شنبه 9 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

الگوهای تمرینی برای کاهش آسیب زانو در زنان ورزشکار

پزشکان معتقدند که آسیب دیدگی‌ زانو در زنان ورزشکار بیشتر از مردان است و این مشکل به الگوی راه رفتن و پریدن آنها بر می‌گردد. راه‌هایی برای جلوگیری از این نوع آسیب دیدگی‌ وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تعداد آسیب دیدگی‌های زانو در بین زنان فوتبالیست در حال افزایش است. دکتر کارن کولستاد، جراح ارتوپد از بیمارستان موتسون می‌گوید: زنان معمولا دچار آسیب دیدگی‌ زانو به خصوص رباط ACL می‌شوند. این اتفاق 6 تا 9 بار بیشتر در زنان می‌افتد. معمولا رباط صلیبی (ACL) زنان هنگامی که ناگهان می‌ایستند یا بعد از پرش بر روی زمین فرود می‌آیند پاره می‌شود. این نوع آسیب دیدگی‌ بدون برخورد اتفاق می‌افتد.

تحقیقات نشان داده‌اند هر چقدر زنان بیشتر از نظر فیزیکی رشد می‌کنند و قد و ماهیچه‌هایشان تغییر می‌کنند، کمتر کنترل مفاصل زانوی خود را دارند. به همین دلیل است که آنها گرایش دارند تا مسیر حرکت را تغییر دهند و یا با زانوهای صاف فرود بیایند. این کار باعث می‌شود رباط‌ها و غضروف‌های آنها پاره شوند. یکی از راه‌ها برای مقابله با این مشکل قوی کردن عضلات کمر، شکم و لگن است. همچنین می‌توان از تکنیک‌های برای پریدن نیز استفاده کرد.

کولستاد می‌گوید: اگر عضلات میانی بدنتان قوی نیستند، حرکات پی در پی مانند پرش و تغییر دادن مسیر تاثیر منفی بر زانوی شما می‌گذارد و باعث آسیب دیدگی‌ شدید می‌شود. تمریناتی مانند شنا، دراز و نشست، وزنه زدن سبک می‌توانند عضلات را به خصوص در سنین 12 تا 16 سال قوی کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنین بهتر است که برنامه پرش انجام دهید تا یاد بگیرید که چطور به درستی خیز بر دارید و با زانوی خم فرود بیاید. چندین راه برای این کار وجود دارد.

- روی یک سطح صاف بالا و پایین بپرید.

- بر روی یک سطح شیب دار به سمت جلو و عقب جهش کنید

- در حالی که صاف ایستاده‌اید بپرید و با زانوی خم فرود بیایید.

- طناب بزنید.

بعضی از ورزشکاران ممکن است بعد از تمرین و بازی در زانو احساس سوزش کنند. این سوزش ممکن است بر اثر التهاب تاندون باشد که معمولا در سنین 10 تا 15 سال ایجاد می‌شود .

کولستاد می‌گوید: حرکات کششی قبل ، بعد و در حین ورزش می‌تواند به شما کمک کند تا از آسیب دیدگی‌های زانو جلوگیری کنید. این مشکلات باید جدی گرفته شوند زیرا ممکن است باعث آسیب دیدگی‌های جدی‌تر شوند. به همین دلیل باید عضلات میانی بدن را قوی کرد و تمرین پرش با زانوی خم انجام داد. وقت گذاشتن برای تمرین باعث می‌شود احتمال آسیب دیدگی‌ زانو در سراسر فصل کمتر شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016