پنجشنبه 21 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زور منچستريونايتد به بايرن مونيخ نرسيد، بارسلونا در مادريد زانو زد

در شب دوم مرحله يک چهارم نهايی ليگ قهرمانان اروپا، بايرن مونيخ با شکست سه بر يک منچستريونايتد به جمع چهار تيم برتر اروپا راه يافت، در ديگر مسابقه آتلتيکومادريد صدرنشين لاليگا، با شکست يک بر صفر بارسلونا پس از ۴۰ سال به نيمه نهايی اين رقابت‌ها صعود کرد.

بايرن مونيخ در بازی رفت دو تيم در ورزشگاه اولدترافورد ۱-۱ با منچستريونايتد مساوی کرده بود، نتيجه ‌ای که ديويد مويز را به بازی برگشت اميدوار نگه داشته بود.

پپ گوارديولا سرمربی بايرن پيش از بازی پيش بينی کرده بود منچستريونايتد با دفاع متمرکز، چشم به ضد حمله ها در اين بازی داشته باشد، منچستريونايتد همانند پيش بينی گوارديولا با ضد حمله‌های سريع و دفاع مستحکم در همان ۱۰ دقيقه ابتدای بازی تا آستانه باز کردن دروازه تيم ميزبان پيش رفت ولی وين رونی نتوانست از اين فرصت استفاده کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازيکنان منچستريونايتد و ديويد مويز اميدوار بودند، با پيروزی مقابل بايرن مونيخ ناکامی های فصل جاری را جبران کنند. قهرمان فصل گذشته ليگ برتر در فصل جاری عملکرد نااميد کننده داشته، اين تيم در جايگاه هفتم جدول است و در دو جام حذفی و اتحاديه انگلستان هم با شکست مقابل تيم‌های نه چندان قدرتمند از دور رقابت‌ها کنار رفت.

بايرن مونيخ با وجود اينکه در نيمه اول بازی در بيشتر زمان بازی توپ را در اختيار داشت، نتواسنت داويد دخيا دروازه‌بان منچستريونايتد را وارد به واکنش کند.

تيم ميزبان با پاس‌های کوتاه و دقيق فضای مناسبی را پشت محوطه جريمه منچستريونايتد ايجاد می کردند ولی بی دقتی بازيکنان اين تيم در پاس و يا ضربه نهايی باعث می‌شد اين موقعيت‌ها برای اين تيم از دست برود. آرين روبن پيش از پايان نيمه اول فرصت مناسبی برای گلزنی داشت که ضربه او پس از برخورد به کريس اسمايلينگ به کرنر رفت.

با آغاز نيمه دوم باز هم بازيکنان بايرن با در اختيار داشتن توپ سعی در يافتن راهی برای باز کردن دروازه منچستريونايتد بودند ولی با گذشت يک ساعت از زمان بازی همه چيز تغيير کرد.

منچستريونايتد دردقيقه ۵۷ مسابقه بر خلاف جريان بازی دروازه بايرن مونيخ را باز کرد، فرار آنتونيو والنسيا از گوشه زمين بايرن و ارسال او به روی دروازه را پاتريس اورا با شوت سنگين پای چپ تبديل به گل منچستريونايتد کرد.

ديويد مويز و نيمکت منچستريونايتد پس از اين گل سر از پا نمی‌شناختند ولی خوشحالی آنها زياد دوام نداشت چرا که بايرن بلافاصله روی ارسال ريبری و ضربه سر شيرجه‌ای مانزوکيچ نتيجه را ۱-۱ کرد.

پس از اين گل هر دو تيم فرصت گلزنی داشتند، وين رونی فرصتی مناسب برای گلزنی را در محوطه جريمه بايرن مونيخ از دست داد و ضربه سر ماريو گوتزه را دروازه‌بان منچستريونايتد دفع کرد.

اما اين تيم ميزبان بود گل دوم را وارد دروازه منچستريونايتد کرد؛ ارسال کوتاه آرين روبن به داخل محوطه جريمه منچستريونايتد را توماس مولر با يک بغل وارد دروازه کرد.

کمتر از ده دقيقه پس از گل دوم آرين روبن خودش گل سوم را به ثمر رساند تا خيال هواداران بايرن را در ورزشگاه آليانس از صعود اين تيم راحت کند. حرکت در عرض و ضربه دقيق او به گوشه دروازه نتيجه را سه بر يک کرد.

بايرن مونيخ در مجموع دو بازی رفت و برگشت چهار بر دو منچستريونايتد را مغلوب کرد و به نيمه نهايی ليگ قهرمانان راه يافت.

منچستريونايتد در فينال ۱۹۹۹ ليگ قهرمانان اروپا در مسابقه‌ای تاريخی در حالی که يک بر صفر از بايرن مونيخ عقب بود با دو گل که در دقايق اضافه به ثمر رساند قهرمان ليگ قهرمانان شد. اما اين تيم در اين مسابقه نتوانست دوباره تاريخ را تکرار کند و از اين رقابت‌ها حذف شد.

آتلتيکومادريد يک – بارسلونا صفر

آتلتيکومادريد با تک گل زود هنگام کوکو بارسلونا را در ورزشگاه ويسنته کالدرون شهر مادريد شکست داد و به نيمه نهايی ليگ قهرمانان اروپا صعود کرد.

آتلتيکومادريد و بارسلونا که در حال حاضر با اختلاف يک امتياز در جايگاه اول و دوم لاليگا قرار دارند در بازی رفت در کمپ نو ۱-۱ با هم مساوی کردند، تساوی که به نفع سفيد و سرخ پوشان آتلتيکومادريد بود.

آتلتيکومادريد با شکست بارسلونا، پس از ۴۰ سال موفق شد به نيمه نهايی اين رقابت‌‌ها صعود کند. صدرنشينی اين تيم در لاليگا با يک امتياز بيشتر نسبت به بارسلونا، در فاصله شش بازی مانده تا آخر فصل و صعود به نيمه نهايی ليگ قهرمانان اروپا مقدمه‌ای بر پايان فصلی رويايی برای بازيکنان ديگو سيمونه است.

فصل جاری برای خرالدو مارتينو سرمربی بارسلونا فصل خوبی نبوده است، آبی اناری‌های بارسلونا با شکست مقابل آتلتيکومادريد برای اولين بار از سال ۲۰۰۷ از حضور در نيمه نهايی ليگ قهرمانان اروپا باز می‌مانند.

چهار بازی قبلی دو تيم در اين فصل در لاليگا، سوپر جام اسپانيا و مرحله رفت يک چهارم نهايی ليگ قهرمانان اروپا مساوی به پايان رسيده بود ولی آتلتيکومادريد بازی را بهتر از بارسا آغاز کرد و در همان دقايق ابتدايی دروازه اين تيم را باز کرد.

شوت محکم آدريان لوپز که به جای ديگو کوستا در خط حمله آتلتيکومادريد بازی می کرد پس از برخورد به تيرک افقی بارسلونا به داويد ويا رسيد، مهاجم سابق بارسلونا توپ را به روی دروازه فرستاد و رائول گارسيا با ضربه سر توپ را در دهانه دروازه به کوکه رساند او هم با ضربه‌ای تمام کننده تک گل آتلتيکو را وارد دروازه بارسا کرد.

بازيکنان تيم ميزبان در همان ۲۰ دقيقه بازی سه بار تيرک دروازه بارسلونا را به لرزه در آوردند و در زدن گل دوم ناکام بودند.

بارسلونا با بازی هميشگی خود و در اختيار داشتن توپ قصد جبران تک گل خورده را داشت ولی مدافعان پر تعداد آتلتيکومادريد و همچنين تيبوت کورتوا دروازه‌بان اين تيم مانع از باز شدن دروازه تيم ميزبان شدند.

آتلتيکو در نيمه دوم بارها روی ضد حملات می توانست دروازه بارسلونا را برای بار دوم باز کند ولی ضربات بی دقت ديگو و گبی را پينتو دروازه‌بان بارسلونا به راحتی مهار کرد.

آتلتيکومادريد در نهايت با تک گل کوکه توانست بارسلونا را درمجموع دو بازی رفت و برگشت دو بر يک شکست دهد و به نيمه نهايی ليگ قهرمانان صعود کرد.

بايرن مونيخ، چلسی، رئال مادريد و آتلتيکومادريد چهار تيم صعود کننده به مرحله نيمه نهايی اين فصل ليگ قهرمانان اروپا هستند. قرعه کشی اين مرحله روز جمعه در مقر يوفا انجام خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016