دوشنبه 18 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لیگ برتر فوتبال: نفت به قهرمانی نزديک شد

«آبی» کيش کرد، «قرمز» مات شد!

فرارو – تيم نفت تهران با برتری برابر گسترش فولاد از غفلت تيم های فولاد و پرسپوليس استفاده کرد و صدرنشين ليگ برتر شد.

به گزارش سرويس ورزشی فرارو، هفته بيست و نهم ليگ برتر سراسر حادثه بود؛ در شرايطی که پرسپوليسی ها تا دقيقه ۹۰ بازی صدرنشين ليگ بودند به ناگاه با گلی که خوردند صدر را از دست دادند و در رتبه چهارم ايستادند. اين در حالی است که استقلال در اهواز دست به کار بزرگی زد و تيم فولاد را با يک گل شکست داد تا هم صدر را از رقيب اهوازی گرفته باشد و هم رقيب ديرينه، پرسپوليس، را در جدول. نفت هم از همه اين اتفاقات استفاده کرد و به صدر جدول تکيه زد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فولاد – استقلال
آبی برگشت
مهمترين بازی هفته ماقبل پايانی ليگ هيجان فوق العاده ای داشت؛ استقلال که می دانست شکست در اين ديدار اميدهايش برای رسيدن به ليگ قهرمانان آسيا در فصل بعد را بر باد می دهد بازی را هجومی شروع کرد و روی گلی که آرش برهانی در همان نيمه اول زد از رقيب پيش افتاد و تا انتها از اندوخته اش دفاع کرد. اين سه امتياز ارزشمند در شرايطی به دست آمد که دو بازيکن از ميدان اخراج شدند؛ رحمانی از فولاد و تيموريان از استقلال.

اما اين سه امتياز پيامدهای متفاوتی داشت؛ استقلال نه تنها به گرفتن سهميه ليگ قهرمانان آسيا در فصل بعد اميدوار شد بلکه با درخشش فوق العاده سيد مهدی رحمتی دوباره به کورس مدعيان برگشت و حالا می تواند حتی قهرمان ليگ برتر هم شود. شاگردان قلعه نويی که دو بازی اخيرشان در ليگ را با شکست سپری کرده بودند اين بازی را بردند تا با بحران خداحافظی کنند و به روزهای آفتابی لبخند بزنند. استقلال حالا با ۵۳ امتياز نزديک ترين تعقيب کننده دو تيم ۵۴ امتيازی صدرنشين است.

شکست برای فولاد هم تا حدودی گران تمام شد؛ اين تيم که اولين شکست خود در نيم فصل دوم را تجربه می کرد در همان عدد ۵۴ ماند تا با تفاضل گل کمتر نسبت به تيم نفت تهران در رتبه دوم بايستد. حالا در ديدار آخر شاگردان فرکی بايد در تبريز نه تنها تيم گسترش را شکست دهند بلکه بايد اين کار را با گل هايش بيشماری هم انجام دهند که بعيد به نظر می رسد. البته اگر نفت در ديدار آخرش برابر سپاهان نتيجه نگيرد آن وقت فولادی ها در صورت پيروزی قهرمان می شوند.

نفت – گسترش فولاد
قهرمان وارد می شود
تيم فوتبال نفت با هدايت يحيی گل محمدی بی سر و صدا به صدر جدول رسيد و حالا سرنوشت قهرمانی در دستان خودشان است؛ آنها با نتيجه پرگل و قاطعانه ۴ بر يک از سد تيم گسترش فولاد گذشتند و حالا با تفاضل گل مثبت ۱۷ ( ۶ گل بهتر از فولاد ) به صدر جدول تکيه زده اند.

يحيی گل محمدی و شاگردانش برای قهرمان شدن بايد در اصفهان از سد تيم سپاهان بگذرند و کار بزرگ خود را کامل کنند؛ اگر اين اتفاق بيفتد نتيجه ساير تيم ها در قهرمانی اين تيم بی تاثير خواهد بود؛ ولی اگر نفتی ها در بازی آخر امتياز از دست بدهند سه رقيب و تعقيب کننده اين تيم فرصت دارند تا جای آنها در صدر جدول و در نتيجه قهرمانی را بگيرند.

پرسپوليس – راه آهن
قرمز از ريل خارج شد؟
شاگردان دايی درست تا آخرين دقيقه به قهرمانی نزديک بودند؛ آنها دو بر يک از راه آهن پيش افتاده بودند که اشتباه عجيب خط دفاعی و دروازه بان اين تيم باعث شد تا گل مساوی را بخورند و به جای صدر در رتبه چهارم جدول بايستند. پرسپوليس حالا ۵۲ امتيازی است و با توجه به ديدار رقبايش شانس چندان زيادی برای قهرمانی ندارد.

اين تيم بايد در آخرين ديدار روز جمعه در اهواز برابر تيم استقلال خوزستان به ميدان برود و برای سه امتياز جنگ دشواری داشته باشد. تازه در شرايطی اين کار را بايد انجام دهد که اميدوار باشد سه تيم بالای خودش در جدول رده بندی نتيجه نگيرند تا آنگاه قهرمان شود. البته شاگردان دايی برای گرفتن سهميه مستقيم ليگ قهرمانان آسيا در فصل بعد هم با مشکل مواجه خواهند شد اگر سه تيم اول جدول در روز پايانی بازی های خودشان را با برد سپری کنند.

ذوب آهن – داماش
ذوب، آب نشد
شاگردان فيروز کريمی از بحران تا حدودی گريختند؛ دوئل قعر جدولی ها را تيم ذوب آهن با نتيجه دو بر يک به سود خود خاتمه داد تا جای دو تيم در جدول رده بندی عوض شود. حالا ذوب آهن با ۲۶ امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به تيم فجر سپاسی در رتبه سيزدهم جدول ايستاده و اميدوار است با برتری در آخرين هفته از مثلث قعر جدول بگريزد. مس با تساوی برابر صبا به دسته پايين تر سقوط کرد و ديدار فجر و سايپا هم با همين نتيجه به اتمام رسيد تا شاگردان سرهنگ ياوری هنوز ترس سقوط به دسته پايين تر را در وجودشان حس کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016