جمعه 22 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برخی ملی‌پوشان ما در پیست اسب دوانی تمرین می‌کنند!

رییس هیات دوومیدانی استان گلستان می‌گوید هیچ پیست تارتانی در این استان وجود ندارد و پیستی که از سال 83 در حال ساخت است به نظر می‌رسد که به بهره‌برداری نخواهد رسید.

سید وحید میرا، در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره وضعیت پیست دوومیدانی در استان گلستان گفت: در حال حاضر هیچ پیست تارتانی در استان وجود ندارد. البته شرکت توسعه و تجهیز پیستی را در دست احداث دارد ولی به نظر می‌رسد که این پیست به بهره برداری نخواهید رسید.

وی ادامه داد: این پیست از سال 83 خاک برداری شده است و از دو سال پیش که به عنوان رییس هیات این استان مشغول به کار شدم پیگیر این موضوع بودم حتی ردیف اعتباری هم برای این پروژه گذاشته شد اما چون تامین اعتبار کافی نبود احتمال دارد که دیگر پیمانکار این پروژه را ادامه ندهد.

میرا با بیان این که زمانی گلستان از قطب های دوومیدانی کشور بوده است، افزود: در حال حاضر تنها سه پیست خاکی در این استان وجود دارد که متاسفانه آن ها هم استاندارد نیستند و بیشتر مسابقات در شهر "گمیشان" برگزار می شود که آن هم در مسیری بسیار دور است و در منتهی علیه غرب استان قرار گرفته است. به طور مثال اگر ورزشکاری بخواهد از کلاله به این شهر بیاید نزدیک به 4 ساعت در راه خواهد بود. حتی این پیست هم از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

رییس هیات دوومیدانی استان گلستان خاطرنشان کرد: متاسفانه در گرگان که مرکز استان محسوب می شود، هیچ پیستی برای دوومیدانی کاران نیست تنها یک زمین است که آن را هم به فوتبال داده شده است.

وی افزود: کسی که بخواهد به دوومیدانی توجه داشته باشد در کشور وجود ندارد. حدود سه سال است که فدراسیون دوومیدانی هیچ نوع تجهیزاتی را به ما نداده در حالی که ما برای گرفتن تجهیزات درخواست زیادی به فدراسیون دادیم اما می گویند که شرایط مالی مناسب نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


میرا با اشاره به این که حدود 200 ورزشکار بیمه شده دوومیدانی در این استان است، افزود: جلیل توماج ملی پوش دهگانه ایران از جمله ورزشکاران دوومیدانی این استان است که بیشتر در بندر ترکمن و در پیست اسب دوانی تمرین می کند. البته او در حال حاضر سرباز است و در تهران حضور دارد.

رییس هیات دوومیدانی استان گلستان افزود: باید کسی که در امر ورزش مسوول است به رشته های پایه همچون دوومیدانی توجه کند. میلیارد میلیارد برای فوتبال صرف می شود و حالا هم این پول ها در بسکتبال و والیبال هم خرج می شود که البته ما درا ین رشته ها خوشبختانه نتیجه هم می گیریم اما در سه چهار سال آینده این رشته ها هم مثل فوتبال خواهند شد. باید به ورزش پایه توجه شود چون رشته هایی مانند شنا و دوومیدانی پر مدال هستند.

وی ادامه داد: همان زمان که سازمان تربیت بدنی بود و حالا که یک وزارت خانه برای ورزش داریم ، تمام مسوولان توجه به ورزش پایه را یک اصل عنوان می کنند اما توجه آن ها به این موضوع چه اندازه بوده است؟ در رشته های پایه استعداد زیادی داریم و اگر به آن ها توجه شود، مقام های بسیار خوبی می گیریم.

میرا با بیان این که مسوولان ورزش باید به وضعیت دوومیدانی در استان ها توجه کنند، افزود: متاسفانه هیچ پیست استانداردی در استان گلستان نداریم و دوندگان ما به شدت دچار آسیب دیدگی می شوند و عمر قهرمانی آنان، بسیار کوتاه است اما هر چقدر این موضوعات را عنوان می کنیم کسی توجهی نمی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سوال من این است که سرانه فضاهای ورزشی کشور چقدر است؟ و تا چه اندازه سالن تخصصی دوومیدانی در استان های مختلف ساخته شده است؟ متاسفانه در هشت سال گذشته یک سانتی متر به فضای تخصصی دوومیدانی در این استان اضافه نشده است و فکرم می کنم این وضعیت در استان های دیگر هم وجود دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016