پنجشنبه 28 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لشگری: حریفم از مصدومیتم استفاده کرد

احسان لشگری در رقابت‌های قهرمانی جهان همانند المپیک لندن به مدال برنز رسید. او در حالی که شایسته مدال طلا بود نتوانست از پس حریف کوبایی خود بر بیاید و با توجه به آسیب دیدگی زانوی پایش از رسیدن به فینال بازماند. با این حال او برای کسب مدال برنز روی تشک رفت و همانند المپیک خوش درخشید و روی سکو رفت.

لشگری در گفت‌وگو با روزنامه بهار به سطح بالای رقابت‌ها اشاره کرد و این‌که تمام تلاشش برای مدال طلا بود اما با گرفتن مدال برنز نیز خوشحال است.

مدال برنز المپیک تکرار شد. قبول‌داری شایسته مدال طلا بودی؟

من تمام تلاشم برای کسب مدال طلا بود. می‌خواستم بهتر از المپیک عمل کنم و مدالم خوشرنگ‌تر شود. تمرین‌های خوبی داشتم و تمام حریفان را آنالیز کردم اما این‌بارهم یک اتفاق مانع رسیدنم به فینال شد. در المپیک به اشتباه خودم باختم و در این جا حریفم از مصدومیتم استفاده کرد و برنده شد. این‌که شایسته بودم یا نه را من نباید بگویم اما می‌توانم بگویم که تمام توانم برای مدال طلا بود. مدالی که شایسته کشتی ایران است.

مصدومیتت قبل از رقابت‌ها بر عملکردتت تاثیر گذاشت؟

بله. خیلی نگران بودم. پیش از رقابت‌ها به یکباره زانویم آسیب دید و خیلی درد داشتم. با این حال زیر نظر کادرفنی و تیم پزشکی تمرین کردم و شرایطم بهتر شد اما کمی ترس داشتم. هرچه رقابت‌هایم حساس‌تر می‌شد احساس ترس بیشتری داشتم چون با یک اتفاق همه‌چیز از دست می‌رفت. تمام تلاش هایم از بین می‌رفت و نمی‌خواستم این اتفاق بیفتد. به همین دلیل کمی با کنترل کشتی می‌گرفتم که حریف کوبایی‌ام کار دستم داد و شکست خوردم. با این حال همین زانو در دیدار رده‌بندی خیلی کمکم کرد و فشار را تحمل کرد و به مدال رسیدم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سطح رقابت‌ها چطور بود؟

باور نمی‌کنید که فوق‌العاده بالا بود. خودم فکر نمی‌کردم کشتی‌گیران با این شرایط به مجارستان بیایند. همه کشورها بهترین نفراتشان را آورده بودند. کشتی‌گیرانی تازه کار نیز دیده می‌شد اما آن‌ها بزرگان کشورشان را برده و در رقابت‌ها شرکت کرده بودند. حریفان با بدن‌های آماده و بهترین اردوها در رقابت‌ها شرکت کرده بودند. تمام کشتی‌گیران حاضر در این مسابقات ادعای مدال داشتند و با قدرت مبارزه می‌کردند.

پس در این میان آزادکاران ایران کار بزرگی کردند.

شک نکنید. همه بچه‌ها روزهای بسیار دشواری را گذراندند تا در این مسابقات نتیجه بگیرند. اردوهای پرفشاری داشتیم و خیلی سختی گذراندیم. بعضی مصدوم بودند و با همان شرایط روی تشک رفتند. فشار بالای بازی‌ها کارمان را سخت‌تر کرده بود. به نظر من دو ملی‌پوش ما هم که مدال نگرفتند تحت‌تاثیر همین فشار بودند وگرنه کسی از نظر فنی به اندازه آن‌ها نیست. با این حال خوشحالم که بچه‌ها شایسته کار کردند. ما در المپیک عملکردهای خوبی داشتیم اما کمی بدشانسی باعث شد به مدال‌های بیشتری نرسیم اما در این مسابقات با تجربه‌تر کار کردیم و موفق شدیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016