از پيش رو بردارد و در جايگاه سوم قرار گيرد.

در اين ديدار تلاش دو تيم در وقت اضافی و قانونی با تساوی دو بر دو به پايان رسيد. هر دو گل اروگوئه را ادينسون کاوانی در دقايق ۵۸ و ۷۸ به ثمر رساند.برای لاجوردی پوشان هم آستوره و ديامانتی در دقايق ۲۴ و ۷۳ گلزنی کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016