پنجشنبه 1 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

غايبان بزرگ جام جهانی برزيل

تهران- ايرنا- محدوديت انتخاب ۲۳بازيکن برای تيم ملی کشورهای حاضر در جام جهانی، مربيان بزرگ ۳۲ تيم حاضر در اين تورنمنت را با ترديدها و تصميم های دشواری روبرو کرده است.

با مشخص شدن فهرست بازيکنان حاضر در جام جهانی تارنمای ديلی ميل نگاهی به فهرست غايبان بزرگ اين تورنمنت انداخته است.

فرانسه سمير نصری را کنار گذاشت و آرژانتين هم در تکميل تيمش جايی برای خاوير پاستور نگذاشت. به رغم اينکه فيليپ کونتينو در ليورپول از آمادگی برخوردار بود، اما برزيل نام او را در فهرست تيمش قرار نداد.

فيليپ لوييس اسکولاری کاکا ، رونالدينيو و روبينيو را از تيم برزيل کنار گذاشت. لويی فان خال مارتين استکلنبرگ را که سالی ضعيف در فولام پشت سر گذاشته است خط زد. آلوارو آربلوا هم که فرصت قهرمانی در ليگ قهرمانان اروپا را با رئال مادريد دارد، در تيم ملی اسپانيا جايی نداشت.

مارتين استکلنبرگ (هلند) - اين دروازه بان هلندی با سقوط فولام به دسته پايين تر فوتبال انگليس در پايان فصل بازيها محبوبيت خود را از دست داد و همين امر موجب شد وی جايی در فهرست فان خال نداشته باشد. استکلنبرگ به هنگام بازنشستگی ادوين فان در سار در سال ۲۰۱۰ گزينه نخست هلند بود و در جام جهانی قبلی و بازيهای يورو ۲۰۱۲ نيز حضور داشت. اما با وجود ۵۴ بازی ملی، نام وی حتی در فهرست اوليه ۳۰ نفره تيم هم نبود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آلوارو آربلوا (اسپانيا) - مدافع راست رئال مادريد بهای عدم حضور در ترکيب ثابت تيم قدرتمند اسپانيا را پرداخت. آلوارو ۵۶ بازی ملی دارد و در سه تورنمنت مهم فوتبال – يورو ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ و جام جهانی آفريقای جنوبی با تيم اسپانيا به عنوان قهرمانی دست يافت. مدافع پيشين ليورپول در فصل جاری تنها در ۲۲ بازی رئال نقش آفرينی کرد و از هنگام بازی دوستانه اسپانيا قابل بلاروس در اکتبر سال گذشته برای تيم ملی اسپانيا به ميدان نيامده است.

دو مينيکو کريشيتو(ايتاليا ) - قرار نگرفتن مدافع زنيت حتی در فهرست اوليه ۳۰ نفره تيم ايتاليا برای اين بازيکن بهت آور بود. وی در بازی اخير دوستانه ايتاليا و اسپانيا و در بازی مقابل نيجريه و آلمان هم حضور داشت. کريشيتو فکر می کرد به تيم ملی کشورش دعوت می شود.

جوليان لسکات (انگليس) - اين مدافع ميانی تلاش کرد در ترکيب ثابت تيم منچسترسيتی قرار گيرد و اکنون قصد جدايی از اين باشگاه را دارد؛ از اين رو در فهرست روی هاجسون برای تيم ملی انگليس قرار نگرفت. لسکات که ۳۱ سال دارد می داند که فرصت چندانی برای کسب آمادگی و حضور دوباره در ترکيب تيم ملی ندارد.

اشلی کول (انگليس)- خط خوردن نام کول ، بزرگترين حذف در فهرست تيم انگليس و سخت ترين تصميم هاجسون بود.

قرار است ليتون بينز مدافع تيم اورتون در ترکيب اصلی تيم انگليس در جام جهانی حضور يابد و هاجسون، لوک شاو بازيکن کم سن و سال ساوتهمپتون را برگزيده تا (نخستين) تجربه حضور در تورنمنت بزرگ (جام) را به او بدهد.

سمير نصری (فرانسه) - حذف سمير نصری که با منچسترسيتی قهرمان برجسته ليگ برتر انگليس شد، توسط ديديه دشام مربی تيم ملی فرانسه از ترکيب اين تيم بحث برانگيز بود. ديديه گفت حضور نصری در ترکيب تيم تاثيری منفی بر ترکيب آن خواهد داشت و وی راضی به نشستن روی نيمکت نخواهد بود. نصری با داشتن آمار بالای بازی برای تيم فرانسه و بازی باشگاهی ، در دو جام به قهرمانی دست يافته است.

کاکا (برزيل ) - کاکا هنگامی که با قرارداد ۵۵ميليون پوندی از آث ميلان به رئال مادريد پيوست گرانترين بازيکن جهان نام گرفت. اما مصدوميت ها به فعاليت حرفه ای او ضربه زد و نتوانست آمادگی خود را باز يابد و بعد از آن به عنوان بازيکن آزاد به باشگاه ايتاليايی بازگشت.

فيليپ کوتينيو (برزيل ) - بازيکن تند و تيز ليورپول يکی از بازيکنان کليدی و موثر اين تيم در رقابتهای فصل جاری بود. در پی حضور درخشان او در بازی مقابل منچسترسيتی، بسياری باور می کردند که اين فصل، فصل ليورپول خواهد بود. ولی در رقابت فشرده برای انتخاب هافبک های هجومی به فهرست لوئيس فيليپ اسکولاری راه نيافت.

رونالدينيو (برزيل)- يکی از با استعدادترين بازيکنان تاريخ فوتبال، به علت عدم تمرکز کافی به فوتبال در فاصله اندک باقيمانده تا جام جهانی، از فهرست تيم برزيل خط خورد. کارلوس آلبرتو پاريرا دستيار اسکولاری اعلام کرد رونالدينيو تعهد و هماهنگی لازم را برای فعاليت حرفه ای خود ندارد. اين بازيکن ۳۴ساله ۳۳گل را در ۹۶بازی ملی خود برای برزيل به ثمر رسانده و قهرمانی جام جهانی ۲۰۰۲ را در کارنامه خود دارد. او ويترينی مملو از نشانها و جوايز پرافتخار از دوران فعاليت حرفه ای خود دارد.

کارلوس ته وز (آرژانتين )- مهاجم يوونتوس که ۱۸ گل را در فصل آغازين خود با اين باشگاه به ثمر رسانده، در ماه گذشته به فدراسيون فوتبال آرژانتين اعلام کرد وی را برای تيم ملی دعوت نکند؛ زيرا می خواهد به همراه خانواده اش به ديزنی لند بروند. آرژانتينی ها هم فرانکو دی سانتو مهاجم پيشين ويگان را بجای او به تيم ملی دعوت کردند. اين اتفاق به اين معناست که در اين جام شاهد بازی درخشان يکی از بهترين مهاجمان فوتبال دنيا نخواهيم بود.

دنی اوسوالدو (ايتاليا) - سابقه درگيری و دعوا با هم تيمی ها و مربيان، مانع از انتقال پرسود اوسوالدو در تابستان گذشته به ساوتهمپتون نشد. وی از زمان نخستين بازی ملی خود در ۲۰۱۱ با شماره ۹ در ترکيب ثابت تيم ايتاليا قرار داشته است. نداشتن آمادگی برای باشگاه و پس از آن حمله به يکی از هم تيمی ها، باعث بازگشت او به تيم يوونتوس در سری آ ايتاليا شد. ولی ثبت سه گل در ۱۸بازی مورد توجه چزاره پراندلی سرمربی ايتاليا قرار نگرفت.

نيمکت ذخيره ها

جان رودی (انگليس )- دروازه بان نورويچ يکی از بهترين بازيکنان اين باشگاه بود، اما سقوط تيم به دسته پايين تر و دعوت نشدن به تيم ملی انگليس تاثيری خرد کننده براين بازيکن برجا گذاشت. رودی دروازه بان ذخيره محسوب می شد، اما حذف نام او برای کسی که در بازيهای تيم ملی در دو سال گذشته حضور داشته بسيار نااميد کننده بود.

گائل کليشی (فرانسه )- مدافع جناح چپ منچسترسيتی که برای تيم فرانسه در جام جهانی قبلی و رقابتهای قهرمانی اروپا در ترکيب تيم قرار داشت، چند روز پس از کسب عنوان قهرمانی در ليگ برتر انگليس با منچسترسيتی مطلع شد درفهرست مسافران برزيل نخواهد بود.

به جای او لوکاس دين و پاتريس اورا از تيم پاری سن ژرمن دعوت شدند.

ريو فرديناند (انگليس) - اين بازيکن پس از ديداری که با روی هاجسون برای بررسی وضعيت آمادگی بدنی وی پس از يک دوره مصدوميت طولانی مدت داشت، از فهرست تيم انگليس در آخرين مرحله رقابتهای انتخابی جام جهانی کنار گذاشته شد و از آن پس هم مدنظر سرمربی تيم قرار نگرفت.

اريک لاملا (آرژانتين ) - پس ازگذراندن يک فصل نااميد کننده در تاتنهام مشخص شد که اين بازيکن در ترکيب تيم پرستاره آرژانتين جايی نخواهد داشت. وی هنگامی که با يک قرارداد ۲۵.۷ميليون پوندی از رم به اسپورز ملحق شد، يکی از بهترين بازيکنان فوتبال به شمار می آمد؛ ولی او که اغلب با داشتن مصدوميت عضلانی بازی می کرد نتوانست انتظارات را برآورده کند.

خاوير پاستور(آرژانتين ) - اين بازيکن مهاجم نتوانسته است انتظارات را که از او به عنوان يکی از بااستعدادترين بازيکنان در دوران نوجوانی وجود داشت برآورده کند. وی در جام جهانی گذشته در حالی که ۲۰ ساله بود در ترکيب تيم ملی ارژانتين قرار گرفت. اما زدن فقط دو گل برای پاری سن ژرمن موجب خط خوردن وی از فهرست مسافران برزيل شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016