یکشنبه 29 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارسال فیلم بسکتبال باحجاب به فیبا

نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: در نظر داریم فیلم بازی بانوان بسکتبالیست که با حجاب اسلامی انجام می‌شود را به فدراسیون جهانی بسکتبال ارسال کنیم.

فاطمه کرم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره رایزنی‌های فدراسیون برای حضور بانوان بسکتبالیست در میادین بین‌المللی اظهار کرد: در حال حاضر مسئول داوری فدراسیون جهانی برای برگزاری کلاس آموزشی داوری برای بانوان در ایران حضور دارد و در صحبتی که با او داشتم اعلام کرد "در مسابقه‌هایی که تا چند وقت آینده در دبی برگزار می‌شود سعی می‌کنیم از داوران ایرانی استفاده کنیم. امیدوارم بتوانیم تیم ملی بسکتبال بانوان ایران را در رقابت‌های رسمی ببینیم."

وی افزود: ما تمام تلاش خودمان را انجام می‌دهیم و با خانم شهریان هم صحبت‌های لازم انجام شده و تصمیم داریم فیلم‌های بازی با پوشش بانوان بسکتبالیست ایران را برای فدراسیون جهانی ارسال کنیم و اگر هم شرایط مهیا بود از آن‌ها دعوت کنیم بازی‌های تیم ملی بسکتبال بانوان ایران را که با حجاب اسلامی انجام می‌دهند ببینند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او درباره مسابقه‌های سوپرلیگ بانوان گفت: مسابقه‌های مرحله مقدماتی سوپرلیگ بسیار خوب برگزار شد مخصوصاً سوپرلیگ B که تیم‌ها تقریبا در یک سطح هستند و نتایج هم نزدیک بود. در لیگ A هم تیم معراج کرمانشاه با اینکه بازیکنان بومی دارد خیلی خوب نتیجه گرفت و بازی‌های زیبایی در برابر تیم‌های قوی ارائه داد. در کل از مسابقه‌هایی که تا به الان برگزار شده است راضی هستم. تیم‌ها خوب کار کرده‌اند.

کرم‌زاده درباره حضور بازیکنان خارجی در تیم‌های بسکتبال بانوان تصریح کرد: مانند سال‌های قبل باشگاه‌ها از بازیکنان خارجی استفاده می‌کنند اما تیم‌ها باید بازیکنی بیاورند که سطح آن‌ها از بازیکنان داخلی بالاتر باشد نه اینکه از آن‌ها ضعیف‌تر باشد. در بین شش بازیکن خارجی حاضر در لیگ نزدیک به چهار نفر آن‌ها، هم‌سطح بازیکنان داخلی هستند و تیم‌ها باید با این هزینه‌ای که انجام می‌دهند بازیکنان بهتری بیاورند.

نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال درباره امکانات تیم‌ها اظهار کرد: امکانات تیم‌ها در حد سوپرلیگ نیست ولی اگر این تیم‌ها از سوی فدراسیون حمایت نشوند این تعداد تیم هم در لیگ حاضر نمی‌شود و سوپرلیگ ایران حرفی برای گفتن ندارد. واقعا! حیف است تیم‌هایی که سال‌هاست فعالیت می‌کنند به دلیل نداشتن اسپانسر در لیگ حاضر نباشند.

او در ادامه افزود: اگر این تیم‌ها را کنار بگذاریم از لحاظ روحی و روانی آسیب می‌بینند و تا الان هم فدراسیون از این مربیان حمایت کرده است. بعضی از مربیان کم لطفی می‌کنند و عقیده دارند تیم‌هایی در لیگ هستند که در حد این مسابقه‌ها نیستند. در حالی که من مخالف آن‌ها هستم. اگر امکانات خوب در اختیار همه تیم‌ها قرار بگیرد می‌توانند نتایج خوبی بگیرند. تقصیر یک مربی نیست که یک تیم شهرستانی را که امکانات خوب ندارد هدایت می‌کند.

فاطمه کرم‌زاده در پایان گفت: نحوه برگزاری سوپرلیگ به شکل فعلی که تمام مسابقه‌ها در یک روز برگزار می‌شود مورد انتقاد برخی قرار گرفته است. من هم اعتقاد دارم در هر هفته باید یک بازی انجام شود اما به دلیل مشکلات اسپانسری تیم‌ها، مجبوریم مسابقه‌ها را به این شکل برگزار کنیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016