دوشنبه 23 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دلايل جدايی جواد نکونام از زبان فتح‌الله‌زاده

مديرعامل باشگاه استقلال با اشاره به مواردی که در نشست مسئولان اين باشگاه با جواد نکونام مطرح شد به تشريح دلايل جدايی اين بازيکن از جمع آبی پوشان اشاره کرد و گفت: همه مسئولان باشگاه اصرار داشتند جواد در استقلال بماند اما او تصميمش را گرفته بود و برای جدايی دلايلی داشت که صلاح ديديم با اين شرايط رضايت نامه‌اش را صادر کنيم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتح الله زاده عصر امروز يکشنبه پس از جدايی جواد نکونام از استقلال در جمع خبرنگاران ابتدا به گلايه اش از رسانه ها اشاره کرد و گفت: دلخوری من از برخی رسانه ها اين است که ذهنيات خودشان را به صورت واقعيت منعکس نکنند و در مورد مسائلی که اطلاع دقيقی ندارند مطلب منتشر نکنند. امروز ديدم که يکی از روزنامه ها عنوان کرده بود که حق و حقوق باشگاه استقلال چه می شود. سوال من اين است که ما بايد به اين دوستان پاسخ بدهيم يا به مسئولان بالادستی خودمان؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی ادامه داد: عنوان کرده بودند که از انتقال هايی که صورت می گيرد هيچ چيز عايد باشگاه استقلال نمی شود که درست نيست. من هم از جدايی فريدون زندی برای استقلال پول گرفتم و از هم پژمان منتظری. اين آخری هم که جواد نکونام باشد ۲۰ درصد از مبلغ قراردادش به تيم استقلال می رسد. نمی دانم چرا دوستان مسائلی را مطرح می کنند که از آن اطلاع ندارند. مثلا عنوان کرده بودند که نکونام بازيکن آزاد است و می تواند برود، اگر آزاد بود پس چرا شش جلسه با من داشته و اين همه به باشگاه رفت و آمد کرد تا رضايت نامه بگيرد؟

مديرعامل باشگاه استقلال افزود: البته ناراحتی من فقط از يک روزنامه است که نسبت به باشگاه استقلال کم لطفی می کند. ما با بدبختی هايی که داشتيم توانستيم استقلال را به صدر جدول برسانيم. مگر بالاتر از صدر جدول هم داريم؟ وقتی ما صدرنشين هستيم و با اين شرايط سخت تيم را به اينجا رسانده ايم ديگر بايد چکار کنيم؟ فرق مربی خوب و متوسط در همين شرايط مشخص می شود که ما با اين بضاعتی که داشتيم و جدايی چند بازيکن بازهم صدرنشين هستيم.

علی فتح الله زاده سپس به ماجرا و دلايل جدا شدن جواد نکونام از استقلال اشاره کرد و گفت: به خاطر اينکه يک نفره تصميم نگرفته باشم امروز از مسئولان باشگاه استقلال دعوت کردم تا در حضور نکونام در مورد جدايی اين بازيکن تصميم گيری کنيم. چيزی که خيلی مهم است اينکه تمام مسئولان باشگاه اصرار داشتند که اين بازيکن در استقلال بماند و حتی اگر نياز بود دو سه هفته استراحت کند تا به شرايط خوبی برسد و دوباره برای تيم ما بازی کند اما نکونام ترجيح داد ديگر نباشد.

وی ادامه داد: در اين شرايط ما دو راه بيشتر نداشتيم. يا بايد رضايت نامه جواد را نمی داديم و او را در تيم نگه می داشتيم که در اين صورت او برای ما بازی نمی کرد و حاشيه هايی هم بوجود آمد و بايد تا پايان فصل هم ۷۰۰ تا ۸۰۰ ميليون پرداخت می کرديم، يا بايد رضايت نامه او را صادر می کرديم و مبلغی را هم برای باشگاه درآمدزايی می کرديم. به همين خاط برخلاف ميل باطنی بنده و آقای قلعه نويی با اين جدايی موافقت کرديم و قرار شد ۲۰ درصد از مبلغ قرارداد نکونام به باشگاه استقلال برسد.

وی در پاسخ به اين پرسش که نکونام بعد از دريافت رضايت نامه اش اظهار نظر مسئولان باشگاه مبنی بر اصرار برای ماندن را تکذيب کرده است گفت: صحبت هايی که ما در جمع کرديم خيلی زياد بود و بهتر آن است که فعلا در مورد اين مسائل صحبت نکنيم. ما در آستانه دربی هستيم و بايد به آرامش تيم کمک کنيم. شما به همين حد توضيحات بنده بسنده کنيد تا بعد از دربی با يک مصاحبه مفصل در خدمت شما باشم.

علی فتح الله زاده در پاسخ به اين پرسش که گفته می شود اختلاف با قلعه‌نويی دليل اصلی جدايی نکونام بوده است گفت: ممکن است که در رابطه با برخی مسائل اختلاف سليقه وجود داشته باشد اما آنچه مهم است اينکه در تيم سرمربی تصميم می گيرد چه بازيکنی در زمين بازی کند. ممکن است حرف هايی هم رد و بدل شده باشد. ما می توانستيم به نکونام نزديکتر باشيم اما جواد احساس کرد که نمی تواند با اين شرايط در استقلال بماند.

وی افزود: به نظر من اختلاف با يک نفر دليل اصلی اين جدايی نيست و نکونام نتوانست با همه ما کار کند. ما بايد تيم مان را جمع کنيم. الان همه جوره تحت فشار هستيم. در همين ديدار با استقلال صنعتی روی نظری خطای پنالتی شد اما نه من و نه سرمربی تيم در اين مورد هيچ اظهار نظر و اعتراضی نکرديم. ما حاضريم صحنه هايی که به نفع ما بوده را از ما بگيرند و صحنه هايی که عليه ما بوده را به استقلال برگردانند.

مديرعامل باشگاه استقلال در مورد تاثير غيبت نکونام در ديدارهای پيش روی استقلال گفت: به هر حال جواد بازيکن بزرگی است که ما به او نياز داشتيم اما خوشبختانه در جايی که او بازی می کرد نگرانی نداريم و بازيکنانی را در اختيار داريم که می توانند جای خالی اش را پرکنند.

وی در پاسخ به اين پرسش که دليل رفتن منتظری و نکونام به قطر اين است که فروردين در اختيار تيم ملی باشند گفت: من از ذهن آدم ها خبر ندارم اما اميدوارم اينطور نباشد. با اين شرايط قلعه نويی حق دارد که ناراحت باشد.

مديرعامل باشگاه استقلال در مورد ديدار با پرسپوليس و کری خوانی برای اين باشگاه گفت: ما نمی خواهيم کری بخوانيم اما در اين بازی ما چه ببازيم و چه ببريم بازهم بالاتر از پرسپوليس هستيم. به همين خاطر خيالمان راحت است.

فتح الله زاده در پاسخ به اين پرسش که گفته می شود نکونام به خاطر حرف های اميری از باشگاه استقلال جدا شده است گفت: اتفاقا يکی از مسائلی که در اين نشست مطرح کردم همين بود. گفتم حتی اگر فرض را بگيريم که اميری حرف هايی را مطرح کرده است الان که شما رودرروی هم نشسته ايد و می توانيد نظر هم را بدانيد. آقای قلعه نويی تاکيد داشتند که نکونام در استقلال بماند اما جواد تصميمش را گرفته بود و می خواست به هر دليلی از تيم برود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016