یکشنبه 17 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی تقوی: دیگر در تیم‌ ملی کشتی نمی‌گیرم!

دارنده دو مدال طلای جهان می‌گوید که دیگر نمی‌خواهد برای تیم ملی کشتی بگیرد.

مهدی تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: می‌خواهم کمی استراحت کنم و به دنبال زندگی و خانواده‌ام بروم. دیگر دوست ندارم به تیم ملی بیایم. از کادر فنی که همیشه به من لطف داشته‌اند و این بار هم من را به اردو دعوت کرده‌اند تشکر می‌کنم اما دیگر نمی‌خواهم برای تیم ملی کشتی بگیرم و به صورت انفرادی تمرین می‌کنم. به خاطر حضور در اردوهای مختلف از خانواده، درس و زندگی‌ام عقب افتاده‌ام.

وی افزود: من از نوجوانی در تیم ملی بوده‌ام و در نقاط مختلف دنیا پرچم ایران را بالا برده‌ام اما در آخر چه شد؟ دیگر توان جنگ روانی و فشار و استرس را ندارم و می‌خواهم برای خودم کشتی بگیرم و زندگی‌ام را بسازم. در کل جو کشتی به گونه‌ای شده که دوست ندارم در تیم ملی باشم.

قهرمان وزن 66 کیلوگرم جهان در سالهای 2009 و 2011 جهان ادامه داد: من این همه سال کشتی گرفتم و از نوجوانان تا بزرگسالان در آسیا و جهان مدال گرفتم اما در آخر با این همه افتخار برخورد مناسبی با من نشد. من یک مصاحبه کردم و گفتم که حضور نداشتن ملی‌پوشان در لیگ کار درستی نیست و از فردای آن انواع مصاحبه‌ها علیه من انجام شد و جوابم را دادند که این کار درستی نبود.

او با اشاره به اینکه خودش از دل لیگ به تیم ملی معرفی شده اضافه کرد: امثال من و رضا یزدانی از همین لیگ به تیم ملی راه یافتیم. حضور نداشتن ملی‌پوشان در لیگ یک تصمیم اشتباه بود. شاید خیلی‌ها مادی‌گرا نباشند اما بحث مالی لیگ برایم مهم است چون می‌خواهم چرخ زندگی‌ام را بچرخانم. به همین دلیل نمی‌خواهم در تیم ملی باشم تا در لیگ کشتی بگیرم و به زندگی و آینده‌ام برسم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اگر حضور در لیگ برای ملی‌پوشان بد است چرا قهرمانان روس، اوکراینی و گرجستانی جهان و المپیک به لیگ ایران می‌آیند و کشتی می‌گیرند؟ حضور در لیگ از نظر مادی برای کشتی‌گیران بسیار خوب است. من با این همه مدال به کجا رسیده‌ام که حالا بخواهم باز هم در تیم ملی باشم؟ به فرض اگر در بازی‌های آسیایی و جهانی قهرمان هم بشوم در آخر زندگی‌ام چه تغییری می‌کند؟ جز اینکه توقعات از من بالا برود؟

تقوی همچنین درباره ناکامی‌اش در رقابت‌های جهانی مجارستان گفت: من به خاطر فشار المپیک و مشکلاتی که داشتم برای سال 2013 اصلا آماده نبودم. یک سال و نیم درگیر مریضی و فوت مادرم بودم و از نظر روحی و بدنی شرایط خوبی نداشتم. به کادر فنی هم نامه‌ای نوشتم و درخواست هم کردم که در 2013 کشتی نگیرم اما اتفاقاتی افتاد که به رقابت‌های جهانی رفتم. خودم و همه می‌دانستیم که در مجارستان نتیجه نمی‌گیرم. من در سال 2013 در خانه خودم سوم می‌شدم چه برسد به رقابت‌های جهانی!

او با بیان اینکه رسول خادم انسان و مربی بزرگی است بیان کرد: من تا قبل از 2011 در هر میدانی که حضور یافتم بدون مدال بازنگشتم اما شرایط و تمرین‌ها به گونه‌ای شده که من نمی‌توانم نتیجه بگیرم. در مشورت‌هایی که با بیشتر کارشناسان انجام داده‌ام اکثرا معتقدند که باید شیوه‌ام را عوض کنم.

تقوی افزود: مدال گرفتن در شرایط فعلی که وزن 66 کیلوگرم خالی شده برای من کار سختی نیست به شرطی که سبک تمرین‌هایم عوض شود. من کشتی‌گیری هستم که کشتی‌هایم زیاد به آمادگی بدنی ارتباطی ندارد و باید انفرادی و تخصصی کار کنم.

دارنده دو مدال طلای وزن 66 کیلوگرم جهان در پایان اظهار کرد: به خاطر نوع برخوردها خیلی نگرانم. واقعا ناراحتم چون با این همه افتخار با بی‌احترامی با من رفتار شده است و دیگر دوست ندارم در تیم ملی کشتی بگیرم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016