شنبه 3 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جام جهانی ۲۰۱۴ گران ترين مسابقات تاريخ اين رقابت ها

تهران - ايرنا - مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل به عنوان بزرگترين رويداد ورزشی جهان، گران ترين رقابت های تاريخ اين مسابقات نيز خواهد بود.

به گزارش اسکای اسپورتس، فدراسيون بين المللی فوتبال (فيفا) اعلام کرده است که تمامی تقريبا سه ميليون بليت مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل فروخته شده و به علاقمندان در مورد فروش بليت های تقلبی هشدار داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سود تجاری حاصل از برگزاری اين مسابقات نيز نزديک به ۴ ميليارد دلار برآورد شده است و مسوولان برگزاری جام جهانی معتقدند حدود ۲ ميليارد دلار صرف برگزاری اين رقابت ها خواهد شد.

با وجود اين جروم والکه دبير کل فيفا گفت: موفقيت مالی به دست آمده است. ما تا کنون اين تعداد بليت نفروخته بوديم.

فيفا پيش از اين مبلغ ۲۲۱.۶ ميليون دلار به کميته برگزاری جام جهانی برزيل پرداخت کرده است و بعد از حل اختلافات در مورد خدمات اساسی، مبلغ بيشتری نيز پرداخت خواهد شد.

فيفا اوايل سال جاری پرداخت تقريبا ۲۰ ميليون دلار برای نصب ژنراتورهای فوق قوی مورد نياز برای پخش مسابقات را تصويب کرد.

جايزه نقدی برای قهرمان اين رقابت ها نيز رکورد ۳۵ ميليون دلار اعلام شده است.

اما برزيل کشور ميزبان بيشترين هزينه را برای برگزاری اين مسابقات انجام داده است. مبلغی حدود ۱۴ ميليارد دلار.

اين مبلغ کلان شامل بازسازی و ساخت ورزشگاه های جام جهانی، توسعه زيرساخت ها و اجرای برنامه های لجستيکی و امنيتی نيز می شود.

دبير کل فيفا تأکيد کرده است که ۷۵ درصد از درآمد حاصل از برگزاری جام جهانی صرف ورزش فوتبال خواهد شد.

مبلغ ۳۵ ميليون دلاری که به عنوان پاداش نقدی به تيم قهرمان جام جهانی داده می شود کمتر از يک درصد از سودی است که فيفا در چهار سال گذشته از طريق معاملات تجاری خود به دست آورده است.

در اين ميان تلويزيون هايی که مسابقات را پخش می کنند و حاميان مالی بيشترين سهم را در ۴ ميليارد دلار درآمد فيفا دارند.

شبکه های تلويزيونی اروپا با پرداخت حدود ۱.۷ ميليارد دلار بيشترين مبلغ را پرداخت کرده اند و شش حامی مالی نخست فيفا شامل آديداس، کوکاکولا، شرکت هوايی امارات، شرکت خودروسازی هيوندای و شرکت های سونی و ويزا در مجموع سالانه ۱۷۷.۱۲۵ ميليون دلار پرداخته اند که کل مبلغ در چهار سال ۷۰۸.۵ ميليون دلار می شود.

اسپانسرهای درجه دوم نيز در مجموع ۵۲۴ ميليون دلار پرداخت می کنند. حدود ۱۲۰ ميليون دلار نيز از سوی اسپانسرهای داخلی برزيل پرداخت شده است.

بخش اعظم درآمدهای فيفا مربوط به پخش تلويزيونی مسابقات است.

فينال دو تيمی اسپانيا و هلند در جام جهانی ۲۰۱۰ حدود ۵۳۰ ميليون بيننده در سراسر جهان داشت و بيش از ۹۰۰ ميليون نفر حداقل يک دقيقه از اين مسابقه را از تلويزيون تماشا کردند.

با اينکه هزينه های کامل جام جهانی در ماه مارس سال آينده ميلادی مشخص می شود، اما به نظر می رسد اعداد و ارقام در اين رقابت ها به اوج خود برسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016