سه شنبه 9 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نادال در یک قدمی صدر رده بندی تنیس مردان

نادال این هفته در حالی در مسابقات آزاد پکن شرکت میکند که شانس بالایی برای رسیدن به جایگاه شماره یک در جدول رده بندی تنیس مردان دارد.

به گزارش بی بی سی فارسی، همین هفته پیش بود که نواک جوکوویچ، تنیس باز برجسته صرب، صدمین هفته حضور خودش در صدر رده بندی تنیس مردان را جشن گرفت، اما این خوشی ادامه پیدا نمی کند اگر نادال این هفته به فینال مسابقات تنیس آزاد پکن برسد.

جوکوویچ تنها در صورت دفاع از عنوان قهرمانی اش و نرسیدن نادال به فینال میتواند شماره یک باقی بماند، در غیر این صورت نادال جای وی را خواهد گرفت.
نادال قبلا به مدت ۱۰۲ هفته شماره یک تنیس جهان بوده است و از این نظر بعد از این بازیکنان: فدرر (۳۰۲ هفته)، سمپراس (۲۸۶)، لندل (۲۷۰)، کانرز (۲۶۸)، مکنرو (۱۷۰)، بورگ (۱۰۹) در جایگاه هفتم قرار دارد.

نادال که امسال رکورد فوق العاده ۶۱ پیروزی در برابر تنها ۳ شکست را در کارنامه خود دارد، در این رابطه چنین گفت: "من نمیدونم برای شماره یک شدن باید چه نتیجه ای بگیرم، اما تنها راهی که دارم اینه که بهترین بازیمو انجام بدم."
او همچنین اضافه کرد: "شماره یک شدن خیلی سخته، اما اگه بتونم مثل دو ماه گذشته بازی کنم، امیدوارم در اینجا (پکن) یا هفته های بعد این شانس را داشته باشم که دوباره شماره یک بشم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما جوکوویج که دو فصل گذشته (۲۰۱۱-۲۰۱۲) را به عنوان مرد شماره یک تنیس مردان به پایان برده ا ست، خودش نیز میداند که کار سختی برای حفظ جایگاهش دارد.
او به خبرنگاران چنین گفت: "مادامی که شانسی برای حفظ جایگاهم دارم برایش میجنگم. شکی نیست نادال بهترین نتایج رو این فصل گرفته، امسال او بهترین بازیکن بوده، من در طول فصل ثبات لازم رو نداشتم، اما همچنان فصل خوبی برای من بود، ضمنا فصل هنوز تمام نشده."

در هفته های آتی هم شرایط برای جوکوویچ برای حفظ و یا باز پس گیری این عنوان سخت تر میشود، او سال گذشته در مسترز شانگهای و مسابقات فینال تور جهانی مردان (سابقا موسوم به مسترز کاپ) که در لندن برگزار میشود، قهرمان شده است و در مجموع از ۲۵۰۰ امتیاز باید دفاع کند.

البته او این شانس را دارد که در مسابقات مسترز پاریس که آخرین تورنمنت عمومی سال محسوب میشود به امتیازات خودش اضافه کند چرا که سال گذشته در دور دوم با قبول شکست در برابر سم کوئری حذف زود هنگامی داشت و طبیعتا امتیاز زیادی کسب نکرد.

اما این همه ماجرا نیست! اوضاع برای جوکوویچ سخت تر از این است! نادال به علت مصدومیت در هیچ یک از تورنمنت های آخر فصل گذشته و حتی اول فصل جاری (شامل گرند اسلم استرالیا) شرکت نکرده است و به همین علت حضورش در هر یک این تورنمنت ها با کسب امتیاز برای وی همراه است که این خود، کار جوکوویچ را بسیار دشوار تر میکند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016