چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رایان گیگز سرمربی موقت منچستر یونایتد شد

بی‌بی‌سی: پس از اخراج دیوید مویز از سرمربیگری منچستریونایتد، این باشگاه رایان گیگز بازیکن پرسابقه "شیاطین سرخ" را تا انتهای فصل به عنوان سرمربی موقت انتخاب کرد.

دیوید مویز امروز صبح پس از جلسه با اد وودوارد، معاون اجرایی باشگاه، از سمت خود برکنار شد.

در خبر وب سایت منچستریونایتد آمده است که رایان گیگز بازیکن- مربی ۴۰ ساله این باشگاه "تا زمان انتخاب مربی تمام وقت" هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت.

سر الکس فرگوسن پس از ۲۶ سال، سال گذشته و پس از سیزدهمین قهرمانی با شیاطین سرخ در لیگ برتر، اعلام بازنشستگی و دیوید مویز را به عنوان جانشین خود انتخاب کرده بود. مویز ۵۰ ساله با قراردادی ۶ ساله اورتون را ترک کرد و هدایت منچستریونایتد را برعهده گرفت.

اولین بازی گیگز به عنوان سرمربی موقت منچستر یونایتد، مقابل نوریچ خواهد بود.

منچستریونایتد هم اکنون با ۵۷ امتیاز در رده هفتم جدول لیگ برتر انگلستان قرار دارد.

بسیاری از روزنامه‌های چاپ انگلستان پس از شکست دو بر صفر منچستر یونایتد از اورتون در روز یکشنبه (۲۰ آوریل)، از دیروز خبر داده بودند که باشگاه منچستریونایتد بعلت عملکرد ضعیف دیوید مویز در اولین فصل حضورش در این باشگاه، قصد دارد به همکاری خود با این مربی اسکاتلندی پایان دهد.

اما سخنگوی باشگاه منچستریونایتد به بی‌بی‌سی گفته بود دیوید مویز اخراج نشده اما در پاسخ به این سوال که آیا امکان اخراج او پیش از پایان فصل وجود دارد گفته بود: "ما در مورد این گمانه‌زنی‌ها اظهار نظر نمی‌کنیم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزنامه دیلی میل دیروز دوشنبه (۲۱ آوریل) نوشته بود دیوید مویز پیش از پایان فصل از سمت خود برکنار خواهد شد.

روزنامه دیلی تلگراف هم نوشت دیوید مویز به دلیل از دست دادن حمایت خانواده گلیزر، مالکان باشگاه منچستریونایتد، از سمت خود برکنار خواهد شد.
در همین حال، دو روزنامه سان و دیلی میرور گزارش داده‌ بودند که دیوید مویز دیگر از حمایت هیات مدیره باشگاه برخوردار نیست.

باشگاه منچستریویایتد ابتدا در مورد اخبار اخراج دیوید مویز سکوت کرد ولی در بیانیه‌ای که اویل صبح امروز منتشر کرد با اعلام خبر کناره گیری دیوید مویز از سر مربیگری منچستریونایتد از خدمات او در ده ماه گذشته تشکر کرده است: "جا دارد اینجا از تلاش بی اندازه، صداقت و درستکاری او در سمت مربی تشکر کنیم."

پیش از این از یورگن کلوپ سرمربی فعلی بوروسیا دورتموند به عنوان یکی از نامزدهای اصلی جانشینی دیوید مویز نام برده می‌شد ولی این مربی آلمانی در گفتگو با روزنامه گاردین با رد این خبر گفته است: "منچستریونایتد باشگاه بزرگی است و من با هواداران پرشور این باشگاه حس نزدیکی دارم، اما پایبندی من به بوروسیا دورتموند و هواداران آن ناگسستنی است."

منچستریونایتد با هدایت دیوید مویز، در این فصل با شکست مقابل سوانزی در ورزشگاه اولدترافورد از جام حذفی انگلستان کنار رفت و در مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه انگلستان با شکست مقابل ساندرلند در ضربات پنالتی از راهیابی به فینال این رقابت‌ها باز ماند.

گروهی از هواداران منچستر یونایتد در پیش از بازی این تیم مقابل آستون ویلا در ماه گذشته با به پرواز در آوردن بنری که این کلمات در آن به چشم می‌خورد : "انتخاب اشتباه- مویز برود" خواستار رفتن دیوید مویز شده بودند.
شیاطین سرخ در تابستان سال گذشته، فصل نقل انتقالات بسیار سختی را پشت سر گذاشتند. این تیم نتوانست بازیکنانی را مد نظر داشت به خدمت بگیرد و این موضوع روی عملکرد این تیم تاثیر گذاشت.

منچستر یونایتد در به خدمت گرفتن تیاگو آلکانتارا و سس فابرگاس ناکام بود، تلاش دیوید مویز برای خرید لیتون بینز و ماروان فلینی دو بازیکن اورتون باشگاه سابق او با واکنش تند اورتون همراه شد ولی در آخرین روز فصل نقل و انتقالات منچستریونایتد موفق به خدمت گرفتن ماروان فلینی شد.

سرمربی سابق منچستریونایتد در ابتدای فصل با گلایه از برنامه دشوار این تیم برابر چلسی، لیورپول و منچسترسیتی به آن انتقاد کرده بود.

پیروزی مقابل ویگان در جام خیریه انگلستان و پس از آن پیروزی پر گل چهار بر یک مقابل سوانزی در اولین بازی فصل، تا حدودی شرایط را برای منچستریونایتد و به خصوص سرمربی آن بهتر کرد.

شکست مقابل لیورپول در آنفلید و ورزشگاه اتحاد آغازی بر بدترین نتایج منچستریونایتد در تاریخ لیگ برتر انگلستان بود. دیوید مویز سومین سرمربی کوتاه مدت تاریخ باشگاه منچستریونایتد است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016