شنبه 3 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مونته‌نگرو با چهار بازيکن جديد مقابل تیم ملی فوتبال ايران

سرمربی تيم ملی فوتبال مونته‌نگرو چهار بازيکن تازه وارد را در بازی دوستانه مقابل تيم ملی ايران به زمين خواهد فرستاد. اين خبر را يکی از سايت‌های خارجی اعلام و تاکيد کرده که تيم ملی ايران با تکيه بر بازيکنانی از تيم های باشگاهی داخلی و البته دعوت از چند بازيکن که در تيم های اروپايی بازی می‌کنند، خود را برای حضور در جام‌جهانی برزيل آماده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تيم فوتبال ايران روز دوشنبه در راستای آماده سازی برای رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل با مونته نگرو ديدار می‌کند. کارلوس کی‌روش که در جام جهانی ۲۰۱۰ سرمربی تيم ملی فوتبال پرتغال بود ايران را به عنوان صدرنشين به رقابتهای جام جهانی سوق داد اما آزمون دشوارتری در انتظار تيم ملی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تيم ايران در گروه F با آرژانتين، نيجريه و بوسنی و هرزگوين همگروه است. مردان کی‌روش با يک چالش بزرگ مواجه‌اند تا يک پيروزی ديگر به تک پيروزی خود در رقابتهای جام جهانی اضافه کنند. ايران نخستين پيروزی خود در اين رقابتها را در سال ۱۹۹۸ مقابل آمريکا به دست آورد. اين ديدار تحت تاثير روابط تيره بين دو کشور به لحاظ سياسی قرار گرفته بود.

در گزارش که بر روی خروجی soccerway قرار گرفته، آمده است: جنگ و ستيز، بر آماده‌سازی تيم ملی ايران سايه افکنده و اين بار اختلاف نظر بين فدراسيون فوتبال ايران و باشگاه‌های داخلی است. تيم ايران اردويی تدارکانی در آفريقای جنوبی برپا کرد که اين اردو مصادف شد با بازی‌های ليگ قهرمانان آسيا که چندين باشگاه ايرانی در اين رقابتها حضور داشتند و بعضی از آنها بازيکنان خود را برای حضور در اين مسابقات آزاد نکردند.

اين موضوع به طور چشمگير مانع برنامه آماده سازی تيم ملی شد و روند پيشرفت طبق آنچه کی‌روش مد نظر داشت، پيش نرفت.

ايران همزمان با راهيابی به رقابتهای جام جهانی، همچنين با صدرنشينی گروه B به رقابتهای جام ملت‌های آسيا هم راه پيدا کرده است. جواد نکونام، هافبک تيم ملی ايران، نقش بسزايی در موفقيت ايران بازی کرده است و چهار بار در رقابتهای مقدماتی جام ملت‌های آسيا گل زده است و در ۱۴ بازی مقدماتی جام جهانی هم شش بار پايش به گلزنی باز شده است.

در حاليکه اکثريت تيم ملی ايران متشکل از نفرات داخلی فوتبال ايران است، برخی نام‌های شناخته شده هستند که کی‌روش آنها را از بيرون از ايران به تيم ملی دعوت کرده است. دانيل داوری، دروازه بان تيم اينتراخت برانشوايگ و اشکان دژآگه، هافبک فولام، از اين دست از بازيکنان هستند.

مونته نگرو در رقابتهای مقدماتی جام جهانی موفق به اخذ جواز صعود نشد. در گروه H مقدماتی يوفا، انگلستان اول شد و اوکراين به پلی آف رفت. مونته نگرو در بازی دوستانه با غنا با پنالتی دقيقه نخست دژان داميانوويچ موفق به شکست اين تيم شد البته روز جمعه در بازی دوستانه با اسلواکی با دو گل شکست خورد.

برانکو برنوويچ، مربی تيم فوتبال مونته نگرو، برای بازی با اسلواکی و ايران چهار بازيکن تازه وارد را به تيمش دعوت کرده است. اين بازيکنان عبارتند از "دانيل پتکوويچ"، "ساسا باليچ"، "دارکو زوريچ" و "ميروژ يووانوويچ".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016