چهارشنبه 13 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبیر فدراسیون کاراته: کثیف‌ترین داوری عمرم را دیدم

تیم کاتای دختران ایران که به فینال مسابقات قهرمانی آسیا در امارات راه یافته بود به دلیل اعتراض کشور میزبان به نوع پوشش ملی‌پوشان ایران این تیم از دور مسابقات حذف شد. دبیر فدراسیون کاراته در مورد این اتفاق گفت: اماراتی‌ها تنها یک بهانه آوردند و داوران هم کثیف‌ترین کار را انجام دادند.

محسن آشور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد این اتفاق توضیح داد: طی صحبت‌هایی که با رییس کمیته‌ داوران، کنفدراسیون آسیا و همچنین مسئولان آسیا داشتیم، بحث پوشش بانوان ایران حل شده بود و هیچ مشکلی در این رابطه وجود نداشت، اما اماراتی‌ها که دیدند که در این بخش مدالی نگرفتند. با انجام یک کار کثیف بهانه‌ای آوردند و تیم ما را حذف کردند.

وی ادامه داد: اعتراض اماراتی‌ها به نوع پوشش تیم ایران نبود، چرا که هر دو تیم از لباس‌های یقه دار استفاده کرده بودند و پوششان کاملا شبیه هم بود. آنها این بخش را بهانه کردند و یک طلای 100 درصد را از ایران گرفتند.

دبیر فدراسیون کاراته با اشاره به این که اماراتی‌ها به دنبال تضییع کردن حق ایران بودند، گفت: در این رقابت‌ها قرار شده بود که هر مربی یک بار حق اعتراض داشته باشد و این کار را به صورت آزمایشی فیلمبرداری کنند تا در ادوار بعدی مسابقات بتوانند بهتر این کار را انجام دهند. ما هم از این حق خود استفاده کردیم و اعتراض کردیم که مسئولان برگزاری این مسابقات گفتند که فیلم صحنه مورد اعتراض خودمان را بیاوریم. تعجب کردیم و گفتیم که مسئولان برگزاری مسابقات باید این فیلم را تهیه کنند، اما آنها گفتند که ما خودمان باید فیلم را بیاوریم، سرانجام من برای تهیه فیلم از آن بخش خارج شدم و هنگام بازگشت در حالی که فیلم را تهیه کرده بودم مراسم افتتاحیه شروع شد که چند دقیقه‌ای درگیر این مراسم بودیم، اما در کمال تعجب وقتی فیلم را به داوران دادم تا اعتراض تیم ایران را بررسی کنند، آنها گفتند که زمان بررسی به اعتراض به اتمام رسیده است و شما بیشتر از سه دقیقه‌ وقت نداشتید. با توضیح این مطلب می‌بینید که آنها فقط بهانه آوردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی یادآور شد: اماراتی‌ها و داوران این داستان را برای تیم ایران به وجود آوردند تا هم مدال طلای ما را بگیرند و همین این که خودشان را در جدول بالا بکشند. در فینال هم شاهد بودیم که با قزاق‌ها چه کار کردند. این کثیف‌ترین رای داروی بود که در طول عمرم دیده بودم.

دبیر فدراسیون کاراته عملکرد ملی‌پوشان ایران در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا و کسب 11 مدال را خوب ارزیابی کرد و گفت: ما روز گذشته سه طلا گرفتیم، اما این تعداد می توانست به عدد شش برسد که متاسفانه با بدشانسی و اشتباه بازیکنان از دست رفت. ملی‌پوشان ما قابلیت کسب شش طلا را داشتند. امیدواریم که امروز شاهد اتفاقات بهتری باشیم.

آشوری به حذف کاتاروهای بزرگسال ایران در بخش انفرادی هم اشاره کرد و گفت: مهسا افسانه و فرید حقیقی قابلیت بالایی از خود نشان دادند و توان کسب طلا را داشتند، اما در مبارزه نیمه نهایی به حریفان ژاپنی خوردند و باختند که البته داوران به اسم و رسم ژاپنی‌ها رای دادند و گرنه بازیکنان ما بسیار نزدیک مبارزه کردند و حتی می‌توانستند پیروز مبارزه باشند، به هر حال این اقدامات داوری اجتناب ناپذیر است.

وی در مورد شرایط روحی کاتاروهای جوان ایران بعد از حذف از مسابقات آسیایی، گفت: به هر حال جوان هستند و ناراحت می‌شوند . اما با آنها صحبت ‌کرده‌ایم و گفتیم که حقشان طلا بود. آنها هم اکنون آرام شده‌اند و به سالن آمده‌اند تا به هم تیمی‌های خود کمک کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016