پنجشنبه 28 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسماعیل پور: ناراحتم چون می توانستم قهرمان شوم و نشدم

مسعود اسماعیل‌پور دیگر مدال‌آور ایران در رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان بود. او که در المپیک لندن نتوانست به مدال برسد در این رقابت‌ها برنزی شد و توانست یک مدال به کاروان کشتی ایران در مجارستان هدیه دهد. اسماعیل‌پور قبل از رقابت‌های قهرمانی جهان تجربه روی سکو رفتن در این مسابقات را نداشت اما با برد برابر آرتور آراکلیان برای نخستین‌بار طعم مدال جهانی را چشید.

او در گفت‌وگو با بهار از این‌که دل مردم را شاد کرده بود ابراز خوشحالی کرد اما شرمنده بود که مدال طلا را از دست داده است.

نخستین مدال جهانی را به دست آوردی. چه احساسی داشت؟

خوشحالم اما خیلی دوست داشتم این مدال طلایی باشد. تمام تلاشم در این مدت برای مدال طلا بود اما با یک بدشانسی آن را از دست دادم. تلاش و برنامه‌ریزی خوبی داشتم، تمام حریفان را می‌شناختم و از نظر بدنی نیز آماده بودم اما نشد. با این‌که خوشحالم اما شرمنده شدم که مدالم طلایی نیست. می‌توانستم به قهرمانی برسم و به همین دلیل ناراحتم. اگر زورم نمی‌رسید اشکالی نداشت اما مشکل اینجاست که زورم می‌رسید و می‌توانستم قهرمان جهان شوم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با این حال دل مردم را شاد کردی.

از این بابت خوشحالم. می‌دانم مردم ایران کشتی را دوست دارند و همیشه از ما حمایت کرده‌اند. همین حمایت‌ها انگیزه ما را بالا می‌برد. زمانی که هر کشتی‌گیر ایرانی روی تشک می‌رود می‌داند دعای خیر یک ملت پشتش است و به همین دلیل تنها برای طلا مبارزه می‌کند. خوشحال است که مدال می‌گیرد اما زمانی که این طلا به نقره یا برنز تبدیل می‌شود شرمنده خواهد بود. از این نظر نیز ناراحتم.

از نظر بدنی آماده بودی اما حریفت از یک اشتباه به بهترین شکل استفاده کرد.

دقیقا. در حالی که به خوبی از او شناخت داشتم و می‌توانستم با یک کشتی منطقی شکستش بدهم عجله کردم. عجله کردم و می‌خواستم خیلی سریع حریفم را تحت کنترل دربیاورم اما غفلت کردم و شکست خوردم. ناراحتی من به همین دلیل است. اگر کمی تمرکز داشتم و هوشیارتر کار می‌کردم این اتفاق نمی‌افتاد. با این حال خدا را شکر که به مدال برنز رسیدم و دست خالی به ایران بازنخواهم گشت.

در کل عملکرد تیم‌ملی ایران را چطور می‌بینی؟

بچه‌ها خیلی تلاش کردند. واقعا تمرین‌های سختی داشتیم و آماده بودیم. همه مدال می‌خواستیم اما سطح رقابت‌ها بالا بود و بچه‌ها فشار زیادی را تحمل می‌کردند. خدا را شکر معتقدم تیم خوب کار کرده و با توجه به داشته‌هایمان نتیجه قابل قبول است. شما می‌دانید که کشتی در این مدت روزهای دشواری را پشت سر گذاشت و مشکلات گوناگونی سر راه ما بود اما تیم‌ملی با قدرت به کارش ادامه داد و به نتیجه رسید. در هر حال این آزادکاران با تعصب هستند و زمانی که نام کشتی ایران مطرح می‌شود می‌دانند باید شأن و عزت کشور حفظ شود و با جان و دل مبارزه می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016